Höstföräldrar 2013

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Höstföräldrar 2013

Är fruktansvärt dålig på att läsa för barnen.
Tycker det är jättejobbigt att läsa högt så vi har cd-sagor som de lyssnar på.
Speciellt sonen fastnar lätt i samma saga, kväll efter kväll.
Just nu är det Pippi Långstrump som går.
Lite skoj att höra honom sjunga med i sångerna för sig själv :D

Moa har fortfarande kvar från när hon föddes att hon har svårt att somna om det är tyst så det är en ok lösning för henne att lyssna på band/cd.

Cd-sagor är ju bättre än inget alls :)

Det där med att fastna i samma sagor känns igen här med :D

Sonen är helt inne på allt som har med brandvarnare, brandmän o allt där till just nu. Eller egentligen är det väl flera månader sen det började.

Jag är GANSKA less på att läsa om Flammy (tidningen dom får av brandkåren).... Kan den utan och innan vid det här laget. :meh:
Ibland kan man lyckas få läsa någon annan bok.
ett tag var det "vi ska ha en baby" och "Busiga Bebben i mammas mage". Dom gillar han också.
Sen självklart Pippi....
Vi läser jämt högt när han ska sova, införde det som en rutin för 1 år sen när vi flyttade och han fick en säng så vi kunde ligga bredvid :D
Däremot är vi dåliga på att läsa på dagarna, utan där blir det oftast en film eller barnprogram istället. Även där är Astrid Lindgren populära, framförallt Pippi..... :)
 
Sv: Höstföräldrar 2013

Känner igen det där att det ofta blir samma bok.... lånade en bok "Vitnos, det lilla russet" på biblioteket och den fick jag läsa x antal gånger för fyraåringen. Kändes riktigt skönt att lämna tillbaka den sen.

Ush knappt två veckor kvar till bf och börjar oroa mig för att barnet inte mår bra, så himla jobbig känsla. Jag känner rörelser ungefär samma som hela tiden, sen har jag lite sammandragningar från och till men det är väl normalt så här på slutet.

Vill bara att allt ska gå bra nu! Fast det vill såklart alla blivande föräldrar.
 
Sv: Höstföräldrar 2013

Känner igen det där att det ofta blir samma bok.... lånade en bok "Vitnos, det lilla russet" på biblioteket och den fick jag läsa x antal gånger för fyraåringen. Kändes riktigt skönt att lämna tillbaka den sen.

Ush knappt två veckor kvar till bf och börjar oroa mig för att barnet inte mår bra, så himla jobbig känsla. Jag känner rörelser ungefär samma som hela tiden, sen har jag lite sammandragningar från och till men det är väl normalt så här på slutet.

Vill bara att allt ska gå bra nu! Fast det vill såklart alla blivande föräldrar.

Känner igen känslan av att "barnet inte mår bra"... De senaste dagarna har jag tänkt extra mycket på det eftersom liten rört sig mindre (nu rör den sig desto mera)...
Men tankar som, tänk om det inte är friskt har ju funnits länge.:cry: Tänkt på det mera denna gång än med sonen...

Känns dock skönt att på onsdag så är vi inne på förlossningen och förhoppningsvis går det snabbt.. Då får vi veta om det verkligen är en tjej o om liten är frisk.... :)
 
Sv: Höstföräldrar 2013

Åh onsdag det är ju snart !! Så härligt :)

Ja det är väl normalt att oroa sig, oroade inte mig heller så mycket för de två tidigare, nu har jag förberett så mycket, vi har pratat om namn, förberett barnen att de ska få en lillasyster mm så det känns nästan som om man tar det för givet att det ska gå bra, och det kan man ju aldrig göra egentligen.
 
Sv: Höstföräldrar 2013

Ja, det är väldigt snart :D

Vi har också förberett sonen på att han ska få ett syskon, eller rättare sagt lillasyster (han ska inte ha en lillasyster utan en lillebror :p)..
 
Sv: Höstföräldrar 2013

KL
Det är ju rätt tråkigt att vänta på att något ska hända, så ...

ecbdb17d-ae7c-4b41-a17b-3a7d10ed3ff8_zps0369d315.jpg


Jag och maken kom på att vi skulle uppmuntra bebis att växa med en liten blomma :D
 
Sv: Höstföräldrar 2013

Åh va häftigt!
Jag som är beräknad lagomt till halloween tänkte måla magen som en pumpa :D
 
Sv: Höstföräldrar 2013

Det är nu jag skulle behöva en gilla-knapp ;).

Jag hade en väldigt lång natt med hur många underliga drömmar som helst, jag har vaknat av att jag snurrat, vaknade av att jag försökte ligga på mage (och då fick jag tanken att "nu har jag klämt ihjäl bebis"), vaknade utan att få luft (jag drömde att jag höll på att drunkna) och att jag var fasthållen (sambo skulle nog försöka lugna mig och då tyckte jag att han höll fast mig och jag blev tvärarg :o) .
Dessutom var jag vaken och pigg 04.45...!!!
 
Sv: Höstföräldrar 2013

*kl*

Inte konstigt jag mår som en potta skit :yuck:
Började få smärtan från helvetet i ena bröstet igår.
Idag har jag fått 39.4 i feber och huvudvärk.

Hmm "välkommen" mjölkstockning :wtf:

Och ena sidan vill jag strypa min karl som söker runt på nätet, ringer sin mamma (hon hade också haft detta) och är allmänt tjötig med goda råd.
Fast han gör det i all välmening.
Men helst vill jag bara vara i fred!

Jaja, efter lite om och men fick jag honom att ge fan ovanstående och i stället byta på lillan och serva mig med mjölk så hon kan få mat.

*******

Vilken fin magbild! :)

************

Fick också skräckdrömmar om bebis några dagar innan hon kom.
Minns inte allt, men det var att jag råkade skada henne på nått sätt (ofrivilligt) och tror det var något om att jag födde henne på toa eller i duschen eller nåt sånt.
Vaknade alldeles förtvivlad :nailbiting:
 
Sv: Höstföräldrar 2013

Grattis och välkommen in i klubben! :( själv har jag just avverkat mjölkstockning nr fyra och antibiotika kur nr två, har hela tiden känt att något är fel och idag fick jag äntligen ultraljuda bröstet och vad hittade de om inte en bröstböld! Så efter mycket gråt har jag nu ett dränage i bröstet och ska få ännu mer antibiotika. Jag hoppas verklige du kan amma ur din mjölkstockning och inte behöver uppleva detta för det är ett rent helvete!!!

Så jag har inte haft det så roligt, ont och feberfrossa som kommit och gått i de fem veckor som Olle nu varit hos oss. Jag hoppas nu att detta ska ta dö på skiten riktigt ordentligt för annars måste jag nog sluta amma, jag kan ju inte ha det såhär, jag kan ju knappt ta hand om mig själv, än mindre mina barn och mitt hem och mina djur.

Det positiva i allt elände är att Olle mår bra och växer så det knakar, nu väger han 4800 och är 55cm lång. Han är också för det mesta en glad kille som är lättsam att ta hand om, det är lite gnälligt ibland vilket jag tror beror på att hans mage krånglar lite pga all medicin som jag äter, vilket ju känns förståeligt.

Nu ska jag vila... Ha det bra!
 
Sv: Höstföräldrar 2013

Men ush din stackare, bröstböld låter hemskt !

har haft några suggor på jobbet som fått juverböld och de blir väldigt sjuka och det kan vara svårbehandlat. Men har du fått dränage så måste det ju komma ut i alla fall?

Jag hade tänkt ge amningen en chans men efter att ha läst vad ni stackare gått igenom så vet jag inte om jag är så sugen längre.

Nä ush vimsan, gå över 4 veckor, aldrig i livet!
 
Sv: Höstföräldrar 2013

Va "skönt" att du äntligen fått svar på vad som är fel och fått rätt hjälp! Hoppas det går över nu och du slipper mjölkstockning framöver.

Glamoroza ox; Huvva hoppas det går över snabbt. Lättast att drabbas av mjölkstockning är oftast under hösten faktiskt... Man klär sig för dåligt och brösten är känsliga. Vintertid har man ju oftast massor av kläder på sig och skyddar dom väl, men lätt glömt på hösten.
Det kan räcka med att man ska hämta posten och inte drar på sig en jacka... Vilket inte låter lovande för mig :p Jag springer ut utan jacka titt som tätt. :o
 
Sv: Höstföräldrar 2013

Jag var inte så känslig för kyla, däremot för bhar som satt åt. En gång låg jag och vilade en halvtimme och hade på mig en bh som satt åt och låg emot lite extra när jag låg ner, sen var det kört.
 
Sv: Höstföräldrar 2013

Jo, det brukar också kunna vara orsaken. Men man ska vara extra försiktig med kyla också, sen är juh som sagt vissa känsligare än andra.

Jag hade inga problem sist oh kunde springa ut utan jacka en kort stund, medan en kompis inte ens kunde gå 20 meter utan att pälsa på sig. Tog ett tag innan hon lärde sig det :)

Jag fick början till mjölkstockning efter att ha suttit i en bil i 8 tim som hade AC som blåste rakt på mig o jag satt i linne...
 
Sv: Höstföräldrar 2013

Kl
Tackar för komplimangerna på konstverket :D

För övrigt har jag varit hos barnmorskan idag. Inget särskilt där, inte. Dock så måste jag besöka läkaren nästa vecka för att de idag insåg faktumet att jag har scolios (nu sa jag förvisso det på inskrivningssamtalet, men okej ... :meh:). Så ... ja. Det blir att ranta dit ännu en morgon. Usch. Jag tycker att MVM är ett tråkigt ställe :p

Apropå mjölkstockning: jag har läst någonstans att bygeln om man har bygelbh kan ställa till det (genom att klämma till då). Hur ser ni andra på det?
 
Sv: Höstföräldrar 2013

Med mitt första barn hade jag bygelbh och gick i linne (sommar) och fick aldrig någon mjölkstockning, ammade utan problem i sex månader inget problem med att sluta heller. Jag tror mina nuvarande problem grundar sig i att läkarna på bb ville ge Olle ersättning i början då de var rädda för att han skulle få blodsocker fall. Jag tror att detta gjorde att min amning blev fel från början.

Jag hoppas dock att det nu ska bli ordning med det hela, annars lägger jag ned, finns ju ingen anledning att plåga sig själv såhär.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Gravid - 1år Åååh, nu är det suuuupertidigt plus för mig, men jag chansar och startar tråden. Kanske får lite sällskap om ett tag får jag hoppas. :p...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
134 192
Senast: Roxer
·
  • Låst
Gravid - 1år Såg inte någon tråd för oss blivande höstföräldrar så jag tog mig friheten att skapa en. Fyll på listan! September 13 - Energi, andra...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
118 979
Senast: Emtherlia
·
  • Låst
Gravid - 1år Hejsan blivande höstföräldrar 2014! Jag tänkte att jag kan starta tråden åt er så slipper ni andra jinxa något! Här kan ni som...
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
122 377
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp