Sv: Höstföräldrar 2013
Massor av kramar till dig!
Jag känner igen mig ganska mycket.Men jag är inget fan av småbarns åren och vi har en hel del konflikter här hemma. Samtidigt är det underbart o sonen är underbar.
Jag är dock arbetslös nu, och jag bävar mig verkligen för varje ons, tors o fredag då jag har sonen hemma HELA dagen... Va ska vi hitta på? De finns inte mycket att göra här, stan ligger 7 mil bort, skäms över o gå o bada, fast nu kanske jag skulle våga mig dit när alla turister är borta.... Hur ska de bli när jag ska ha TVÅ hemma 2 hela dagar i veckan, just nu känns de som en omöjlighet!
Vi skulle behöva åka bort, egentligen bara jag och sambon men de är ju o glömma.
Semestern som varit planerat sen 1 år tillbaka kanske gå i stöpet för min del. Har ju bara sommarjobb och jag har bett hon som fixar schemat om det går att ordna att jag ska få ledig dom två veckorna. Det är den enda semestern vi har på HELA året tillsammans, 2 veckor. De är vad vi har haft de senaste 4 åren.
Eftersom sambon bara är timanställd o det blir för dyrt om han ska vara ledig 4 v...
O nu kanske jag inte kan följa med till stugan som vi varit till de senaste 3 åren.. Jag kanske måste jobba medan dom hittar på massor av roliga saker utan mig! Vilket gör mig skit ledsen.
Jag hoppas att jag kommer kunna jobba, men jag vet inte, jag vet inte ens om jag har något jobb i sommar trots att jag blivit lovad detta.
Det meste gör mig ledsen just nu, ovissheten om ALLT. Jag hatar o sitta här, jag är less på att se dessa väggar o denna by just nu. De enda personerna jag träffat de senaste 2 mån känns de som är min son, sambon o svärföräldrarna... o en vän..
Jag bara längtar tills om 2½ v då jag får åka söderöver 1 v.
Sen måste man ha pengar också, de skulle inte förvåna mig om jag åker på lägsta nivå på FP av någon anledning, trots att jag tycker mig ha gjort de så bra jag kunnat (jag fick iaf A-kassa, puh!) o då vet jag inte alls hur vi ska klara oss.. De funkar inte..
Herregud va negativ jag var nu!
Men de är en skit dag och jag vill bara dra täcket över huvudet och gråta!
Så färdig gnällt för mig med!