Cocos
Trådstartare
11 månader och överallt Blöj- och klädbyten är minst sagt intressanta, rymmande bebis, alt ömsom järnspett ömsom geleklump.
Stor och tung, tröjor stl 91 och brallor i 86, jag har aldrig haft så snygga armmuskler som jag har nu.
Sömnen är sisådär. Lägger sig vid sju och vaknar nu efter den arma vintertidsomställningen 5:30. Dock har vi perioder under natten där han antingen är vaken eller ligger och hyter i sömnen. Vi börjar bli rätt trötta.
Klättrar överallt, betydligt mer modig än sin bror. Soffbordet får styras undan för att minska risken för olyckor. Peppar peppar har han dock de senaste dagarna tagit enorma steg mot att alltid vända sig om och backa ned från soffan.
Har snart vuxit ur emmaljungan (citycross) så jag har efter massa googlande köpt en crecent compact sulky som ska ha ett av de största ligglägena och hög maxvikt (killen väger säkert 13 kg redan nu, storebror på 3,5 väger 16... men har en betydligt mer spenslig kroppsbyggnad än brottarlillebror). Nackdelen är att den bara är framåtvänd men till promenader och stadsturer har vi en annan vagn.
Dagisplats är klar från 1 december, känns lite tidigt, men vi fick vara taktiska och söka tidigt i samband med terminsskifte för att säkra plats (litet dagis med bara två avdelningar). Kommer att ta en lång inskolning under dec/jan. Sedan kommer vi att jobba om varandra så att dagistiden blir 8- max 15 med lite lediga dagar in i mellan när/om lillen känns sliten. Förhoppningsvis fungerar sömnen på dagis så att han vilar 2 h i alla fall.
Hur kan bebisen ha vuxit ur en vity cross
Jag kallar min för pansarvagnen och dottern åker fortfarande runt som en snorloska i den om jag inte har filtar och grejer
Skönt med lång i skolning, har hört att de flesta kommunala förskolor tillämpar 3 dagars inskolning. Funkar säkert fint för vissa men jag föredrar en längre inskolning.
Här var vi på BVC idag för ettårskoll. Sprutan gick fint, lite gråt som avstyrdes med såpbubblor. 81 lång och 13,375. Drar 86-92 i kläder. Jisses, ingen bebis längre! Och jag som skulle vara nöjd med två barn kan tänka mig ett till, men om några år så jag hinner plugga klart först. Och så måste jag få med maken på tåget också...
En till rejäl bebis (tultare kanske men men..)
Jag använder nästan bara 80/86 kläder, köpte mest den stl för jag tänkte att Edith skulle ha lite att växa i.. Ja det har hon om man säger så, framförallt i dom plagg jag köpte 86/92 tröjorna används som klänningar just nu så det blir multiplagg, klänning-tunika-tröja-magtröja
Jag är också lite bebissjuk.. Dock svårt utan en man men det får ju att lösa! Samtidigt är jag väldigt nöjd med bara ett barn.
Satsar du på en riktig sladdis eller bara några år emellan?