Höstföräldrar 2015

Status
Stängd för vidare inlägg.
Varit på inskrivning i veckan och det gick fint.
Har fått en superbra BM :bow:

Jag har lite olika problem med mig själv som vi pratade igenom och hon försökte inte tvinga på mig deras "sätt att arbeta", vilket innebär att jag inte kommer behöva väga mig denna graviditeten. Det skadar mer än det hjälper så jag behöver inte :)

Jag är fortfarande anonym här tills släkten får veta om graviditeten vilket lär ske till helgen troligtvis, sen går jag ut med vanliga nicket så ni som vet vem jag är får gärna vara tysta ett tag till, och även du som kommit på vem jag är nu :)

Det fanns ingen läkare på plats som kunde göra ul så jag har fått en läkartid till det i veckan, så ska jag äntligen få veta hur långt gången jag är. Mardröm att flyttas tillbaka flera veckor :crazy:

Jag är ju sjukt störd för jag var helt säker på att det var en tjej. Och alla tecken tydde på tjej. Och det känns fortfarande som en tjej! :p

Jag har kommit fram till att det antagligen är en flicka med pung. :up: Men det är ju inte fy skam det heller. :D

En flicka med pung funkar väl det med :D

Jag trodde ju att flickan kunde vara en pojke. Jag fick ingen riktig känsla där så på ulet när hon sa att det var en tjej så blev jag lite jaha, en flicka alltså...
Det tog ett litet tag innan det sjunkit in men sen vid sista ulet vi gjorde med henne så konstaterades det igen att det var en flicka och först då fattade jag på riktigt.

Jag är så himla rädd för att dom säger ett kön och så kommer det ut ett annat. Just för att då måste jag lära känna bebisen igen.
Jag har iaf känt att jag direkt fått en bättre relation till bebisen när jag fått veta vem som legat i magen. Det är så olika för alla men det är därför jag gjort könsul. För att få veta så mycket som möjligt innan. Då har jag kunnat kalla bebisen hon eller han med, och inte den eller hen. Det blev mer personligt helt enkelt :)
Men får se hur vi gör denna gången. Min man har inget behov av att veta och låter mig göra som jag känner för.

Angående att berätta så ville min man göra det så fort jag plussade för sina föräldrar men shit vad tidigt kände jag O_o

Jag frågade honom om vi inte kunde skoja till det denna gången och inte säga något utan bara låta alla tro att jag blivit tjock och komma på det själva till slut :idea:
Han tyckte inte det var en bra idé :p

Jag tycker bara det är så privat på något vis. Det är min kropp så jag som bestämmer turligt nog när andra ska få veta vad som sker i den.

Jag har denna veckan försökt förbereda barnen lite mer om bebisar och hur dom blir till. Tummen upp för youtube :up:
Vi har kollat på lite olika filmer där dom visar början till slut med ägg och spermie och sen ville tjejen se hur bebisen kommer ut så visade helt enkelt en förlossningsfilm och hon tyckte det var spännande och sa inget om det. Hon ville se fler :p
Hon fick även se några ston föla, för att visa att det gäller alla flickor att bebisen kommer ut ur snippan.
Sen fick jag förklara att man inte kan önska en flicka eller pojke och hon förklarade genast att spermien bestämmer om det är en flicka eller pojke.
Så på det stora hela är dom nog redo att få veta snart och vet nu redan innan hur bebisen blev till. Det känns väldigt skönt :)

Jaha, sambon har köpt nappflaska. En MAM anti-colic. Jag är dock förvirrad. Det står +1 på förpackningen vilket tydligen betyder att den är till för bröstmjölk. Det finns också +2 som det står är till för bröstmjölk, ersättning och vatten.

Kan jag inte ha ersättning i +1-flaskan av någon anledning då, eller vadå? :confused: Jag känner mig sjukt förvirrad. Och dum. :banghead: :angel:

Som de andra säger så går det utmärkt att använda nummer 1 för ersättning. Det har min son gjort sen han var tre veckor gammal. Köpte ett pack med 2or förra helgen och den ser PRECIS likadan ut som 1an, hålet ser precis lika stort ut så känns ovärt att ens byta till 2! :wtf: Ska köpa en packning för 4+ och jämföra...

Folk sa att de första sparkarna ska kännas som en fisk sprattlar. jag tror Mini ärvt mammas fotbollsben för tjena, vilken rak höger hon delade ut igår morse! Imorse fick jag ytterligare tre, kommer när jag på morgonen drar upp benen och klämmer ihop magen liksom. Icke sa Mini! :D

Annars var jag otroligt trött förra veckan men det släppte i helgen och i lördags var jag ute till 03,30 (!) det var ett tag sen!

Blä, vaknade inatt av magont och illamående. Eskalerade under morgontimmarna och nu ligger jag på akuten med blindtarmsinflammation. Inte alls hur jag ville tillbringa min lediga dag. Väntar på att få komma upp på CAVA dår där de vill försöka med antibiotika först innan en eventuell operation. :(

Blä, vaknade inatt av magont och illamående. Eskalerade under morgontimmarna och nu ligger jag på akuten med blindtarmsinflammation. Inte alls hur jag ville tillbringa min lediga dag. Väntar på att få komma upp på CAVA dår där de vill försöka med antibiotika först innan en eventuell operation. :(

Men hallå! Felplanerat av dig! :p

Krya på dig, hoppas du slipper operation. :bump:

Krya på dig @Flixon!

Vi är ju rätt utspridda i tid ändå, allihopa. V 18 här. Mår hyfsat. Fått en rejäl kula framtill nu. Inte helt bekväm med det av någon anledning.
Ser fram emot RUL nästa vecka :)

Inskrivning idag, är i vecka 10. Få se vad som hänt efter en månad med levaxin med tsh-värdet. Måste bara komma ihåg att inte ta tabletten nu på morgonen. :)

Apropå blindtarmen så är det kanske bättre att få det nu än som för min syster som fick det ca 12 timmar efter förlossningen. Eftervärkar och operationssår var ingen höjdare tydligen. ;)

Angående att berätta så ville min man göra det så fort jag plussade för sina föräldrar men shit vad tidigt kände jag O_o

Jag frågade honom om vi inte kunde skoja till det denna gången och inte säga något utan bara låta alla tro att jag blivit tjock och komma på det själva till slut :idea:
Han tyckte inte det var en bra idé :p

Jag tycker bara det är så privat på något vis. Det är min kropp så jag som bestämmer turligt nog när andra ska få veta vad som sker i den.

Jag har denna veckan försökt förbereda barnen lite mer om bebisar och hur dom blir till. Tummen upp för youtube :up:
Vi har kollat på lite olika filmer där dom visar början till slut med ägg och spermie och sen ville tjejen se hur bebisen kommer ut så visade helt enkelt en förlossningsfilm och hon tyckte det var spännande och sa inget om det. Hon ville se fler :p
Hon fick även se några ston föla, för att visa att det gäller alla flickor att bebisen kommer ut ur snippan.
Sen fick jag förklara att man inte kan önska en flicka eller pojke och hon förklarade genast att spermien bestämmer om det är en flicka eller pojke.
Så på det stora hela är dom nog redo att få veta snart och vet nu redan innan hur bebisen blev till. Det känns väldigt skönt :)
Hehe.. Vi berättade aldrig riktigt. Run t halvvägs var det första april och det kom en bild på sambos fb på bebisen och syskonet skrev "det visste vi redan" men i övrigt var det inga reaktioner direkt :p jag påpekade att folk inte verkade förstå och sambon tyckte att det var jättekul. blivande farmor har nog fortfarande ingen aning om inte något av syskonen läckt men jag är ju inte direkt liten längre så jag kan nog inte påstå att det är en hemlighet. Vi ses bara inte så ofta. Jag är rätt nöjd med att ha det inom familjen. Vill som du inte dela med mig särskilt mycket.

1/9 - Californication, Stockholm, 1:a barnet, pojke
14/9 - Norma - Vävarad
17/9 - krambanan, Skåne, 1a barnet
17/9 - Quickstep, Halland 2:a barnet.
21/9 - westerngirl- Småland
22/9 - pontevecchio, Sthlm. 1a barnet.
26/9 - zewz - Småland, 2:a barnet

Oktober
4/10 - Flixon, Skåne. 1a barnet
4/10 - annoj - Småland, 1:a barnet
13/10 - Fivi - Gotland, 1:a barnet
17/10 EnLitenAnna, Sörmland, 2:a
23/10 Linisen, Uppland 1a barnet
31/10 Allevo, 1a barnet

November
4/11 - BuenoBull, Uppland, 2:a barnet
5/11 - TantGredelin, Stockholm 1a barnet
7/11 - Matmissbrukaren, Halland, 3:e barnet
19/11 - bebisinovember, Uppland. 1:a barnet.

1/9 - Californication, Stockholm, 1:a barnet, pojke
14/9 - Norma - Vävarad

Oktober
31/10 Allevo, 1a barnet

November

Grattis! :bump: :banana:

• Gilla
Reactions: MM
Nej, nu orkar jag inte vara anonym längre :)
Ut med Nrtre ;)

Varit på ul idag och fick se en bebis beräknad till 7 november istället för 31 oktober. Jag hade ju ingen riktig koll men enligt när vi hade sex så stämmer datumet exakt :p
Han mätte 2 ggr och tog medeltalet på det. Så är idag i vecka 11+3.
Hjärtat tickade fint och bebisen var väldigt livlig och allt såg bra ut.

Imorgon ska vi berätta för svärföräldrarna. Min man berättade IGÅR att dom sticker till Holland i 10 dagar imorgon så då sa jag att vi berättar innan. Dom har köpt en splitter ny husvagn för någon vecka sen som dom skulle ut och "provköra" som dom kallade det :p

AQFAAAAC8HBodHRwczovL2NkbjIuY2RubWUuc2UvNDE4MjA5Ni84LTMvMjAxNS0wNC0yMl8xNTUwMzNfNTUzN2E4YzcyYTZiMjIzMzdkNTYzYTEzLmpwZw

1/9 Californication, Stockholm, 1:a barnet, pojke
15/9 - Norma - Värmland, 1:a barnet, flicka

Oktober
31/10 Allevo, 1a barnet

November

Apropå blindtarmen så är det kanske bättre att få det nu än som för min syster som fick det ca 12 timmar efter förlossningen. Eftervärkar och operationssår var ingen höjdare tydligen. ;)

Åh fy, det är jag glad om jag slipper :crazy:

kl
Nu är jag hemma, blindtarmen sitter där den sitter och jag har fått med antibiotika och stränga order om att komma tillbaka om jag får mer ont igen. Tydligen så räcker det med antibiotika i 90% av fallen, så det känns ju som bra odds :) Det är skönt att vara hemma, men det bästa av allt är att jag får äta mat! Fasta är inget som passar mig, uppenbarligen :p
Jag frågade om det var möjligt att få ett UL och bara se så bebisen var ok, och det var det. Så vi fick se ett sprattlande litet pyre, så skönt :love: Även om jag egentligen inte trodde annat så är det ändå härligt att få sig en extra titt.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Vi har en ettårig dvärgschnauzerkille Frippe som på många sätt känns som världens enklaste hund. Lugn och trygg och lagom social med nya...
Svar
19
· Visningar
3 507
Skola & Jobb Jag har absolut ingen att prata med om detta. Satt och googlade "karriärrådgivning" och kände att jag kanske ska betala för det (så...
2
Svar
22
· Visningar
4 138
Gravid - 1år Detta blir ett skamfyllt inlägg med förmodligen bland det mest provocerande (har googlat och sett andra stackare be om hjälp o sen bli...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
24 142
Senast: cirkus
·
  • Låst
Gravid - 1år Nu har alla bebisarna kommit och lagom till deras första jul så fortsätter vi att hänga här i nya tråden :heart September 1/9...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
106 798
Senast: MM
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar