Höstföräldrar 2015

Status
Stängd för vidare inlägg.
Min mage är definitivt svullen på kvällen, så där spänd som den aldrig har varit innan. På morgonen är det rätt lugnt, sen kommer det krypande under dagen :p

Samm här, den kommer krypande under dagen och tarmarna är fortfarande uppsvällda. Igår la jag ut en ULbild på instagram, en del blev förvirrade (hihi) men jag fick även veta att en vän är beräknad fyra dagar före mig! Så kul med en mammapolare!

Snälla säg att det är någon mer än jag som är EXTREMT svullen om magen?!?!
På morgonen när jag vaknar ser jag rätt normal ut, men på kvällarna ser jag verkligen höggravid ut! Vet att tarmarna jobbar annorlunda osv, men jag är i v.13 nu så det borde väl lugna av nu? Längtar tills det blir en "riktig" bebismage!:love:

Jotack det känner jag igen. Men ingen mage än. Men det kommer väl.

det är det jag tror ni behöver hjälp med. Att spegla varandra så det blir tydligt.

Jag vet bara inte vem som ska hjälpa oss. Vi har gått hos två olika familjeterapeuter. Vi har haft en vän som är pastor försöka. Han har en tid hos kuratorn på adhdmottagningen till oss men vet inte ens om han vill ha med mig dit längre.

Snälla säg att det är någon mer än jag som är EXTREMT svullen om magen?!?!
På morgonen när jag vaknar ser jag rätt normal ut, men på kvällarna ser jag verkligen höggravid ut! Vet att tarmarna jobbar annorlunda osv, men jag är i v.13 nu så det borde väl lugna av nu? Längtar tills det blir en "riktig" bebismage!:love:

Jag var också det innan. Magen var så svullen på kvällarna så huden spände och gjorde ont. Är bättre sen ett par veckor tillbaka. Är i v17 nu.

Nu är det faktiskt en tydlig bulle även när jag ligger på rygg i sängen på morgonen! Känns jättekonstigt och spännande :D börjar bli dags att investera i nya byxor också...

Nu har vi också berättat för hela släkten som vi träffat i påsk. Känns skönt :) dessutom ska min kusin (som är född ett halvår innan mig) ha barn i juni! En annan kusin har en ettåring så snart blir det gott om barn på släktträffarna :p

Jag har varit något så gräsligt trött hela helgen. Och ikväll är det dags att börja jobba igen. Känns sådär. Vill mest bara sova känns det som. Tur att jag ändå jobbar kväll hela veckan..

Hoppas ni haft en bra påsk.

Vecka 16 nu och vi har influensa. Igen. Andra gången på två månader. Fantastiskt med barn på dagis... Vill inte ens tänka på hur det blir med TVÅ stycken på dagis inom några år :rofl:

Haft en bra påsk men har börjat reta mig rejält på folks kommentarer. Jag är inte längre "Cali" utan jag har förvandlats till "gravid kvinna". Allt har tydligen att göra med att jag är gravid, och jag blir knäpp. :devil:

Jag känner mig nästan skendräktig. Ont i brösten, men annars mår jag finfint. Är i vecka 7+3. Hm. De säger ju att man inte ska oroa sig om man mår bra, men något borde man väl känna av? Jaja, det kommer väl.

Usch idag är ingen bra dag. Var på väg in i väggen innan jag blev gravid. Fick sjukskrivning 50 % i mars (men jobbade nästan 75 % iallafall). Är nu sjukskriven 25 % i april. Diagnosen är krisreaktion pga allt strul hemma med relationen till sambon. Men fk kommer inte godkänna mer sjukskrivning än så pga den diagnosen. Jag vet inte hur jag ska orka jobba ens 75 %. Har ett fysiskt tungt jobb med långa dagar och nu kommer vi dessutom vara en mindre i 2,5 månad tills min vikarie ska skolas in. Har sån sjuk ångest inför varje jobbdag, älskar egentligen mitt jobb.

Att jag har hypotyreos gör mig inte heller piggare direkt. En ledig dag är jag helt slut kl 18-19 på kvällen och då kanske jag sovit till 10 och sen inte gjort något speciellt. En jobbdag mår jag illa av trötthet redan 13-14 på em och orkar ingenting när jag kommit hem. Vid 18-19 sover jag helst redan. Det värsta är den psykiska orkeslösheten. Jag orkar inte ha det så här.

Hur brukar man gå upp i vikt förresten? Jag har bara gått upp något kilo sedan jag plussade. Känns rätt lite? :confused:

Med min son gick jag upp tre kilo fram till v.36, sen började jag svälla upp av allt vatten så det blev sammanlagt 12 kilo i slutändan. Väldigt skönt då jag var överviktig till att börja med.
Så det är nog som resten säger otroligt individuellt!

Hur brukar man gå upp i vikt förresten? Jag har bara gått upp något kilo sedan jag plussade. Känns rätt lite? :confused:

Med första gick jag upp 8 kg till inskrivningen i vecka 12, totalt 25 kg och bebisen kom en vecka innan bf.
Ungefär 6 kg vätska sista två veckorna då jag fick elefantben... Tog ett bra tag att gå ner dom kilona efteråt! 8 månader ungefär tror jag.

Med andra hade jag bara gått upp 1 kg till vecka 20, totalt 16 kg och bebisen kom en vecka efter bf. Knappt ingen vätska och kilona rasade av efteråt. Hade gått ner mina 16 kg på tre veckor och fortsatte minska efter det.

Så det har varit olika.

Väger mig inte så vet inte om jag gått upp något nu när jag är i vecka 11 men har samma kläder sen innan jag blev gravid så har jag ökat i vikt så vet jag att lite sitter på mina "nya" bröst :p Och sen har jag ingen aning om vart resten placerat sig så min gissning är max 2 kg för min del om jag ökat något.

Mitt illamående envisas med att hänga kvar hela jävla dagarna. Tror tyvärr det är här för att stanna :crazy:
Förra graviditeten höll det på intensivt till vecka 20 och sen till och från under resterande veckor. Då jobbade jag inte men det gör jag nu och jag fattar inte hur jag ska palla gå till jobbet imorgon med det här :(

Och nu inbillar jag mig att något är fel för jag har riktigt intensiv molvärk i livmodern och visst kan det vara den som växer men jag känner inte igen det här från dom andra graviditeterna. Lite växtvärk javisst men inte så här. Får se hur det utvecklar sig.
Ska till Mvc på inskrivning nästa vecka och skulle ju då göra ul så är det något fel så får jag väl se det då. Vänta en vecka bara :crazy:

Jag känner mig nästan skendräktig. Ont i brösten, men annars mår jag finfint. Är i vecka 7+3. Hm. De säger ju att man inte ska oroa sig om man mår bra, men något borde man väl känna av? Jaja, det kommer väl.

Det är inget ovanligt att må bra heller :) var glad att du mår bra.. Jag har mått bra hela tiden hittills.. I början av min graviditet hade jag ont i brösten sen efter några veckor avtog det med och känns inte speciellt mycket i kroppen. Är i v.15 nu och såg en frisk krabat förra veckan på UL. Känns forfarande lite overkligt för jag känner mig inte speciellt gravid.

Så njut av att du mår bra!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Vi har en ettårig dvärgschnauzerkille Frippe som på många sätt känns som världens enklaste hund. Lugn och trygg och lagom social med nya...
Svar
19
· Visningar
3 507
Skola & Jobb Jag har absolut ingen att prata med om detta. Satt och googlade "karriärrådgivning" och kände att jag kanske ska betala för det (så...
2
Svar
22
· Visningar
4 138
Gravid - 1år Detta blir ett skamfyllt inlägg med förmodligen bland det mest provocerande (har googlat och sett andra stackare be om hjälp o sen bli...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
24 142
Senast: cirkus
·
  • Låst
Gravid - 1år Nu har alla bebisarna kommit och lagom till deras första jul så fortsätter vi att hänga här i nya tråden :heart September 1/9...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
106 797
Senast: MM
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Valet i USA
  • Vad gör vi? Del CCIV
  • Random bildtråd med text V