@Cocos vi har en babyjogger city elite (en konstig trehjulig sak ) med deras deluxe liggdel
Den är helt underbar och sedan när den används med sittdelen så tar den minimalt med utrymme när den fälls ihop får ta barn upp till 30kg också har jag för mig.
Vi åkte upp till mannens släkt i Småland nu i februari. Jag, mannen, Bastian, hunden (schäfer) och barnvagnen plus packning. Vi har en liten kombi motsvarande Volvo v60. Liggdelen passade perfekt i framsätet och vi hade packning både i den och på golvet framför den. Hjulen klickades av (yes klickfunktion) och underredet ställdes på högkant i bagageutrymmet. Det tog då plats från väggen till halva första nackskydet. Hunden hade alltså nästan hela bagaget själv
Fördelar utöver de som redan är nämnda:
Hög vagn
Stora hjul
Möjlighet till både fast och svängbart framhjul
Lång liggdel
Ventilerad liggdel
Lätt att fälla ihop
Lätt att bära
Skön att köra
Möjlighet att ha adapter och babyskyddet på
Stoooor sufflett till sittdelen, största på marknaden tror jag
Får toppbetyg av Bastian
Nackdelar:
Ingen sittfunktion i liggdelen, vi kommer köpa en barnvagnskudde så småningom
Sittdelen endast framåtvänd
Vi har en babyjogger xc som,hemmavagn åt stora dottern, som eliten men med större bakdäck. Är sugen på en versa åt lillan, vill inte ha henne framåtvänd innan 1,5 helst, eller inte alls... Stora dottern åkte knappt vagn, men jag tycker fortfarande inte om att den är framåtvänd, och hade sålt den för länge sen om inte maken gillade den så mycket. (den används dessutom knappt) men fällningen är kanon!