Höstföräldrar 2015

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag är i v 12 idag. Har inte gått upp något. Har lite extra stoppning och märker att kroppen omformas. Men det kan nog bero på att jag inte fixat att träna dom här veckorna. Jag hoppas att jag blir lite piggare snart för jag saknar gymmet och behöver stärka lite i ryggen som det känns ni.

Blev lite väl mkt godis över påsk så nu ska jag försöka få bort socker trollet en del..känns bara onödigt att äta godis var och varannan dag..dock är oboy bland det enda jag får i mig vissa mornar. Å kaffe har jag nästan lagt av med nu.

Jag hade gått upp 1,5 kg i v 12. Nu lär jag alldeles säkert gått upp nåt kg till eftersom magen börjat puta ut :p v 15+4 idag!

Nu blir jag tokig! Hm är helt utsålt på byxor i stl förutom 34 eller 44 i butikerna. Lindex har endast online men där är också alla 38-40 slut. In på hm.se, men vad sjutton! Där är det också slut i storlekar!!

Vart köper ni mammabyxor? Har jag hamnat i nåt limbo eller?

Jag har redan gått upp 8 kg, går in i vecka 18 på torsdag.. :p
Började på 48 kg, så väger nu 56 kg vägde det även på inskrivningen så det är det dom går efter.. Gick upp 19kg med förra, fast då började jag på 52 kg.. :up:
RUL nästa torsdag!! :D

Nu blir jag tokig! Hm är helt utsålt på byxor i stl förutom 34 eller 44 i butikerna. Lindex har endast online men där är också alla 38-40 slut. In på hm.se, men vad sjutton! Där är det också slut i storlekar!!

Inte behövt köpa några mammabyxor än men när jag kikade på HM i Kista för några dagar sedan så hade dom rikligt med storlekar :)

ASOS! :) Har förvisso köpt på H&M också, men ASOS har betydligt större utbud.

Jag tvättar alltid innan jag använder nya plagg. Begagnat är jag däremot nja..
Tassetass, tack för tipset! Jag är inget fan av internetshopping, särskilt byxor är svåra att få bra tycker jag. Beställde iaf ett par från HM online igår.

V.10 (9+5) nu. Magen är rejält svullen. Näsan är täppt men luktsinnet är på topp. Total avsmak för kaffe. Mår illa om jag är trött och inte har ätit på länge. Idag kräktes jag för första gången. Hände på jobbet och kände mig tvungen att berätta om graviditeten för en kollega. Hoppas hen håller tyst, vill gärna vänta med att berätta för chefen. För släkt och vänner har vi berättat.

Gillar inte begagnat :o men det kanske finns nytt också?
En del nytt, men det mesta är ju använt ett par månader. Jag är inte heller så förtjust i att köpa begagnat men mammakläder används så kort tid att de dels ofta är i väldigt bra skick och dels är jag inte villig att lägga flera tusen på kläder jag ska ha ett halvår. Jag nöjer mig inte med två par byxor liksom utan vill kunna variera och känna mig fin :)
Zalando har rätt mycket mammakläder också!

Det kommer dröja innan jag köper några mammakläder. Jag går mest runt i oversizetröjor och mjukisar ändå så behöver inget :p
Ridbyxor lär ju dock bli problematiskt men jag vet att jag kommer inte kunna rida så mycket mer snart. Jag är rätt liten och får alltid en stor bula och jag har unghäst så kommer inte våga rida sen när magen kommit fram ordentligt. Världens snällaste häst men han är bebis så det känns inte som någon bra kombo.
Så ridningen lär jag få lägga på hyllan om ett tag tyvärr :(

Däremot får jag väl köpa ett par byxor att ha på jobbet snart. Vi har arbetskläder men tvivlar starkt på att byxorna finns i mammaversion. Så får fråga chefen sen när jag berättar om graviditeten vad för färg hon vill ha på dom :p

Annars så har jag inte mått illa alls varken igår eller idag :banana:
Men ett stort sug efter O'boy så har svept typ 2 liter sen igår :crazy:
Jag dricker inte mjölk för det smakar skit men kroppen vill väl ha kalcium så lurar i mig O'boy och ostmackor istället :p

Jag har också lite bekymmer med arbetsbyxor, det var på håret att de gick att knäppa igår... Idag är jag civilklädd men sen får jag nog leta rätt på ett annat par, som är lite mer givmilda kring magen :p

Jobbar på kontor så som Equlina säger, vill gärna ha lite ombyten.
ridbyxorna går på men har inte knapp utan hyska, den hamnar rätt oskönt mitt i magen. helt uppknäppt funkar inte så får rota igenom lagret och se om nåt passar.
Det går sådär att rida än så länge, efter 30 min stramar det i magen och på sidorna rätt ordentligt.

Jag har inte ridit på två veckor pga semester, ska bli spännande att sitta upp till helgen eftersom det känns som det hänt så himla mycket de senaste två veckorna!

Jobbar på kontor så som Equlina säger, vill gärna ha lite ombyten.
ridbyxorna går på men har inte knapp utan hyska, den hamnar rätt oskönt mitt i magen. helt uppknäppt funkar inte så får rota igenom lagret och se om nåt passar.
Det går sådär att rida än så länge, efter 30 min stramar det i magen och på sidorna rätt ordentligt.

Jag fortsätter att tipsa :D Köpte mjuka stuprörsstrechmammajeans med så "platta" sömmar jag kunde hitta som jag rider i! :idea: Rekommenderas varmt!
Till tävling sydde jag om ett par gamla vita ridbyxor med hyfsat enkla medel, om någon är i intresserad kan jag försöka förklara hur.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Vi har en ettårig dvärgschnauzerkille Frippe som på många sätt känns som världens enklaste hund. Lugn och trygg och lagom social med nya...
Svar
19
· Visningar
3 507
Skola & Jobb Jag har absolut ingen att prata med om detta. Satt och googlade "karriärrådgivning" och kände att jag kanske ska betala för det (så...
2
Svar
22
· Visningar
4 138
Gravid - 1år Detta blir ett skamfyllt inlägg med förmodligen bland det mest provocerande (har googlat och sett andra stackare be om hjälp o sen bli...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
24 142
Senast: cirkus
·
  • Låst
Gravid - 1år Nu har alla bebisarna kommit och lagom till deras första jul så fortsätter vi att hänga här i nya tråden :heart September 1/9...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
106 797
Senast: MM
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar