Sv: Höstföräldrar 2013
Kl
Nu, eller rättare sagt sedan igår kväll, så är vi hemma. Samuel blev utskriven från neonatal igår eftermiddag och jag ville bara hem, så vi stack. Visade sig vara helt rätt sak att göra - efter en sjukt jobbig dag där jag mest kände att jag fick skäll för att mina bröst inte gav mjölk slog jag mig ner framför teven med maken och bebis, kopplade på pumpen och vips, 15 ml bröstmjölk på mindre än en halvtimme. Lyckades få ut mer nu i morse, så nog fasen märker man att det där med mjölk visst har en psykologisk faktor!
I övrigt så har jag tänkt på det här med förlossningsupplevelser. För mig gick det ju som sagt snabbt, och så här i efterhand inser jag ju att det var en "dramatisk" förlossning på sätt och vis. Av någon anledning började jag blöda väldigt mycket när Samuel väl var ute, och till råga på allt slutade han andas (förmodligen på grund av morfinet jag hade fått). Ändå upplevde vare sig jag eller maken det hela som särskilt negativt. Personalen gjorde vad de behövde göra, och det var inte mer än så. Ändå kan jag inte låta bli att undra hur det hade varit om det varit "på ett annat sätt". Tänker ni på det, någon gång?