Monkie
Trådstartare
Då tycker jag att du ska vara tydlig. Jag tycker att det funkar bra, om du vill ”träna” får du fixa det själv för jag är inte motiverad just nu/ det känns inte bra. Och du; jag tycker inte du behöver känna nån osäkerhet över hur du tar hand om ditt barn. Du låter ju väldigt lyhörd och omtänksam för bebisens behov
Alla barn är individer. Jag kan ibland också fundera på om det inte vore bra om både storebror och lillasyster hade egen säng, men jag har också gärna bebis nära . Och storebror behöver vara nära också, uppenbarligen.
Tids nog får vi tillbaka sängen för oss själva, gissar jag.
Tack för pepp Nu känns det lite bättreTycker inte att du ska må dåligt över att du vill ha henne nära, det är en instinkt. Och som du säger, det är en väldigt kort tid. Med storebror kunde min man också vräka ur sig att han tyckte bebis skulle sova i egen säng eller att jag inte skulle bära honom hela tiden för då vänjer han sig Han ändrade sig när han gick på föräldraledighet och var själv med bebis hela dagarna. Då insåg han att man gör det som är enklast, man orkar inte annat.