Höstföräldrar 2015

Status
Stängd för vidare inlägg.
Äntligen börjar jag må bättre. Igår blev det promenad på 9km och träningssuget börjar infinna sig. Men känns lite overkill att gå till gymmet idag.

Jag har haft väldigt ont i mina fogar redan nu. Men med magnesiumtillskott har det börjat lätta. :) så det känns riktigt skönt även om det känns ibland.

Senaste dagarna har det sagt poff och en mage har börjat visa sig. :)

Tur att det finns PM :heart

Jag tror att din man kommer få sin XC90 förr eller senare :laugh:

Jag är så himla, himla glad för er skull!!

Haha, tids nog får han den nog :p

Himla glad jag haft dig på PM :heart

Om en timma åker vi på fika till svärföräldrarna och berättar för dom :bump:

Nu kan jag sluta smyga runt som @TantGredelin . :)

Har varit på inskrivning och det kändes toppen, supergullig barnmorska. Hon lyckades till och med få ett normalt blodtryck. Det är det i princip ingen som lyckas med då mitt blodtryck skjuter i höjden så fort jag ser en blodtrycksmanschett. :D

Har även berättat för min chef. Känns bra att ha berättat och fick väldigt positiv respons (borde vara en självklarhet men tyvärr känns det ändå inte som det är det).

Har varit på inskrivning och det kändes toppen, supergullig barnmorska. Hon lyckades till och med få ett normalt blodtryck. Det är det i princip ingen som lyckas med då mitt blodtryck skjuter i höjden så fort jag ser en blodtrycksmanschett. :D

Har även berättat för min chef. Känns bra att ha berättat och fick väldigt positiv respons (borde vara en självklarhet men tyvärr känns det ändå inte som det är det).

WOW :o är det du!? Trodde jag aldrig. Grattis :D :banana:

Högst vetenskapligt test :p

Vad väntar du för något?

Ta din ålder då du blev gravid och den månaden du blev gravid i så får du veta könet :up:

Jag ska få en pojke :love:

kinesisk_kalender.png

Den hade dock fel på sonen, men rätt med tösen så det känns väl inte fullt pålitligt :p

Har berättat för svärföräldrarna idag som blev överraskade men glada :bump:

Jag och min man sa att det första som kommer upp är huset. För det blir ett rum litet om alla ska ha eget. Och vi hade rätt!

"Men huset då?"
"Hur mår du?"
"Vet ni vad det blir?"
"Men ni skulle ju inte ha fler"

Svärfar började prata om att bygga ut så husfrågan löste sig snabbt. Jag älskar vårat hus och tänker inte flytta. Det löser sig helt enkelt :)
Men hur ska jag veta vad det blir redan nu :confused:
Det frågade min mans syster med när han ringde henne innan idag. Jag är liksom inte synsk :p

Det roliga är att svärmor senast häromdagen tänkte på att om vi skulle få ett barn till nu så blir det samma som för dom.
Min mans systrar är 8 och 10 år äldre än honom och det kommer skilja 7 och 9 år mellan våra nuvarande och mini.
Å så kommer vi och säger att vi ska ha en till :D

Nu återstår bara min pappa :nailbiting:
Han blir säkert glad men våran relation är inte den bästa. Vi står inte varandra så nära. Jag skickar nog ett vykort som dom andra gångerna :o

Högst vetenskapligt test :p

Vad väntar du för något?

Ta din ålder då du blev gravid och den månaden du blev gravid i så får du veta könet :up:

Jag ska få en pojke :love:

kinesisk_kalender.png

Den hade dock fel på sonen, men rätt med tösen så det känns väl inte fullt pålitligt :p
Fråga på det högst vetenskapliga testet :D Månad då barnet tillverkades eller månad som graviditeten räknas från (alltså senaste mensens första dag)?

Så, nu har jag fått vila ett par timmar och käkat middag så nu kan jag gratulera ordentligt :bump:

Vad roligt!

Tyvärr är det nog ingen självklarhet att chefen blir positiv till en anställds graviditet även om dom faktiskt inte har ett skit med saken att göra.
Jag har inget sagt än inför sommarjobbet. Min handläggare på af bad mig dessutom att inte säga något än när jag rådfrågade honom. Så han har jag ju berättat för men chefen får väl vänta ett tag till.

Mitt stämmer med pojke. :p :D

Och jag ska tydligen få en flicka, fast både jag och maken tror mer på pojke :D

Den har ju haft fel på hälften av mina barn så jag lär inte ta det som någon sanning direkt :p

Däremot känner jag mig precis som dom andra gångerna. Kallar bebisen den eller det och det irriterar mig lite. Det blir helt annat när jag kunnat föreställa mig vem som bor där inne så kanske att vi tar reda på könet igen. Dessutom är det helt fantastiskt att få göra 3Dul!

Ja det gjorde dom. :) En liten pojke. :heart
Förra gången så fick vi en sur bm som inte ville kolla, men denna gången fick vi en underbar bm! :heart
Vi var i Halmstad. Vart bor du? :)

1/9 Californication, Stockholm, 1:a barnet, pojke
15/9 - Norma - Värmland, 1:a barnet, flicka
17/9 - krambanan, Skåne, 1a barnet, flicka
13/9 - Quickstep, Halland 2:a barnet, pojke
21/9 - westerngirl- Småland
22/9 - pontevecchio, Sthlm. 1a barnet.
26/9 - zewz - Småland, 2:a barnet

Oktober
4/10 - Flixon, Skåne. 1a barnet
4/10 - annoj - Småland, 1:a barnet
13/10 - Fivi - Gotland, 1:a barnet
17/10 EnLitenAnna, Sörmland, 2:a
23/10 Linisen, Uppland 1a barnet
31/10 Allevo, 1a barnet

November
4/11 - BuenoBull, Uppland, 2:a barnet
5/11 - TantGredelin, Stockholm 1a barnet
7/11 - Matmissbrukaren, Halland, 3:e barnet
19/11 - bebisinovember, Uppland. 1:a barnet.

• Gilla
Reactions: MM
Var på RUL idag. Allt såg kanon ut och det är en liten tjej! :love:

Allt har dock havererat med sambon igen sen i tisdags så han dök inte ens upp. :(

Idag blev det vagnköp! Skönt att få det ur världen även om det var hutlöst dyrt. Tycker fortfarande vi borde köpt en på Blocket men vafan. Life goes on. :p

Ååååh det bara dräller in könsbestämda bebisar :love:
På tisdag vet förhoppningsvis jag också :)

Jag var på ett "förlossningsförberedande samtal" idag, iom min önskan om snitt. Jag måste träffa läkare med och inget bestäms såhär tidigt men barnmorskan verkade inte förvånad efter att ha plöjt min journal. Det kändes iaf positivt.
Det är lite för många faktorer som gör att jag inte vill chansa.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Vi har en ettårig dvärgschnauzerkille Frippe som på många sätt känns som världens enklaste hund. Lugn och trygg och lagom social med nya...
Svar
19
· Visningar
3 507
Skola & Jobb Jag har absolut ingen att prata med om detta. Satt och googlade "karriärrådgivning" och kände att jag kanske ska betala för det (så...
2
Svar
22
· Visningar
4 138
Gravid - 1år Detta blir ett skamfyllt inlägg med förmodligen bland det mest provocerande (har googlat och sett andra stackare be om hjälp o sen bli...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
24 142
Senast: cirkus
·
  • Låst
Gravid - 1år Nu har alla bebisarna kommit och lagom till deras första jul så fortsätter vi att hänga här i nya tråden :heart September 1/9...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
106 798
Senast: MM
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar