Höstföräldrar 2013

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Höstföräldrar 2013

Har varit hos läkaren idag och blivit sjukskriven, så nu är det bara att ta sig an försäkringskassan...:nailbiting: önska mig lycka till, kan ju behövas!

För övrigt tyckte läkaren att jag inte alls var i v. 21 utan 24+3 när jag ska ha 21 september... jag fattar ingenting... men ungen kommer väl när den är färdigbakad så att säga och skiter väl i vilket datum vi tycker är lämpligt... :meh:

Idag är annars en hunger dag! Jag är så jävla hungrig rent ut sagt!!! Idag är suget stort och jag har hittills haft begär efter räkmacka, kebab med bröd, smörgåstårta, pizza, potatis med sill, listan fortsätter... :cautious: föll för frestelsen att införskaffa en liten smörgåstårta för två personer, passar ju perfekt, en bit till mig och en till bebis! ;)
 
Sv: Höstföräldrar 2013

Hon hörde inte fel och fick den 21a till den 1a september då? För kollar man på familjelivs grav uträknare, och räknar på 28 dagar och 14 dagar o BF 1 september, så får man de till precis v 24+3. :)

**********

Jag har f.ö varit o badat med sonen. Ja de var skönt så länge vi badade, men efteråt värker fogarna något djävulskt. :(
Men de ska vi göra om iaf, sonen älskade de o åkte massor av vattenruschkana :D

Sen vart jag glad när hon som fixar med schemat till sommaren, meddelade att de löst sig och jag kan åka mina 2 v på semester med familjen :)
 
Sv: Höstföräldrar 2013

Äntligen av med förkylningen! Så idag kl 10 ska jag på första akupunkturbehandlingen. Få se hur det känns. Får boka in 3 nya pass till, eftersom hon tyckte det behövdes minst 4 för att se ifall det fungerade eller inte.
 
Sv: Höstföräldrar 2013

Var på ultraljud igår och fick se den lille bebisen sprattla runt. Precis som de förra graviditeterna drabbas jag av aversion mot barnet. Så himla jobbigt. Jag vill kunna känna glädje över att det är ett frist barn men det går bara inte.

Jaja, barnet är friskt i alla fall och jag gjorde ju även fostervattensprov som visade helt normalt. Så det är väl bara att vänta på att moderskänslorna dyker upp...
 
Sv: Höstföräldrar 2013

Vad mysigt det låter!

-----

Jag är hungrig, efter två timmar skriker magen att den är utsvulten o jag känner mig tjock, tjockare, tjockast... Sedan spökar det hela tiden när bm sa "försök att inte gå upp mer än sex kilo på hela tiden. (övervikt från start). Det känns bara helt omöjligt att klara det... :-S
Fast jag tror något händer, ett par byxor har blivit trängre och det sträcker o drar nere i magen titt som tätt.
Tre veckor till ul. Hur gick det till? Jag tycker jag fick mitt plus igår ;-)
 
Sv: Höstföräldrar 2013

Väldans mysigt =)
Än så länge är det så svagt så om jag ligger stilla så kan jag känna annars inte.

6 kilo ?
Det var inte mycket.
Visserligen är jag spinkig och gick knappt upp det jag skulle de andra 2 ggrna,
men 9 kilo lyckades jag få ihop med sonen.

Fast ja, det är ju olika. Är inte så väldigt insatt i det där.

Det som sträcker och drar är nog den där livmodern som kör ett eget pass på gymmet :D


Var in på H&M förut (var in i annat ärendet) och passade på att kolla fler mammabyxor.
Hittade ingenting som inte var tajta jeans eller koooorta jeansshorts :meh:
Vill ju ha shorts som inte ska vara som tält men inte heller som ett andra skinn. Helst ska de även gå nedanför ljumsken och baksidan får gärna täcka skinkorna :o
 
Sv: Höstföräldrar 2013

Men det är väl gulligt när nedre delen av skinkan hänger ut? :p:D:wtf:

Nej sex kilo känns lite. Fast det blir väl som det blir, kan ju inte göra så mycket mer än att se till att det som stoppas in är av det allra onyttigaste slaget.

Jag hittade mina 3/4 långa arbetsbyxor i dag. Tack för att de var lite för stora förra sommaren! Just nu är de perfekta och hoppas de fortsätter vara det några veckor till.
 
Sv: Höstföräldrar 2013

Hu, det är ju jättesvårt att inte gå upp!
Man ska liksom inte banta heller :crazy:
Förra gången gick jag upp 20 kg och den barnmorskan jag hade då hade inga invändningar.
Hon jag har nu tyckte att jag vägde för mycket redan på inskrivningen :(
Nu 7 veckor senare har jag bara gått upp 1 kg! Det är betydligt mindre än förra gången å jag tror inte att jag ätit annorlunda denna gången men jag har helt klart rört på mig mindre pga illamåendet som förresten har försvunnit idag!! Tjihooooooooooooooooooooo!!!
Tröttheten är också så gott som borta, ja jag är ju tex vaken nu :p
 
Sv: Höstföräldrar 2013

Skönt att vara utan illamående!! :-)

Jag gjorde misstaget att gå till ladugården innan frukost... Hej lågt blodsocker.
En frukt innan start får jag försöka komma ihåg att ta med.
 
Sv: Höstföräldrar 2013

*kl*

Uppdaterar den här lite. Blev flyttad till den 14e oktober på RUL.

September
7:e Freyja_bus - tredje barnet, en flicka enligt RUL
8:e Zvinto - första barnet
8:e Thalia - första barnet, pojke enligt RUL
9:e Segelflygarinnan - första barnet
21:e Jettan- andra barnet

Oktober
14:e Mulles_matte - tredje barnet
17:e Vår_Vinter (f.d Gra_vid) - andra barnet
15:e-25:e Hljomalind - första barnet
16:e Sassiball - tredje barnet

November
3:e Vimsan - andra barnet
5:e Glamoroza - tredje barnet
16:e Tramptass - första barnet (tidigare gravid2013)
16:e Andromedae - första barnet
21:a sprudlande - första barnet
 
Sv: Höstföräldrar 2013

KL
Vecka 15 nu då. Hoppas det innebär att jag slutar spy. Tillbringade natten mellan fredag och lördag med en hink i ett fast grepp. Misstänker att kombon värmeslag + graviditet inte slog helt väl ut. Men jaja, den här gången slapp jag i alla fall petekier i hela ansiktet ...

Vad det gäller vikt ... Ja, barnmorskan har ju inte frågat mig vad jag har för normalvikt, så det ser väl säkert ut som att jag följer någon kurva jättebra :D Har gått upp typ ett kilo sedan vecka åtta då hon vägde mig, men innan dess ... tja, vi kan ju säga att en livsföring som består av att ligga i fosterställning och äta chips ger resultat. Har nog gått upp totalt fem kilo eller något i den stilen. Större delen beror på att jag har noll självdisciplin. Men fasen, jag har slutat röka efter att ha varit storrökare - ett beroende i taget!
 
Sv: Höstföräldrar 2013

Akupunkturen i fredags gick bra. Dock var 3 av nålarna inte sådär världssköna när de sattes dit. Ena i svanken sved till lite bara, men ena i handen och ena i foten gjorde ont! Hon förvarnade dock och sa att även om de gör ont när man sätter dit dem, så är det väldigt effektiva punkter. Fick 4 till besök inbokade också och då blir det 30 min istället för 20, som det blev nu.

Vecka 25 idag och förundras återigen över hur fort tiden går. Börjat lära mig lillbusens dygnsrytm också, eller ja. Han kör fullt gymnastikpass med ett par timmars mellanrum, dygnet runt. :cool: Om han bara kunde ge fasiken i att försöka ta sig ut ur magen stundtals. :p
 
Sv: Höstföräldrar 2013

Ha ha, ja du får säga till den lille att han får stanna där inne ett par veckor till!


Jag har varit med på en dressyrkurs i helgen och ridit tre pass.
Har mest ridit rakt fram i skogen sista tiden så det var lite jobbigt att sitta ner och hålla ordning på magen och resten av den växande kroppen (förstår inte varför rumpan måste växa till det dubbla!)
Har ni träningsvärk i heeeeeeeeeeeela magen :p

376902_343553469081212_697474283_n.jpg


ps. kan jag räkna detta som första magbilden ;)
 
Sv: Höstföräldrar 2013

Jag tror att lagen om allts jävlighet är speciellt utformad för att täcka alla aspekter av en graviditet. Men jag har alltså mått illa tidigare också (i tio veckor :meh:), det är bara det att det är först nu som jag har börjat spy. Jag hoppas att det bara är en fas.
Usch då. Jag har kommit väldigt lindrigt undan känner jag. Mådde bara lite småilla under någon veckas tid.
KL
Här händer det inte så mycket. Jag är ju rätt långt från 35, så vi ska inte göra något KUB.
Precis som i Mulles_Mattes landsting får den som vill göra KUB där jag går. Annars verkar det vara fostervattenprov som erbjuds alla, inte KUB. Som sagt får man inte göra KUB öht i vårt andra landsting.
Var in på H&M förut (var in i annat ärendet) och passade på att kolla fler mammabyxor.
Hittade ingenting som inte var tajta jeans eller koooorta jeansshorts :meh:
Vill ju ha shorts som inte ska vara som tält men inte heller som ett andra skinn. Helst ska de även gå nedanför ljumsken och baksidan får gärna täcka skinkorna :o
Jag hoppas på att också få börja känna något snart! Går in i vecka 15 i morgon så det är förhoppningsvis nära nu.

Apropå kläder så besökte jag några affärer i dag i jakt på en större BH. Jag har ökat från 75B till 75C men inte låtsats om det så mycket. Men i dag efter att jag hade provat BHar i rätt storlek och sedan tog på mig min lilla igen såg jag verkligen hur liten den var! :o

Jag gick också in en sväng på H&M för att kolla efter mammabyxor men det var såklart en butik som inte hade det i sortimentet. Får försöka igen i morgon. Jag kan ju fortfarande ha mina vanliga jeans men ibland trycker de lite väl på magen. Och kärlekshandtagen väller över om de råkar kasa ner lite. :p
 
Sv: Höstföräldrar 2013

Blir ni förresten väldigt pjoskade med? Jag trodde jag skulle bli galen i helgen! Svärmor, pojkvännen och jag hälsade på pojkvännens morföräldrar. Bland annat skulle vi hämta en gungfåtölj som vi hade fått av dem ("den blir perfekt att sitta med bebisen i", sa han och mimade hur han höll i en bebis och gungade i stolen :D) och den skulle ju såklart bäras ut i bilen. Oj oj vilken uppståndelse det blev över att jag tog tag i ena änden och bar. "Du får inte lyfta!" "Ta det försiktigt!" "Ramla inte nerför trappan!" "Oj oj oj!" hördes från både svärmor och hennes mamma. Herrejösses, jag är bara lite preggo - inte handikappad! :rage: Pojkvännen garvade, sa att han hade varnat mig och menade att ingen skulle ha brytt sig om att han hade fått ta fåtöljen själv och då knäckt ryggen eller om att han inte skulle trilla ner för trappen. :D

Jag tänker fortsätta springa så länge det känns bra och fortsätta bära (inte alltför tungt) så länge det känns bra. Tänker jag fel?
 
Senast ändrad:
Sv: Höstföräldrar 2013

Mina bröst har också växt något enormt! Jag har bara A kupa annars men nu är det B.
Ringde ner till labbet som kollade fvp och nu vet jag att det är en liten tjej i magen :) Känns lite bättre nu med känslorna när man mer kan bilda sig en uppfattning om den lilla personen i magen.
 
Sv: Höstföräldrar 2013

Nej du tänker rätt, så länge det känns rätt ska du göra det :)

Jag rider och tävlar, tänkte nog göra det någon månad till i alla fall, sen får vi se.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Gravid - 1år Åååh, nu är det suuuupertidigt plus för mig, men jag chansar och startar tråden. Kanske får lite sällskap om ett tag får jag hoppas. :p...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
134 171
Senast: Roxer
·
  • Låst
Gravid - 1år Såg inte någon tråd för oss blivande höstföräldrar så jag tog mig friheten att skapa en. Fyll på listan! September 13 - Energi, andra...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
118 958
Senast: Emtherlia
·
  • Låst
Gravid - 1år Hejsan blivande höstföräldrar 2014! Jag tänkte att jag kan starta tråden åt er så slipper ni andra jinxa något! Här kan ni som...
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
122 341
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp