Höstföräldrar 2015

Status
Stängd för vidare inlägg.
Var hos nya barnmorskan igår. Jag säger bara :love:. Jag var orolig innan att det kanske inte alls skulle bli bra och att jag skulle gå besviken därifrån. Men icke! Både jag och sambon tyckte att hon var fantastiskt och hon verkar helt kanon. :bow: Precis som jag misstänkte så hade inte tidigare barnmorska skickat remiss om aurorasamtal trots att hon skulle göra det, men den nya gjorde det direkt.

Mina järnvärden var godkända. Minsta rekommenderat var 110 och jag låg på 116. Blev rekommenderad att kika på järntillskott då det brukar sjunka mer till vecka 25 ca tydligen. Vi fick lyssna på bebisens hjärtljud också. Sjukt fascinerande. :D Även där var allt bra - 145 slag/min. Normalt är 120-160 enligt henne. Det här kan nog bli bra kanske. Nästa besök är om drygt en månad. Då skall vi också på föräldrakurs :eek: Jag hinner inte med!!

Vecka 21, 20+0 idag.

Inskrivningen, som jag skulle ha haft idag, blev inställd av barnmorskan. Det är sånt som händer, men fick min bägare att rinna över. Jag är såååå trött på bemötandet jag fått hos landstingets MVC. Ringde en privat mottagning istället och önskar att jag gjort det från första början, så vänlig och tillmötesgående attityd. Ny inskrivningstid nästa torsdag, då är jag i 11+6.

Jag förstår dig. Blev själv galet dåligt bemött av kommunala mvc och har precis bytt till privat. Bästa beslutet i hela min graviditet tror jag!

En vecka kvar till RUL! Längtar. Hoppas verkligen dom kan se kön för annars kommer jag avlida av nyfikenhet tills den tittar ut. :nailbiting:

Varit hos en som är anhörigstöd idag också på mottagningen där min sambo går för sin adhd. Så jäkla bra! Sen har vi varit en gång hos deras parterapeut. Känner mig lite mer hoppfull att det här kanske kan ordna till sig till slut. Om inte vet jag iallafall att jag har gett allt för att försöka få det att funka. Och förhoppningsvis gör allt detta mig till en starkare människa. :heart

Jaha, sambon har köpt nappflaska. En MAM anti-colic. Jag är dock förvirrad. Det står +1 på förpackningen vilket tydligen betyder att den är till för bröstmjölk. Det finns också +2 som det står är till för bröstmjölk, ersättning och vatten.

Kan jag inte ha ersättning i +1-flaskan av någon anledning då, eller vadå? :confused: Jag känner mig sjukt förvirrad. Och dum. :banghead: :angel:

Jaha, sambon har köpt nappflaska. En MAM anti-colic. Jag är dock förvirrad. Det står +1 på förpackningen vilket tydligen betyder att den är till för bröstmjölk. Det finns också +2 som det står är till för bröstmjölk, ersättning och vatten.

Kan jag inte ha ersättning i +1-flaskan av någon anledning då, eller vadå? :confused: Jag känner mig sjukt förvirrad. Och dum. :banghead: :angel:

Oj, ni är tidigt ute :D
Den där markeringen tror jag bara gäller själva nappen, flaskan i sig är ingen skillnad på. Finns lösa "nappar" att köpa. Ersättningen är väl lite mer trögflytande än bröstmjölk och behöver väl lite större hål helt enkelt.

Oj, ni är tidigt ute :D
Den där markeringen tror jag bara gäller själva nappen, flaskan i sig är ingen skillnad på. Finns lösa "nappar" att köpa. Ersättningen är väl lite mer trögflytande än bröstmjölk och behöver väl lite större hål helt enkelt.

Ajjemen! :D Tror det är sambon som vill känna sig någorlunda "klar" med alla inköp i god tid. Han är själv född i vecka 32 och vill vara klar i god tid även om sannolikheten för en tidig födsel är väldigt liten. :up:

Alltså, jag tycker magen känns som att jag svalt en badboll ungefär. Riktigt så ser det ju inte ut, uppenbarligen :p Men det börjar synas en hel del i alla fall!

09.jpg

Alltså, jag tycker magen känns som att jag svalt en badboll ungefär. Riktigt så ser det ju inte ut, uppenbarligen :p Men det börjar synas en hel del i alla fall!

09.jpg

Men hallå, jag har ju större mage än det där när jag inte är gravid. :D Tänk vad olika det kan vara. Skall se om jag kan få upp en bild på min mage sen. :bump:

Håller med, min mage är också större än så och då ska jag ha efter dig:D

Jag for för övrigt i backen ikväll när jag red. Rider en ganska grön häst som är väldigt cool i dem flesta lägena, men ikväll pga många omständigheter så började hon bråka och det var jag inte beredd alls på det. Det i kombination med att jag inte kan ha mina vanliga ridbyxor längre(rider i oskodda strechiga billiga ridbyxor utan något som helst grepp i) gjorde att jag for av.

Blev först jätteorolig, men efter att pratat med min bästa vän (Google:p) så känner jag mig rätt lugn ändå:)

Haha, ja det är verkligen olika! Jag kan inte ha några av mina vanliga byxor längre och har fått låna ett par större arbetsbyxor av en kollega :p

Håller med, min mage är också större än så och då ska jag ha efter dig:D

Jag for för övrigt i backen ikväll när jag red. Rider en ganska grön häst som är väldigt cool i dem flesta lägena, men ikväll pga många omständigheter så började hon bråka och det var jag inte beredd alls på det. Det i kombination med att jag inte kan ha mina vanliga ridbyxor längre(rider i oskodda strechiga billiga ridbyxor utan något som helst grepp i) gjorde att jag for av.

Blev först jätteorolig, men efter att pratat med min bästa vän (Google:p) så känner jag mig rätt lugn ändå:)
Hoppsan, jag förstår att du blev orolig, det hade nog jag också blivit. Ibland kan Google vara bra att ha!

Det går alldeles utmärkt att ge ersättning med napp 1. Vi bytte från strl 1 till 2 vid 6-7 veckor. Jag vet inte varför det står som det gör. På napparna för strl 2 står det att de är från 2 månader så det blir ju också konstigt.

Verkar vara olika hos alla om man ska eller inte ska kissa innan RUL.
På pappret jag fick på inskrivningen tidigare i veckan så står det klart och tydligt att jag inte ska kissa innan. Så har det varit dom andra två gångerna med.

@californication

Grattis till pojken :love: :bump:

Vet inte vad jag hoppas att vi får denna gången. Jag har en av varje så på det viset behöver jag inte "önska" mig det ena könet för att jag redan har det andra.
Det är nog lite pest eller kolera just nu känner jag när dom är i den åldern dom är i nu, lika jobbiga :cautious: :p

Magkänslan går inte att lita på denna gången så jag har ingen känsla för kön alls. Med sonen visste jag direkt att det var en pojke, med flickan så var jag lite osäker men denna gången känns det som en alien :confused: :D

Här säger dom aldrig kön på RUL om det inte skulle synas av sig självt så att säga. Så jag räknar med att få göra könsul som med dom andra om vi vill veta. Vilket jag inte vet än. Kan ju vara kul med en överraskning men får se om jag fixar det i 9 månader :o

@californication

Grattis till pojken :love: :bump:

Vet inte vad jag hoppas att vi får denna gången. Jag har en av varje så på det viset behöver jag inte "önska" mig det ena könet för att jag redan har det andra.
Det är nog lite pest eller kolera just nu känner jag när dom är i den åldern dom är i nu, lika jobbiga :cautious: :p

Magkänslan går inte att lita på denna gången så jag har ingen känsla för kön alls. Med sonen visste jag direkt att det var en pojke, med flickan så var jag lite osäker men denna gången känns det som en alien :confused: :D

Här säger dom aldrig kön på RUL om det inte skulle synas av sig självt så att säga. Så jag räknar med att få göra könsul som med dom andra om vi vill veta. Vilket jag inte vet än. Kan ju vara kul med en överraskning men får se om jag fixar det i 9 månader :o

Jag är ju sjukt störd för jag var helt säker på att det var en tjej. Och alla tecken tydde på tjej. Och det känns fortfarande som en tjej! :p

Jag har kommit fram till att det antagligen är en flicka med pung. :up: Men det är ju inte fy skam det heller. :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Vi har en ettårig dvärgschnauzerkille Frippe som på många sätt känns som världens enklaste hund. Lugn och trygg och lagom social med nya...
Svar
19
· Visningar
3 507
Skola & Jobb Jag har absolut ingen att prata med om detta. Satt och googlade "karriärrådgivning" och kände att jag kanske ska betala för det (så...
2
Svar
22
· Visningar
4 138
Gravid - 1år Detta blir ett skamfyllt inlägg med förmodligen bland det mest provocerande (har googlat och sett andra stackare be om hjälp o sen bli...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
24 142
Senast: cirkus
·
  • Låst
Gravid - 1år Nu har alla bebisarna kommit och lagom till deras första jul så fortsätter vi att hänga här i nya tråden :heart September 1/9...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
106 797
Senast: MM
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar