Höstföräldrar 2013

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Höstföräldrar 2013

*kl mig själv*

Kan meddela att det går bra o renovera med sele. Perfekt! Dottern vill inte ligga ner i sängen o vi håller på att renoverar sonens nya rum. Har rivit dörr o fönster foder med henne på magen :) Man får lite gjort o hon sover så gott.
Det ska vara klart till februari o det är mycket att göra. Bygga igen en vägg som är öppen idag, riva masoniten, fräsa för elrör o ny el i det rummet, upp mes gipsskivor, nytt golv, isolera runt fönster, måla tak mm o tapetsera.
Sen har han även en gamal serveringsgång till det rummet som ska bli hans med o där ska det göras samma renovering.
Så vi har att göra kan man säga.... Sen ska vi ge oss på Eirahs rum där samma renovering ska göras förutom nu vägg :) Kul kul. Tur jag har 3n snickare till karl (på gott o ont, allt ska ju vara perfekt in i minsta detalj!)

Nu ska jag fortsätta jobba :)
 
Sv: Höstföräldrar 2013

I dag igen fick jag höra av en person att jag får "ställa in mig på att sälja hästarna för jag kan inte begära att sambon ska ta hand om barnet så att jag får tid med dom för han måste ju arbeta". :banghead::banghead::banghead:

Sambon som är avundsjuk på att jag har första fl, han vill verkligen vara hemma med den lill*.
 
Sv: Höstföräldrar 2013

Tja, men du vet - vissa människor har högfrånvaro på hjärnkontoret. De kan inte hjälpa att de inte är så effektiva när de tänker!
 
Senast ändrad:
Sv: Höstföräldrar 2013

:D
Det är verkligen noterat. Det är bara lite synd att "alla" måste finnas i min omgivning :meh::p

I övrigt så fortsätter jag att ha allmänt tråkigt i väntan på att den lill* ska komma. Jag blir väldigt väldigt trött av att göra "ingenting", det märks att det är något som jag inte är riktigt van. Nåja, tio dagar kvar till beräknat bf så det borde ju vara max en månad innan vi får träffa vår nya familjemedlem. :love:
 
Sv: Höstföräldrar 2013

Nu har inte jag några hästar o är just nu glad över det, har fullt upp med att hinna med hunden :)

Men många icke hästmänniskor säger ju så, för att dom själva offrat allt för barna o inte har något eget intresse. ... suck...

lättast är ju när dom är under året iaf, då kan dom ju följa med till stallet o man kan pyssla på medan dom sover. Jag skulle dock aldrig våga rida med an barnet är med o jag är själv, ifall det skulle hända mig nått. Då kan det ju gå ett x antal timmar. Isf skulle jag tala om det för någon o be denne ringa mig efter 1 tim eller jag ringer upp.
När dom blir äldre får man passa på när dom sover :)
 
Sv: Höstföräldrar 2013

Trams!!
Visst kan det vara svårt att ha samma tid för hästarna som tidigare men varför ska mamman inte få ha egen tid och ägna sig åt någon hobby?

Jag har tre hästar nu, när jag inte hade barn hade jag en ;)
 
Sv: Höstföräldrar 2013

Stolt storebror :D

556849_401701303266428_2132213641_n.jpg
 
Sv: Höstföräldrar 2013

Jag har "bara" två hästar ;). (Att jag sedan önskar att jag kunde ta emot den tredje som jag fortfarande är erbjuden är en annan historia, svart bruksnordis, född i år....drömmar drömmar).

Jag har räknat med att det kommer bli mindre tid åt hästarna men det var en av de saker som jag och sambon pratade en hel del om innan vi bestämde oss, likaså med hunden. Däremot känns det som en förutsättning att de är hemma på gården för att det ska bli smidigt med skötsel och träning :) . Det känns som det är lättare att åka iväg med transporten för att träna än att åka sju dagar/vecka för att bara sköta om dom.

I natt trodde jag att det var något på g (hej hej önsketänkande) men det var nog bara en föraning av vad som komma skall för sedan har jag inte känt något mer. Sovit som en kratta har jag gjort i alla fall. Jag och knyttet är inte sams om vilken sovställning som är skönast i längden, jag vill gärna snurra runt lite mer än vad hen tycker är okej, hen är gladast när jag ligger still på höger sida. Ligger jag på rygg vaknar jag av små tåfjuttar på revbenen :D
 
Sv: Höstföräldrar 2013

*kl*

Tack för grattis! Hon är helt fantastisk! Vi fick komma hem i söndags trots att hon hade gått ner för mycket i vikt (mer än 10%) och så skulle vi komma tillbaka i morgon för vägning. Vi trodde att hon skulle ha ungefär samma vikt som dagen innan eller möjligtvis ha gått upp litegrann. Hon hade gått upp 140 g! Mycket väl godkänt mao. I morgon ska vi väga igen och få svar på lite undersökningar som gjorts pga sätesbjudningen.

Hon är väldigt enkel att ta hand om hittills och allt rullar på. Dock var vi väldigt optimistiska när det gällde att klara oss med vår lilla golf. Sambon måste sitta ganska långt bak när han kör och eftersom vi vill att någon sitter med henne i baksätet får jag klämma in mig bakom honom. Det är knappt jag får in benen! Och babyskyddet får knappt plats bakom passagerarsätet. Så det blir till att skaffa en annan bil. :D

Nu ska jag försöka städa lite medan sambon jobbar. Men helst vill jag ju bara ligga och titta på henne där hon sover i sitt babynäste. :D
 
Sv: Höstföräldrar 2013

Men Jösses! Hur lyckades jag missa att du har fått!! :o
Stort grattis till tösen!! :banana::banana::bump::bump:

Då har vi två höstbäbisar som inte vill komma ut med huvudet först :p
Skönt att allt gick bra och att ni fått komma hem.
Du har nog bra grädde i mjölken med den viktuppgången :D
 
Sv: Höstföräldrar 2013

Här är det ingen bebis på g. Annars hoppades jag att sambons intresse för kvällens fotbollsmatch skulle sätta fart på knyttet. ;)
Bm i morgon.
 
Sv: Höstföräldrar 2013

Jag också!! Ammar med 3-4 timmars mellanrum och så fort är dags så forsar mjölken. Får ha en handduk till hands men ofta blir vi ändå helt blöta :p
 
Sv: Höstföräldrar 2013

Det är säkrare att ha barnet bak, säkraste platsen i bilen är bak i mitten men inte det mest praktiska.
Åkte nästan alltid själv med barnet bak, inga problem, bättre att stanna om det skulle vara något istället för att köra och pilla och fixa med bebisen, sen beror det ju på hur barnet är men de flesta jag känner har det gått jättebra för och ha barnet själv bak.
 
Sv: Höstföräldrar 2013

Med risk för att verka korkad, men är det inte säkrare att ha bebisen bak? Bakom passagerarsätet? :o

Där tänkte vi ha våran i alla fall. Dessutom har vi airbags fram så det är inte ett alternativ att ha bebisen där ändå. Har köpt en spegel som man sätter fast i nackstödet så att man ser bebisen i backspegeln ändå och kan snabbt få koll på varför den kanske är upprörd.
 
Sv: Höstföräldrar 2013

Vi har haft sonen bak hela tiden, dels för att det är säkrare men sen för att vi har airbag fram vilket kostade 8000 kr att koppla ur.
Jag körde varannan månad ner till mamma (65 mil enkel resa) själv, inga problem. Enda jobbiga var när han gallskrek på motorvägen o man kunde inte stanna på en gång.

Åkte vi alla 3 så satt en bak. Nu sitter dottern oxå bak, o vi fram, går inte att sitta skönt på mitten sätet.
Funkar utmärkt!
 
Sv: Höstföräldrar 2013

Vi har också båda våra bak och det funkar bra. Har airbag fram men kan koppla ur den med nyckeln. I min förra bil hade jag stolen fram ett tag men jag tyckte den skymde siktet. Det var omöjligt att fickparkera, såg ju inte ett jota i backspegeln :p
 
Sv: Höstföräldrar 2013

Vi har alla tre bak :)

Det enda som inte fungerar nu, men som fungerar med de andra eftersom det då fanns en plats ledig för mig i baksätet, är att luta sig över bebisen och amma när det behövs under bilresan. På så sätt kunde vi komma rätt långt utan att stanna med de andra två när vi var på långresa hela familjen ;)

Jag kör ofta själv med 1-3 barn.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Gravid - 1år Åååh, nu är det suuuupertidigt plus för mig, men jag chansar och startar tråden. Kanske får lite sällskap om ett tag får jag hoppas. :p...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
134 182
Senast: Roxer
·
  • Låst
Gravid - 1år Såg inte någon tråd för oss blivande höstföräldrar så jag tog mig friheten att skapa en. Fyll på listan! September 13 - Energi, andra...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
118 965
Senast: Emtherlia
·
  • Låst
Gravid - 1år Hejsan blivande höstföräldrar 2014! Jag tänkte att jag kan starta tråden åt er så slipper ni andra jinxa något! Här kan ni som...
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
122 358
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp