Höstföräldrar 2015

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag jobbar på att komma ikapp. ;) V 11 nu..fått tid för ul idag. 26/5 kändes lite långt att man inte träffar någon alls under dom här veckorna. Men det blir nog bra. Alla värden och sånt såg bra ut och världens gulligaste barnmorska som tur är..det här blir nog bra. :)

Jag jobbar också på att komma ikapp! Nu kan jag knappt knäppa byxorna längre, inte om jag ska kunna sitta bekvämt i alla fall :p så idag har jag shoppat nya byxor från Kappahls barnavdelning, mjukisbyxor som ser ut som jeans :love:

V16 på onsdag så jag ligger er hack i häl och fuskade med Ul ju ;)
Måste också köpa mammabyxor, de vanliga skär in i magen väldigt obehagligt såhär på em.

Köpte vagn i helgen :o En bekant sålde en Teutonia Cosmo med alla tillbehör (ink lattehållaren :D) för 500kr. använd till ett barn. Ett kap! så jag kunde inte stå emot.

Kommer troligen ha två, en landet/stallvagn och en stadsvagn. Så bebis inte luktar häst dygnet runt :o;)

Gud vad frustrerande det är att inte kunna äta en normal portion mat längre!

Nästan så jag tror det är tvillingar för så här mycket plats har bebisen inte tagit så här tidigt innan. Eller så är det min kropp som är helt förslappad invändigt efter dom två tidigare graviditeterna :o :p

Blir att äta lite men ofta numera.

Men någon mage har jag inte än. Är i vecka 10 nu så det borde väl dyka upp en liten bula innan april är slut.

Illamåendet är inte fullt så jobbigt längre vilket är väldigt skönt :bump:

Har ni andra förresten kollat den kinesiska graviditetskalendern där man kan räkna ut kön?
Tycker det är himla roligt även om jag inte tror ett skit på det :p
Det stämde med andra barnet men inte med första. Om det stämmer denna gången så väntar jag en pojke men ska jag gå efter mående och cravings så är det en flicka enligt tidigare erfarenhet. Eller en av varje :nailbiting: :D

Låter som att ni behöver hjälp med hur man bråkar?
hur man bemöter varandra, speglar varandra och kommer vidare när man är oense?

akvileja, beklagar :(

Huvudet på spiken. Det är bara det att inget verkar fungera. Vi missförstår varandra hela tiden. Att han har Adhd hjälper ju inte heller till.

Är diagnosen ett problem och medicineringen verkar kass kanske ni ska ta ett samtal hos läkaren tillsammans där du förklarar hur du upplever att han förändrats med medicinen? Han kanske har svårt att förklara det du upplever?

Problemet är att han inte ser det själv. Så enligt honom är jag problemet. Medicinen har inget med det att göra. Har mailat hans läkare tre gånger om min oro. Idag blev jag äntligen uppringd av en sköterska. Men det enda hon kunde erbjuda mig var att träffa någon anhörigansvarig där. Vi får väl se vart det leder och om något händer innan det är försent.

Huvudet på spiken. Det är bara det att inget verkar fungera. Vi missförstår varandra hela tiden. Att han har Adhd hjälper inte heller till.
Men fy vad tråkigt :( Jag har ett par stycken kompisar med ADHD (förvisso tjejer) som äter medicin och fungerar bra i vardagen. Tråkigt att det bara blir massa missförstånd. Skickar en stor kram!

Jag har med en gubbe med ADHD diagnos som blev erbjuden Ritalin men han vill inte använda den, för den innehåller amfetamin, om än en liten liten mängd. Tydligen lätt att bli beroende utav dessa med. Hur fungerade han innan och nu på medicinering? Har han lättare att fokusera? Blir han uppe i varv/lättretad?

Alla hans "dåliga" adhddrag blir mycket värre med medicinen. Hans är aggressivare, kall och går inte prata med för fem öre. Kass verklighetsuppfattning. Vet egentligen inget som blivit bättre...

Möts på jobbet idag av städerskan, "ja man får väl gratulera". Jag såg ut som ett frågetecken. Men tydligen går ryktet efter att jag skrev på en gravidjacka på fb köp/sälj sida. Så det var bara att berätta för arbetsgruppen idag. Lagom kul. Och varför har ingen annan frågat mig när dom bara tror? Jag blir så leds. Sambon har även fått på fb chatten av en fd kompis till mig och frågat, men där svarade inte han. Jag vet inte, men man frågar väl inte sånt? Det skulle inte jag göra. Suck vad leds jag blir! Men tur att jag har bästa arbetskollegorna iaf, första frågan var: Du skojar väl inte? Det är första april ju!

Men fy vad tråkigt :( Jag har ett par stycken kompisar med ADHD (förvisso tjejer) som äter medicin och fungerar bra i vardagen. Tråkigt att det bara blir massa missförstånd. Skickar en stor kram!

Tack för kramen!

Jo förhoppningen var ju att medicinen skulle hjälpa honom inte tvärtom.

Gick in i v17 idag och på fredag blir det att åka och shoppa lite fler gravidbyxor (har ett par hittills), större bhar och kanske något bebisplagg. :-P Måste försöka hitta ett par byxor som går att rida i också för ska tävla på lördag och kommer inte i mina ridbyxor längre...

Jag är förvisso i v11 bara, men har ett par jeans jag kan ha. Annars är det leggings och kjol/klänning som går hett här nu. Tur att det "snart" är sommar.

Alla hans "dåliga" adhddrag blir mycket värre med medicinen. Hans är aggressivare, kall och går inte prata med för fem öre. Kass verklighetsuppfattning. Vet egentligen inget som blivit bättre...

Ring upp läkaren och berätta läget, försök prata med killen om att han kanske ska prova någon annan sort utav adhd-med.?
Minns inte vem, men var det ingen som nämnde att man kunde skriva brev om man har svårt för att prata?

Problemet är att han inte ser det själv. Så enligt honom är jag problemet. Medicinen har inget med det att göra. Har mailat hans läkare tre gånger om min oro. Idag blev jag äntligen uppringd av en sköterska. Men det enda hon kunde erbjuda mig var att träffa någon anhörigansvarig där. Vi får väl se vart det leder och om något händer innan det är försent.
En anhörigansvarig är säkert en jättebra grej för att kanske komma vidare. Denne kanske kan hjälpa dig med hur man pratar med honom om det och se om läkaren kanske har någon idé om hur man går vidare.

Snälla säg att det är någon mer än jag som är EXTREMT svullen om magen?!?!
På morgonen när jag vaknar ser jag rätt normal ut, men på kvällarna ser jag verkligen höggravid ut! Vet att tarmarna jobbar annorlunda osv, men jag är i v.13 nu så det borde väl lugna av nu? Längtar tills det blir en "riktig" bebismage!:love:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Vi har en ettårig dvärgschnauzerkille Frippe som på många sätt känns som världens enklaste hund. Lugn och trygg och lagom social med nya...
Svar
19
· Visningar
3 507
Skola & Jobb Jag har absolut ingen att prata med om detta. Satt och googlade "karriärrådgivning" och kände att jag kanske ska betala för det (så...
2
Svar
22
· Visningar
4 138
Gravid - 1år Detta blir ett skamfyllt inlägg med förmodligen bland det mest provocerande (har googlat och sett andra stackare be om hjälp o sen bli...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
24 142
Senast: cirkus
·
  • Låst
Gravid - 1år Nu har alla bebisarna kommit och lagom till deras första jul så fortsätter vi att hänga här i nya tråden :heart September 1/9...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
106 797
Senast: MM
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar