Höstföräldrar 2013

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Höstföräldrar 2013

När sover du då? Eller hinner du sova tillräckligt på nätterna? Det gjorde aldrig jag första halvåret eller så när man ammar på nätterna.
 
Sv: Höstföräldrar 2013

Fin bild!
Vi ska oxå försöka få till en bild till tidningen. Men jag vägrar vara med på bild så det blir Bara barnen :)

Jo exakt den som BVC håller i :) Vi kommer vara en ganska liten grupp med mammor/pappor som fick barn juni-oktober. Hon har så få som går hos henne, 35 gravida/år. Bm i Åre 3 mil bort har ca 100 gravida/år ;)
Så hon va glad över att jag ville gå hos dom, har haft bm i Åre under graviditeten. Jag tyckte det var bra förra gången att det fanns flerbarns föräldrar.
Vår grupp är 15-17 på onsdag o fotograferingen 17.30, hmmm blir säkert bra :) Sen hoppas jag f utbildningen kommer vara så sonen är på dagis.
 
Sv: Höstföräldrar 2013

Jag sover det jag kan på nätterna. Jag liggammar och störs inte jättemycket av det, jag är ändå van vid att bli väckt på nätterna i och med de andra två, och tycker nog inte att det har blivit så mycket mer vakentid på nätterna sen Idun föddes. Lite mer kanske, och lite mer obekväma sovställningar ;) Och vissa nätter är förstås jobbiga, i början t ex så ville hon inte sova så värst mycket på nätterna och hon hade en hel del ljud för sig och lät som en hel cirkus, då kände jag att jag var tröttare än vanligt! Och jag är oftast trött på morgonen (har aldrig varit en morgonmänniska och ungarna vaknar vid sex), men det brukar gå över och jag har väldigt svårt för att somna på dagen, hur trött jag än är. Så är jag väldigt trött så får jag försöka komma i säng tidigt på kvällen... Vilket jag nästan aldrig lyckas med. Idun är gärna vaken till elva tiden.
 
Sv: Höstföräldrar 2013

Haha ,låter som en hel cirkus, det gör Elvira också, sen när hon väckt alla andra så sover hon så gott så :D

Freya jag blev nyfiken, när du är i stallet, rider du också eller ni pysslar bara eller barnen rider? Undrar eftersom jag förstått att en del gör så att de rider när barnet sover i vagn bredvid?

Själv rider jag just nu bara lördagar o söndagar när maken är hemma. På kvällarna vill jag inte lämna allt åt maken och Elvira är ännu för liten att lämnas till farmor tycker jag.

Vimsan, åh så fin bild på er!
 
Sv: Höstföräldrar 2013

Jag ska gå, har förhoppningar om att det är fler som går på den än i föräldragruppen och man kanske kan lära känna fler med barn :).
Här startar det inte förrän i februari så det är ett tag kvar ännu.

Jag skulle vilja ha ett mirakeltips för att starta förlossningen om några dagar. Någon som har ett över? :D :p
 
Sv: Höstföräldrar 2013

Ni får ha sex några gånger efter varandra, det kan hjälpa ;) Nä annars har jag inga super tips, käka 10 färska ananaser.. ;)
 
Sv: Höstföräldrar 2013

Kl
Nu, eller rättare sagt sedan igår kväll, så är vi hemma. Samuel blev utskriven från neonatal igår eftermiddag och jag ville bara hem, så vi stack. Visade sig vara helt rätt sak att göra - efter en sjukt jobbig dag där jag mest kände att jag fick skäll för att mina bröst inte gav mjölk slog jag mig ner framför teven med maken och bebis, kopplade på pumpen och vips, 15 ml bröstmjölk på mindre än en halvtimme. Lyckades få ut mer nu i morse, så nog fasen märker man att det där med mjölk visst har en psykologisk faktor!

I övrigt så har jag tänkt på det här med förlossningsupplevelser. För mig gick det ju som sagt snabbt, och så här i efterhand inser jag ju att det var en "dramatisk" förlossning på sätt och vis. Av någon anledning började jag blöda väldigt mycket när Samuel väl var ute, och till råga på allt slutade han andas (förmodligen på grund av morfinet jag hade fått). Ändå upplevde vare sig jag eller maken det hela som särskilt negativt. Personalen gjorde vad de behövde göra, och det var inte mer än så. Ändå kan jag inte låta bli att undra hur det hade varit om det varit "på ett annat sätt". Tänker ni på det, någon gång?
 
Sv: Höstföräldrar 2013

Ja jag rider när barnen är med. De stora leker och gräver i sanden och stoppar in nappen på lilla om hon vaknar, och lilla plutten ligger i bilstolen (som jag lyft ur bilen och har utanför paddocken). Hon brukar sova i sjalen tillser är dags att rida och då lyfter jag i henne i bilstolen och då brukar hon kunna sova ca 20 min.
 
Sv: Höstföräldrar 2013

Vilken tur!
I helgen kom det ut en annons på en Quinny freestyle på blocket för lagom peng. Var och kollade på den förut och den fick följa med hem :)
Och den fanns bara 1 mil bort :D

Tog en premiärtur på Maxi och den fick godkänt i matvarumiljö!

Sittdelen går att ha åt båda håll och det var fullt liggläge. Fick med en mjuklift som Sara godkände på en gång. Sov som den lilla prinsessa hon är.
 
Sv: Höstföräldrar 2013

Ändå kan jag inte låta bli att undra hur det hade varit om det varit "på ett annat sätt". Tänker ni på det, någon gång?

OM jag gör!! Typ hela tiden!

Vad hade hänt om vattnet hade gått hemma?
Hade vändningen lyckats bättre om vi åkt in tidigare?
Varför kände jag inte mer värkar?
osv...

Lille Sid har redan hunnit bli 2veckor och har snart kommit upp i sin födelsevikt.
Ska börja ge honom järntillskott idag och BVC sköterskan varnade för att magen kunde bli lite knasig av det. Plus att han även kunde påverkas av järnet som jag äter.
 
Sv: Höstföräldrar 2013

Varför ska han ha järntillskott? Har jag missat något, födde du med kejsarsnitt? tänkte på det med vändningsförsök.

Andromedae Ja, jag tänker också på hur det skulle vara att föda på annat sätt, tex med EDA, och jag förundras fortfarande över födande kvinnor som har tid och ork att äta eller dricka under förlossningen :eek:
 
Sv: Höstföräldrar 2013

Ja, det blev akutsnitt.
Han låg i säte när vi kom in på förlossningen och jag var då öppen 7 cm.
Läkaren lyckades vända honom nere på operation men när barnmorskan tog hål på vattnet så åkte navelsträngen med ut och jag sövdes direkt.

Sid var, enligt journalen, blek och slapp när han kom ut. Barnläkaren förklarade att i en vaginal förlossning får barnet en sista "push" av mamman via navelsträngen men eftersom allt blev så akut så klipptes navelsträngen så fort att han inte fick det där sista.
Hans HB var lågt men godkänt när vi åkte hem.
Jag förlorade 1,7 liter blod och hade väldigt lågt HB också. Tog om provet förra veckan och då var det ännu lägre :crazy: Så nu ska vi boosta järn i 2 månader och bli dunderpigga :D
 
Sv: Höstföräldrar 2013

Kl.

Senaste veckan har jag haft massor med sammandragningar och en molande mensvärk i korsryggen, speciellt på kvällarna. Men sen händer inget mer, börjar inte göra mer ont även om sammandragningarna kan vara regelbundna, typ med 8-10 min mellan. Sånt här gör ju att man inbillar sig att det kanske håller på att komma igång men jag blir bara lurad hela tiden juh!:meh::)

Idag ska jag till mvc igen, får se hur många nya tider jag hinner avverka där.
 
Sv: Höstföräldrar 2013

Jag har blivit övertygad om att lilla hen kommer bli en decemberbebis ;). Det känns ingenting här förutom ett äckligt illamående under gårdagen men det berodde nog mer på hur bebis hade parkerat sig.
 
Sv: Höstföräldrar 2013

Nej då! Jag tror nog att din bäbis kommer nästa helg, den 23:e :D
Men OM det blir en decemberunge så är det inget fel på det, jag är född den 8:e ;)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Gravid - 1år Åååh, nu är det suuuupertidigt plus för mig, men jag chansar och startar tråden. Kanske får lite sällskap om ett tag får jag hoppas. :p...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
134 184
Senast: Roxer
·
  • Låst
Gravid - 1år Såg inte någon tråd för oss blivande höstföräldrar så jag tog mig friheten att skapa en. Fyll på listan! September 13 - Energi, andra...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
118 969
Senast: Emtherlia
·
  • Låst
Gravid - 1år Hejsan blivande höstföräldrar 2014! Jag tänkte att jag kan starta tråden åt er så slipper ni andra jinxa något! Här kan ni som...
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
122 359
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp