Sv: Höstföräldrar 2013
KL
September
7:e Freyja_bus - tredje barnet, en flicka enligt RUL
8:e Zvinto - första barnet
8:e Thalia - första barnet, pojke enligt RUL
9:e Segelflygarinnan - första barnet
21:e Jettan- andra barnet
Oktober
14:e Mulles_matte - tredje barnet
16:e Hljomalind - första barnet
16:e Sassiball - tredje barnet
17:e Vår_Vinter (f.d Gra_vid) - andra barnet
November
3:e Vimsan - andra barnet
5:e Glamoroza - tredje barnet
16:e Tramptass - första barnet (tidigare gravid2013)
16:e Andromedae - första barnet
21:a sprudlande - första barnet
Längesen jag skrev här. Försöker dra ner lite på mitt internettande, men har hängt med och läst i alla fall. Nu har jag fått ett ordentligt BF-datum på RUL:et. Stämde fint med när jag hade ägglossning.
Ultraljudet var kul! Där sprattlade en liten pojke! Speciellt för sambon var det stort att det äntligen blev mer verkligt vad som är på gång.
Min mage har börjat växa, men med kläder syns inte mycket än. Har haft svårt att känna några fosterrörelser, har nog mest känt av gasbubblor och lite nervryckningar. Idag har jag känt nån ny sort små puffar, utan att ha varit gasig i magen, så jag tror att det är lillen.
Nu strömmar det in grattis till mig på facebook... Jag skrev nån fråga om föräldrapenning på försäkringskassans fb-sida, och det hamnade visst på min logg
Haha, visst var det redan officiellt, så ingen fara på det sättet, men blev lite lustigt sätt att outa det på ändå.
Imorgon tar jag sista ridturen på medryttarhästen. Jag hade nog kunnat fortsätta lite till, men för att slippa känna efter och fundera hade jag bestämt sen innan med hästägaren att jag skulle fortsätta maj ut, och det är nog ändå rätt lagom för mig. Hela paketet av 3 km promenad till stallet, stalljobb och ridning har börjat kännas lite mastigt. Men åh vad jag kommer att sakna det!
Nåt lite trist är att jag nu i vecka 19-20 börjat känna av foglossning. Det gör småont i rumpan/nedersta ryggen när jag rör mig. Än så länge går det lätt att ignorera smärtorna och gå/cykla/jobba som vanligt, men är lite orolig över hur det ska bli framöver, och om jag borde ta det lugnare, eller om det är bra att fortsätta vara igång. Är det normalt egentligen att få känningar så tidigt i första graviditeten, när man inte ens har nån mage att tala om?