Var hos nya barnmorskan igår. Jag säger bara . Jag var orolig innan att det kanske inte alls skulle bli bra och att jag skulle gå besviken därifrån. Men icke! Både jag och sambon tyckte att hon var fantastiskt och hon verkar helt kanon. Precis som jag misstänkte så hade inte tidigare barnmorska skickat remiss om aurorasamtal trots att hon skulle göra det, men den nya gjorde det direkt.
Mina järnvärden var godkända. Minsta rekommenderat var 110 och jag låg på 116. Blev rekommenderad att kika på järntillskott då det brukar sjunka mer till vecka 25 ca tydligen. Vi fick lyssna på bebisens hjärtljud också. Sjukt fascinerande. Även där var allt bra - 145 slag/min. Normalt är 120-160 enligt henne. Det här kan nog bli bra kanske. Nästa besök är om drygt en månad. Då skall vi också på föräldrakurs Jag hinner inte med!!
Vecka 21, 20+0 idag.
Mina järnvärden var godkända. Minsta rekommenderat var 110 och jag låg på 116. Blev rekommenderad att kika på järntillskott då det brukar sjunka mer till vecka 25 ca tydligen. Vi fick lyssna på bebisens hjärtljud också. Sjukt fascinerande. Även där var allt bra - 145 slag/min. Normalt är 120-160 enligt henne. Det här kan nog bli bra kanske. Nästa besök är om drygt en månad. Då skall vi också på föräldrakurs Jag hinner inte med!!
Vecka 21, 20+0 idag.