Höstföräldrar 2015

Status
Stängd för vidare inlägg.
Om man får OK från chef kan man ju sy dit mudd på arbetsbyxorna. Vi har dock kläder från indiform och åtminstone kostymdelen ser förjävlig ut som mammaplagg. Hörde något om en ditsydd påse a la känguru. Möjligt att de har ändrat den nu men min chef tyckte det såg så hemskt ut att han skickade iväg en kollega till lindex i stället :o

@Nrtre Jag hinkar också oboy här. Dricker inte heller vanlig mjölk. Inbillar mig med att det är att kroppen vill ha kalcium.

Ang arbetskläder så jobbar jag som undersköterska, ena våra byxor är med resår i midjan så det går galant att ha ett tag till. Har dock gått upp en storlek sen jag vart gravid. Blusarna är rätt rymliga så magen får plats ett tag till. :) Nog att den inte är stor än men. En storlek mindre på byxor känns bara obekvämt kring magen tyvärr.

Nu är jag nere under 200 dagar tills liten kommer :) Tjoho! Det går undan ändå på ett sätt. Men sååå långsamt på ett annat. Dock är jag vansinnigt trött och illamåendet har eskalerat senaste dagarna. Värst på eftermiddagar och kvällar. Och det väntar 3 kvällspass på mig i helgen... Tjoho! eller nä...

Jag kommer kunna ha min arbetströja ett tag till, och sen är det troligen bara att ta en större stl. Dom är rätt stretchiga.

Men mina byxor märkte jag idag att det lär inte gå alltför länge till. Dom är så dumma i midjan. Dom är höga men sitter åt väldigt just i midjan. Jag fick gå upp en stl i dom mer än jag brukar ha i vanliga fall för att midjan är konstig. Att sy dit någon mudd lär inte heller vara ett alternativ och med tanke på mina arbetssysslor så behöver jag ett par byxor jag kan röra mig i smidigt så det får bli ett par andra snart helt enkelt :)

Nu återstår bara när jag ska berätta för chefen. Om det stämmer med att jag går in i vecka 12 i helgen så vet jag sen innan att jag kommer ha en liten bula inom 3 veckor och det kanske är schysst att berätta innan det inte går att missa?

Jag själv som vet att jag är gravid ser ju att magen redan är lite större, men andra kan likaväl tro att jag käkat en påse chips för mycket :p

Nu blir jag tokig! Hm är helt utsålt på byxor i stl förutom 34 eller 44 i butikerna. Lindex har endast online men där är också alla 38-40 slut. In på hm.se, men vad sjutton! Där är det också slut i storlekar!!

Vart köper ni mammabyxor? Har jag hamnat i nåt limbo eller?

Köpt på HM. Fanns massa olika storlekar förra fredagen på HM i Lund iallafall.

Jasså där ser man! tack för svaret.
Jag var på blodtryckskoll i fredags, hade sänkts från 130/90 till 130/70 så det var bra!
I helgen tror jag att jag känt de första rörelserna, svårt att tolka när man aldrig känt det förut men nåt händer där inne iaf :D Nu börjar det kännas mer verkligt!

Senast ändrad:
jag får inga sådana kallelser utan fick en lista med besök fram till sommaren när jag var på plats så sådan information kom inte med. Jag var på för tdigt RUL också, inte heller då nämndes det.

1/9 - Californication, Stockholm, 1:a barnet, pojke
14/9 - Norma - Vävarad
17/9 - krambanan, Skåne, 1a barnet
17/9 - Quickstep, Halland 2:a barnet.
21/9 - westerngirl- Småland
22/9 - pontevecchio, Sthlm. 1a barnet.
26/9 - zewz - Småland, 2:a barnet

Oktober
4/10 - Flixon, Skåne. 1a barnet
4/10 - annoj - Småland, 1:a barnet
13/10 - Fivi - Gotland, 1:a barnet
17/10 EnLitenAnna, Sörmland, 2:a
23/10 Linisen, Uppland 1a barnet
27/10 Terqa, Södermanland 2a barnet
31/10 Nrtre, 3:e barnet
31/10 Allevo, 1a barnet

November
4/11 - BuenoBull, Uppland, 2:a barnet
5/11 - TantGredelin, Stockholm 1a barnet
19/11 - bebisinovember, Uppland. 1:a barnet.

Bebisen var bråkig och ville inte alls riktigt idag, men hon var ganska säker på att det var en pojke. Dock inte lätt att se när både navelsträng och fot var i vägen. Hade hoppats på en tjej, men men. :D

1/9 - Californication, Stockholm, 1:a barnet, pojke
14/9 - Norma - Vävarad
17/9 - krambanan, Skåne, 1a barnet
17/9 - Quickstep, Halland 2:a barnet.
21/9 - westerngirl- Småland
22/9 - pontevecchio, Sthlm. 1a barnet.
26/9 - zewz - Småland, 2:a barnet

Oktober
4/10 - Flixon, Skåne. 1a barnet
4/10 - annoj - Småland, 1:a barnet
13/10 - Fivi - Gotland, 1:a barnet
17/10 EnLitenAnna, Sörmland, 2:a
23/10 Linisen, Uppland 1a barnet
27/10 Terqa, Södermanland 2a barnet
31/10 Nrtre, 3:e barnet
31/10 Allevo, 1a barnet

November
4/11 - BuenoBull, Uppland, 2:a barnet
5/11 - TantGredelin, Stockholm 1a barnet
19/11 - bebisinovember, Uppland. 1:a barnet.

Bebisen var bråkig och ville inte alls riktigt idag, men hon var ganska säker på att det var en pojke. Dock inte lätt att se när både navelsträng och fot var i vägen. Hade hoppats på en tjej, men men. :D
Spännande med RUL, både för att se så allt är bra och för att få reda på könet :) Jag är så himla nyfiken, 3 veckor kvar... :p

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Vi har en ettårig dvärgschnauzerkille Frippe som på många sätt känns som världens enklaste hund. Lugn och trygg och lagom social med nya...
Svar
19
· Visningar
3 507
Skola & Jobb Jag har absolut ingen att prata med om detta. Satt och googlade "karriärrådgivning" och kände att jag kanske ska betala för det (så...
2
Svar
22
· Visningar
4 138
Gravid - 1år Detta blir ett skamfyllt inlägg med förmodligen bland det mest provocerande (har googlat och sett andra stackare be om hjälp o sen bli...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
24 142
Senast: cirkus
·
  • Låst
Gravid - 1år Nu har alla bebisarna kommit och lagom till deras första jul så fortsätter vi att hänga här i nya tråden :heart September 1/9...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
106 797
Senast: MM
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar