Höstföräldrar 2013

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Höstföräldrar 2013

Åh va roligt Tramptass!!
Kul att du "kom ut" :D å ännu roligare att även du hamnade i November!!

Ja november kändes som en bra månad ;)

Jag har kört ett flyttlass i helgen (med karlns goda hjälp) och aj aj i ljumskarna efter alla lyft och allt bärande fram och tillbaka. Det kanske är dags att börja ställa om hjärnan och inte köra i 170 som jag har haft en tendens till att göra tidigare. :nailbiting:
 
Sv: Höstföräldrar 2013

Välkommen! :D

Roligt med flera, så kanske det händer något i denna tråd. :)

Kom och tänka på tidigare idag att de som är Vårmammor alltid verkar vara de som pladdrar mest, av någon anledning. Vårmammor 2010 (jag var vinter mamma 2010) hade måååååånga delar, medan vintermammor tror jag bara kom upp i 2-3 delar... Dom har så lite att göra på vintern kanske :p
 
Sv: Höstföräldrar 2013

Jag har en dålig dag idag, gnäller av mig lite här och hoppas på sympatier...:(

Jag har tok ont nu efter att bara ha packat idag (jag är ju mitt uppe i en flytt där jag får sköta det mesta själv medan sambon jobbar på annan ort). Jag känner mig fet och klumpig, jag flåsar som om jag bestigit mount everest efter att ha gått uppför trappan, böjer jag mig framåt är magen i vägen och jag får kväljningar...

Jag vet inte vad jag tänkte på egentligen, få barn igen, nu när dottern äntligen är mer självgående, jag tyckte ju det var skitjobbigt med småbarn, missförstå mig inte nu, jag ångrar inte att jag är gravid och mitt barn är så välkommet och kommer bli mycket älskat, det betvivlar jag inte alls, men någon dans på rosor är det ju definitivt inte att ha barn! Och jag mådde ju så dåligt sist och nu är det jobbigt redan INNAN bebisen har kommit!!! Just nu vill jag bara ha det här överstökat, jag vill inte ha ont, jag vill inte känna mig som en fet kossa, jag vill kunna jobba som vanligt! :arghh:

Dessutom har man ju nu mage som syns och då är man ju givetvis (?) allmänhetens rättighet... Igår fick jag höra både det ena och det andra, "oj, vad tjock du har blivit!" "men är du redan så tjock" "nämen se så rund du är" Och så ska alla klappa naturligtvis... :mad:

Är man riktigt rätt funtad om man säger att "oj, ska du ha i september och är redan så stor" hur fan tänkte man då liksom? Nej, jag äter faktiskt inte hela tiden min mage är så här stor och alla gravida är olika, ska jag banta kanske, jävla människor asså!!! :rage:

Så nu är jag ledsen och tycker inte det här är roligt.... :(
 
Sv: Höstföräldrar 2013

Usch!
Du får en stor kram från mig!
--------
"Svärmor" sade lite klämkäckt häromdagen att "trött är man bara i början".
ALlvarligt. Hon har också missat delen med att alla mår olika. Jag har mina dagar då jag knappt kan hålla upp ögonen...fast vad vet jag. Det kanske bara är inbillning för att jag är lat?! :-S
 
Sv: Höstföräldrar 2013

Jag håller verkligen med dig om de puckade kommentarer som man får om magen. De flesta tycker att det är fint med magen och vill klappa lite på den. Däremot vissa som vill berätta vilken tjockis jag blivit och hur mycket större min mage är än min svägerskas, som ska ha barn tre veckor innan. Det gillar jag inte alls!
 
Sv: Höstföräldrar 2013

*kl*

Nu är vårterminen på ridskolan slut och det blir ingen mer ridning på ett bra tag. Det känns rätt lagom att sluta nu, då jag börjar känna mig lite obalanserad i sadeln. Jag hoppas verkligen att jag ska kunna komma igång med ridningen till nästa vår igen. Men det är svårt att veta hur allt kommer att kännas då.

Annars flyter graviditeten på bra. Känns inte som att det händer så mycket just nu. Lägger allt fokus på att planera de sista detaljerna för vårt bröllop om knappt fyra veckor istället. Var inte riktigt planerat med bröllop och graviditet så här, men jag tror att det blir bra. :)
 
Sv: Höstföräldrar 2013

Massor av kramar till dig! :love:

Jag känner igen mig ganska mycket.Men jag är inget fan av småbarns åren och vi har en hel del konflikter här hemma. Samtidigt är det underbart o sonen är underbar. :love:

Jag är dock arbetslös nu, och jag bävar mig verkligen för varje ons, tors o fredag då jag har sonen hemma HELA dagen... Va ska vi hitta på? De finns inte mycket att göra här, stan ligger 7 mil bort, skäms över o gå o bada, fast nu kanske jag skulle våga mig dit när alla turister är borta.... Hur ska de bli när jag ska ha TVÅ hemma 2 hela dagar i veckan, just nu känns de som en omöjlighet! :crazy:

Vi skulle behöva åka bort, egentligen bara jag och sambon men de är ju o glömma.
Semestern som varit planerat sen 1 år tillbaka kanske gå i stöpet för min del. Har ju bara sommarjobb och jag har bett hon som fixar schemat om det går att ordna att jag ska få ledig dom två veckorna. Det är den enda semestern vi har på HELA året tillsammans, 2 veckor. De är vad vi har haft de senaste 4 åren.
Eftersom sambon bara är timanställd o det blir för dyrt om han ska vara ledig 4 v...
O nu kanske jag inte kan följa med till stugan som vi varit till de senaste 3 åren.. Jag kanske måste jobba medan dom hittar på massor av roliga saker utan mig! Vilket gör mig skit ledsen. :(

Jag hoppas att jag kommer kunna jobba, men jag vet inte, jag vet inte ens om jag har något jobb i sommar trots att jag blivit lovad detta.

Det meste gör mig ledsen just nu, ovissheten om ALLT. Jag hatar o sitta här, jag är less på att se dessa väggar o denna by just nu. De enda personerna jag träffat de senaste 2 mån känns de som är min son, sambon o svärföräldrarna... o en vän..
Jag bara längtar tills om 2½ v då jag får åka söderöver 1 v.

Sen måste man ha pengar också, de skulle inte förvåna mig om jag åker på lägsta nivå på FP av någon anledning, trots att jag tycker mig ha gjort de så bra jag kunnat (jag fick iaf A-kassa, puh!) o då vet jag inte alls hur vi ska klara oss.. De funkar inte..

Herregud va negativ jag var nu! :o

Men de är en skit dag och jag vill bara dra täcket över huvudet och gråta!

Så färdig gnällt för mig med! :p
 
Sv: Höstföräldrar 2013

kl
Apropå det där med folk som "vet" saker. Alla vet väl att "man" bara är illamående på morgonen och fram till 12:e veckan, riiight? :meh:

Att vissa (= undertecknad) mår som mest illa på kvällen och började spy först i fjortonde veckan är alltså enbart inbillning. Åtminstone var det det tills jag snällt erbjöd mig (= hotade) att bombadera tvivlares mobiltelefoner med bilder på min kvällsmat efter det att den gått ner och kommit upp igen. Efter det har jag sluppit kommentarer om att jag minsann inte alls mår illa egentligen :D

Jag är nog något av en ragata. Eller nej, det tycker jag egentligen inte. Det må så vara att det kan verka oresonligt av mig att redan nu börja morra när jag hör att någon vill "klappa bebismage" (hallå, SÅ mycket finns det inte ens där), men jag förstår verkligen inte det här tänket av att alla gravida kvinnor ska vara allmän egendom. Jag låter inte folk ta mig på magen i vanliga fall - varför skulle jag göra det nu?

Enda undantaget är maken då. Han får pussa och sådant, men då är han å andra sidan också min eviga vapendragare i kampen "få folk att ge fan i att tro att de får talla på mig och tala om för mig hur jag ska må" :D
(Och ja, så är det ju hans bebis också. Men än så länge är det ju inte särskilt roligt att klappa på den.)
 
Sv: Höstföräldrar 2013

Med risk för att låta som häxan surtant så kommer nog jag kontra med något i stil med "ska du ha en smäll eller två" (mycket moget. Jag vet ;-) ) till den som frågar om dom får röra min mage o inte är medskyldig till bebis eller barnmorska.

På tal om barnmorska så ska jag iväg i morgon o ta proverna. Någon vecka sent sådär.

Hormonerna löpte amok i kväll också när jag var så trött (inbillat såklart för det har ju gått över :-P ) att jag bokstavligt talat inte orkade gå en meter till o bara tanken på att ta in hästarna fick mig att storgråta.
 
Sv: Höstföräldrar 2013

Fortsatt hormonhoppande och storgråt och då en sambo som blev mer än lovligt bekymrad.
Jag är väldigt ny här på orten = känner inte någon "egen" kompis. Sedan jag kom ner på riktigt har umgänget bestått av sambo, svärmor och svärfar. Sambo och svärfar är uppe i en intensiv arbetsperiod o är därmed ganska så stressade å min "inskolning" till arbetet på gården är lite eftersatt...
Jag är van att veta vad jag ska göra och vara allmänt självgående. Just nu fungerar det inte riktigt och jag känner mig lite som en överflödig parasit (hej hej hjärnspöken).
Inte ens hästarna behärskar jag själv just nu utifrån hur de står när de är inne på natten. Lite invecklad tillfällig lösning och det är en förutsättning att man är två för att klara det smidigt.
Svärmor är snabb på att tala om att saker och ting ska vara si eller så. Jag har hunnit få inlindade pikar om att jag måste göra mer hästhage, aktivera hunden, klippa hans klor, ge han mer o äta, få ordning på huset, handla möbler och ja...

Just nu är det lite allmänt blä-häig känsla men det går väl över det med. :-D
 
Sv: Höstföräldrar 2013

*KL*

Det var visst en långdragen förkylning.. Nu äntligen är det bara lite snuva och nästäppa kvar. Men det lär jag få stå ut med framöver i vilket fall nu när pollensäsongen kört igång. :cautious: :mad:

Har för övrigt börja spela lite musik för lilleman och hittat 2 favoriter i alla fall. Få se vad mer han kan tänkas tycka om. :p
 
Sv: Höstföräldrar 2013

Knapplån.

Här är ytterligare en blivande mamma :) Vår flicka är beräknad att komma den 21/9 så jag är nu i vecka 22 :) Det är vårt första barn och det känns mycket spännande alltihop :)
 
Sv: Höstföräldrar 2013

Flytten rullar på sakta men säkert, mina päron kommer och hjälper till på lördag så min förhoppning är då att få det här överstökat en gång för alla så jag ALDRIG mer behöver komma tillbaka hit!!!

Idag har varit en seg dag jag har känt mig hängig och orkeslös och somnade i dotterns sovrum då jag gjorde ett försök till att vara en bra mamma och leka lite med mitt barn...:o Jag funderar på om jag ligger lite lågt i järn nu, läste någonstans att det kunde bli så nu runt v.20-21...

På eftermiddagen lyckades jag komma igång lite iaf, tog med dottern på promenad i de nya omgivningarna kring vår nya fina gård för att se om det fanns några potentiella lekkamrater, vi hittade hus med studsmattor och andra typiska barn-saker, ingen var dock hemma men vi fick upp hoppet om att hitta nya kompisar! Vi gick en lång sväng och nya skogen är full med helt underbara rid- och körvägar och jag blev så fruktansvärt sugen på att ge mig ut och rida!!! Är det några av er som rider som är så här långt gångna? Jag kan nog tänka mig rida, men vet inte om någon av de hästar jag har till mitt förfogande är tillräckligt lugna, jag är ju livrädd att något ska hända...

Efter promenaden kom foglossningarna igång ordentligt...:cry: Det är så tråkigt att vara såhär begränsad... jobbigt också när min sambo inte riktigt fattar hur ont det gör och tycker jag ska göra en massa saker och då har jag också svårt att säga nej eftersom jag känner mig som en gnäll-kärring som är jävligt lat... :crazy: Och så blir det värre när jag gör saker jag inte borde och så gnäller jag och så är den onda cirkeln igång...:banghead:

I morgon ska jag iaf till läkaren och hoppas på att bli sjukskriven. Jag är lite nervös inför detta eftersom jag vet att fk kan hålla på och jävlas... Att bli sjukskriven tror jag inte är några problem eftersom jag har ett fysiskt arbete och de som jobbar med gravida fattar ju att det inte funkar, men hur ska det lösa sig ekonomiskt? :crazy:

En lite rolig sak jag kom att tänka på härom dagen var hur jag under mina graviditeter har haft frukt-sug! :p Med mitt första var jag helt tokig i clementiner och köpte något kilo varje dag som jag sedan klämde i mig på två röda...:o Med detta barn har jag vindruve-sug och måste ha vindruvor!!! Det ska vara röda druvor utan kärnor och den senaste tiden har jag ätit ett paket vindruvor om dagen och hade nog ätit mer om det inte vore för att det blir lite dyrt....:o Så jag har frukt-graviditeter!:p Vad är ni sugna på?
 
Sv: Höstföräldrar 2013

Knapplån.

Här är ytterligare en blivande mamma :) Vår flicka är beräknad att komma den 21/9 så jag är nu i vecka 22 :) Det är vårt första barn och det känns mycket spännande alltihop :)

Samma dag som mig juh!!! :D Men jag är ju bara i v 21... :confused:
 
Sv: Höstföräldrar 2013

Välkommen :)

Jag är så glad!!! Fjärde dagen som jag INTE mår illa på eftermiddagen/kvällen.
Nu är det "bara" från tidig morgon fram till lunch!!! Tjihooooo, äntligen!!
Allt blir så mycket enklare när man inte mår pyton hela tiden.
Nu hoppas jag även att tröttheten vill gå över nu :crazy:
I måndags var jag tvungen att sova lite i soffan för att orka hoppa in i duschen.... då är det illa! :p
 
Sv: Höstföräldrar 2013

Lägger in dig, JuniNatt, i listan - välkommen! :)

Ändrar även tillbaka mitt datum till den 18/11 efter dagens ultraljud.
September
7:e Freyja_bus - tredje barnet, en flicka enligt RUL
8:e Zvinto - första barnet
8:e Thalia - första barnet, pojke enligt RUL
9:e Segelflygarinnan - första barnet
21:a Jettan- andra barnet
21:a JuniNatt

Oktober
9/11:e Mulles_matte - tredje barnet
17:e Vår_Vinter (f.d Gra_vid) - andra barnet
15:e-25:e Hljomalind - första barnet
16:e Sassiball - tredje barnet

November
3:e Vimsan - andra barnet
5:e Glamoroza - tredje barnet
16:e Tramptass - första barnet (tidigare gravid2013)
16:e Andromedae - första barnet
18:e sprudlande - första barnet (efter KUB)

kl
Apropå det där med folk som "vet" saker. Alla vet väl att "man" bara är illamående på morgonen och fram till 12:e veckan, riiight? :meh:

Att vissa (= undertecknad) mår som mest illa på kvällen och började spy först i fjortonde veckan är alltså enbart inbillning. Åtminstone var det det tills jag snällt erbjöd mig (= hotade) att bombadera tvivlares mobiltelefoner med bilder på min kvällsmat efter det att den gått ner och kommit upp igen. Efter det har jag sluppit kommentarer om att jag minsann inte alls mår illa egentligen :D
Men nej! Jag är en av de där som gått på att illamående avtar i v 12. Menar du att det kan börja senare, trots att man sluppit illamående tidigare? O_o Jag hoppas verkligen att jag slipper det...
Så jag har frukt-graviditeter!:p Vad är ni sugna på?
Ehum... Jag har nog haft en hamburgare- och kebab-graviditet. :o Jag har inte ätit så mycket skräpmat på länge som jag gjorde de första 10-11 veckorna. Nu är det bättre och jag är inte direkt sugen på något särskilt. Eller snarare; det är olika från gång till gång vad jag blir sugen. Pommes frites står fortfarande högt i kurs. :angel:

*kl*
I dag var vi på NUPP och fick se lilltrollet för första gången. Jag var så glad över att det 1) var någon där, och 2) att hen levde och mådde bra. Vi fick med oss två bilder också som jag försökte skanna och skriva ut för att kunna skicka till blivande gammel...föräldrar. Men det gick inget vidare. Något tips på hur man bäst "reproducerar" ul-bilder? Fota och skriva ut på fotopapper kanske?
 
Sv: Höstföräldrar 2013

Rutinultraljud om ett par timmar. Har inte oroat mig alls innan, men igår kväll kom oron från ingenstans.
Fick ju se lill*n på KUB för nån månad sedan, och eftersom bebis var för stor för att man skulle kunna mäta nackspalten då, så gick de igenom den grundligt från topp till tå istället, så jag har väl egentligen ingenting att oroa mig för, men ja.. det är svårt att låta bli :crazy:
 
Sv: Höstföräldrar 2013

Men nej! Jag är en av de där som gått på att illamående avtar i v 12. Menar du att det kan börja senare, trots att man sluppit illamående tidigare? O_o Jag hoppas verkligen att jag slipper det...

Jag tror att lagen om allts jävlighet är speciellt utformad för att täcka alla aspekter av en graviditet. Men jag har alltså mått illa tidigare också (i tio veckor :meh:), det är bara det att det är först nu som jag har börjat spy. Jag hoppas att det bara är en fas.

KL
Här händer det inte så mycket. Jag är ju rätt långt från 35, så vi ska inte göra något KUB. Så ... det är egentligen inte förrän om typ en månad som nästa roliga sak (Rul) händer. Har lite barnmorskemöten och sådant i mellan, men det är mest för att diskutera min medicinering och sådant. Inte alls lika roligt :p
 
Sv: Höstföräldrar 2013

En lite rolig sak jag kom att tänka på härom dagen var hur jag under mina graviditeter har haft frukt-sug! :p Med mitt första var jag helt tokig i clementiner och köpte något kilo varje dag som jag sedan klämde i mig på två röda...:o Med detta barn har jag vindruve-sug och måste ha vindruvor!!! Det ska vara röda druvor utan kärnor och den senaste tiden har jag ätit ett paket vindruvor om dagen och hade nog ätit mer om det inte vore för att det blir lite dyrt....:o Så jag har frukt-graviditeter!:p Vad är ni sugna på?

Tapas :o
Satt igårkväll och gnällde för maken att jag ville ha tapas och lyckades till och med räkna upp sådär fem olika rätter som jag minsann ville ha.
(Att notera är väl då att jag har ätit tapas kanske fyra gånger i hela mitt liv :o)
 
Sv: Höstföräldrar 2013

KL
Här händer det inte så mycket. Jag är ju rätt långt från 35, så vi ska inte göra något KUB. Så ... det är egentligen inte förrän om typ en månad som nästa roliga sak (Rul) händer. Har lite barnmorskemöten och sådant i mellan, men det är mest för att diskutera min medicinering och sådant. Inte alls lika roligt :p

Här erbjuds alla KUB, oavsett ålder.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Gravid - 1år Åååh, nu är det suuuupertidigt plus för mig, men jag chansar och startar tråden. Kanske får lite sällskap om ett tag får jag hoppas. :p...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
134 168
Senast: Roxer
·
  • Låst
Gravid - 1år Såg inte någon tråd för oss blivande höstföräldrar så jag tog mig friheten att skapa en. Fyll på listan! September 13 - Energi, andra...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
118 955
Senast: Emtherlia
·
  • Låst
Gravid - 1år Hejsan blivande höstföräldrar 2014! Jag tänkte att jag kan starta tråden åt er så slipper ni andra jinxa något! Här kan ni som...
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
122 340
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp