Höstföräldrar 2013

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Höstföräldrar 2013

*kl*

En fråga. Hur har ni tänkt kring skötbord? Vart kommer ni ha det?

Vi hade vägghängt skötbord till sonen i badrummet o bodde i.en loten lägenhet, men nu i huset har vi sånt litet badrum på 1a våningen, där får.det inte plats.
Dagarna lär tillbringas mest nere. Vi har ett till badruö på 3e våningen men dit orkar jag inte gå :p

Funderar på att ha det i tvättstugan på 2a våningen. Nära till vatten osv. Problemet är att då försvinner den enda bänk ytan vi har för att vika kläder på... Vi kommer inte kunna ha det vägghängda skötbordet.
Ett alternativ är att sätta upp det vägghängda ovanför bänken vilket sambon vill, men jag hatar de vägghängda skötbordet :p

Sen är skötbäddarna så jäkla dyra...
Suck...
 
Sv: Höstföräldrar 2013

Jag har skötbordet på övervåningen då jag inte har något bra ställe att ställa det på annars. Jag tänker att jag kommer nog köra med skötväskan på dagarna på nedervåningen, man måste ju faktiskt inte ha ett skötbord för att kunna byta! :)

Angående skötbädd så ja, jag tycker också de är svin dyra! På Ikea har det funnits billig bädd för ca 50 kr, men de har varit slut typ hur länge som helst där jag bor så för mig slutade det med att jag köpte en dyr ändå tillslut.

Kl
Kör lite nattvak, behövde besöka toan och sen när jag inte kunde somna om direkt började jag tänka på min gamla häst som jag blev av med för snart ett år sedan, han är mycket saknad så jag har legat här och gråtit en skvätt över livets orättvisor... :cry:

Annars är jag sjukt törstig jag dricker flera liter om dagen, känner nu att jag måste fylla på igen... God natt med er!
 
Sv: Höstföräldrar 2013

Vi bor i en trea och ska faktiskt ha skötbordet i vardagsrummet. Sist hade vi det i sonens rum men nu ville vi att storebror skulle slippa ha någon annans skötbord på sitt rum, även om det blir så att de får dela rum senare. Vår toalett är så himla liten så där får det tyvärr inte plats.
 
Sv: Höstföräldrar 2013

Tack så mycket för barnvagnstipsen, ska ta dem i beaktande! Har ännu inte blivit av att vi kollat igenom ihopfällningsfunktioner osv. Den ena vagnen vi fått tag i är en Juwel (verkar vara väldigt udda märke) och den andra är en Knorr som verkar vara ett inte jätteovanligt budgetmärke, men har inte lyckats hitta vilken sorts knorr vi har, så ändå svårt få fram fakta. Får lita på grannen som använt den till två barn och tyckt den var bra.

KL
Vi ska precis ta tag i att skaffa skötbord nu när vi fått hem vår lilla bil. Vi har plats för ett litet skötbord i badrummet, så det får nog bli där. Tror att ikeas enkla Sniglar skulle passa bra, och en hel del såna ligger ute på blocket så det blir ännu billigare.

Häromdan köpte vi två byråar, så att jag kunde börja sortera och vika bäbiskläderna som bara legat huller om buller i kassar, känns mysigt! Lite som att vara tillbaks i dockåldern. Faktiskt funderar vi nästan seriöst på att köpa en docka så att den livrädda pappan som har usel motorik kan börja träna påklädning och blöjbyte.:D
 
Sv: Höstföräldrar 2013

Vi har ett litet hus med en pytteliten toa (ingen tvättstuga) så jag köpte bara en skötbädd på Ullared för en billig peng och la den på tvättmaskinen som står på toa. Man får stå lite böjd framåt för tvättmaskinen står "under trappen" :p
 
Sv: Höstföräldrar 2013

Kl

Här har jag haft några jobbiga kvällar och nätter med mycket förvärkar. I går kväll började slemproppen lossna och i natt har jag haft hyfsat regelbundna värkar. Trodde nästan att det skulle ta fart i natt men det gjorde det inte. Har fortfarande värkar, inte lika regelbundet dock. Är öm och det känns annorlunda nu, så jag blir inte förvånad om det sätter igång på riktigt inom det närmsta dygnet. Men såhär höll det på i flera dygn med mitt andra barn, så än är jag ändå lite skeptisk ;)
Spännande iaf!
 
Sv: Höstföräldrar 2013

KL

INGET ÄR SOM VÄNTANS TIDER!!!! Eller vad säger ni? :p
Jag går här och väntar och väntar och vid varje lilla känning tänker jag "Är det dags nu? NU då?" men neeeej, bebis tänker inte komma... Jätte frustrerande och jag tycker nästan det hade varit bättre om jag inte varit hos läkaren och denne hade sagt att bebis skulle komma jätte snart, för det höll ju bebis tydligen inte med om...:meh:

Annars har jag äntligen kommit ihåg att köpa samarin så nu har jag inte haft halsbränna på nästan 12 timmar! Underbart! :D
 
Sv: Höstföräldrar 2013

Haha, jag känner igen mig... Minsta lilla förvärk och man hoppas, och lika besviken varje gång när den släpper efter 10 sekunder. :P
Får hoppas Freyjas bebis (och våra!) tittar ut snart!! Jag är glad att ännu en vecka snart passerat och går in i v39 på tisdag! Får försöka ta en dag i taget... :D
 
Sv: Höstföräldrar 2013

Jag tror att slemproppen just gick på mig, men jag är lite osäker, hur vet jag om det var den?
 
Sv: Höstföräldrar 2013

Kl.
Jag tycker ni kan knipa igen lite ;) det känns som att jag har minst "100 år kvar" (fast det är ju förhoppningsvis inte mer än tre månader).
Jag håller tummarna för att de små börjar titta ut så sakteliga för er som har tid och att allt går bra!
 
Sv: Höstföräldrar 2013

Min slempropp gick för 4.5 vecka sen - trodde ju att det skulle innebära "snaaart så!", men icke. :P
Min var bara som en vit stor snigel som hängde ner när jag var på toan. Men vad jag förstått så är det rätt vanligt att det är lite blod i.
 
Sv: Höstföräldrar 2013

Läste på lite om det där med slempropp och det är ju tydligen inget att förlita sig på! Hur som helst så ska jag till förlossningen i morgon för tid för igångsättning, får väl se vad de säger då.
 
Sv: Höstföräldrar 2013

Ligger på sjukhuset och kollar in bebis hjärtslag och om jag har sammandragningar och visst har jag det! Spännande att se vad som händer framöver nu....
 
Sv: Höstföräldrar 2013

Så får du den gratis, tacka och ta emot. Känn dig för, är ni inte nöjda så kan ni ju alltid leta efter en ny när det är dags för sittvagn. Men ha det i bakhuvudet att den är ostabil. :)
Tack för utförligt svar! Som du skriver i det jag citerar; jag tackar och tar emot och upptäcker vi att den inte riktigt är vad vi vill ha så får vi helt enkelt köpa en annan. :) Vad var det för modell du har, som du kan köra med en hand? Vi har också hund nämligen, även om han mest går lös (men det lär han inte få göra om vi ska gå längre promenader i "byn").
 
Sv: Höstföräldrar 2013

I dag var första dagen på höstterminen och jag träffade majoriteten av min klass för första gången sedan i juni. Flera blev förvånade över hur mycket som hade hänt med magen. Och nu fick jag höra att jag hade en fin liten mage - skönt efter alla jäkla tvillingfrågor. :p

Var även hos BM i dag. Mitt blodtryck sjunker visst för varje gång jag kommer dit. Senast var det 105/65, gången innan det 110/65 (är lite osäker på undertrycket dock) och i dag 100/60. Men som hon sa: i det här sammanhanget är det bara positivt. Hb låg kvar på bra nivå och sockret var bra. Bebisens hjärtljud var 146 och hen följer sin kurva.

Det var någon som skrev om sendrag/vadkramper tidigare i tråden. Jag hade ju ett sendrag för några månader sedan som gjorde helvetiskt ont. För någon dag sedan vaknade jag till av att jag var på väg att få ett igen och sedan dess känner jag när jag sträcker på mig i sängen att jag är på väg att få kramp. Då flexar jag foten snabbt som tusan så att jag inte sträcker ut benen med tårna nedåt utan med hälen nedåt. Inte alls lika skönt ju. :meh: Jag undrar varför det har kommit tillbaka.

tramptass: Jag tycker också att det känns som en evighet kvar! :D Drygt 2 månader och 2 veckor här. Men vi skulle väl egentligen behöva några månader till på oss med tanke på hur sega vi är med renovering och annat.

Jettan: Spännande! Hoppas din lill* kommer ut snart så att du slipper den där jobbiga graviditeten som du dragits med.
 
Sv: Höstföräldrar 2013

kl

Upptäckte i morse att jag ser sämre på ena ögat och nu är jag lite hypokondri-nojjig då det inte gett med sig under dan. Det är inte så att jag är halvblind utan jag ser ju, men det är lite suddigt och ansträngt, och när jag håller för mitt skarpa öga kan jag inte läsa liten text (aldrig haft synproblem förut).

Tydligen ska man kunna få lite suddig syn när man är gravid pga hormoner och vätsketryck, nån som varit med om det? Funderar på om jag borde kontakta vårdcentral eller om det bara är fånigt.
 
Sv: Höstföräldrar 2013

Jag har också upplevt att synen blivit sämre under graviditeten, men tror att det bara är att acceptera. Det är rätt vanligt vad jag förstått.
Känner främst av det på jobbet (arbetar med dator men har terminalglasögon) och när jag lagt på kajal.. :P
 
Sv: Höstföräldrar 2013

*kl*

O jag är irriterad på handläggaren på FK. Jag ringde o hörde hur det gick med min FP för någon vecka sen, hon skulle se till att dom snabbade på. Vilket dom gjorde oxå. MEN fick pappret idag, o ja då har dom sänkt min FP med 50%. Han har bara räknat med mitt timvik som är en anställning vid behov, o sen hoppat över att jag även stämplat upp.

Ringde FK o hon på kundtjänst tyckte oxå att hans resonemang var konstigt. Eftersom jag sen senaste FP har pluggat, sen jobbade jag på en fast anställning (som han inte tyckte gick att räkna med av någon anledning) och hade min timanställning kvar fram till mars, därefter arbetslös o tim vikat.
Jag tycker iaf att min FP inte borde sänkas från förra gången, utan antingen vara skyddad eller höjas, jag har ju gjort allt dom kräver för att den ska vara skyddad. Det tyckte denna kvinna oxå, men hon kunde inte ändra några beslut. :(

Men denna handläggare verkar helt ha struntat i mitt papper om att jag är arbetslös.. Suvk.. Så nu väntar jag på att han ska ringa upp de närmsta dagarna och förklara sig.. O jäklar om han står fast vid det han skickat ut, då är det jag som drar det vidare.. :rage:

Men det känns som att han bara skyndade sig o inte kollade ordentligt eftwrsom jag ville att dom.skulle snabba på, men så snabbt behövde det ju inte gå... :mad:

Så håll tummarna för mig att han har räknat helt fel, annars vet jag inte vad vi ska göra... :(
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Gravid - 1år Åååh, nu är det suuuupertidigt plus för mig, men jag chansar och startar tråden. Kanske får lite sällskap om ett tag får jag hoppas. :p...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
134 191
Senast: Roxer
·
  • Låst
Gravid - 1år Såg inte någon tråd för oss blivande höstföräldrar så jag tog mig friheten att skapa en. Fyll på listan! September 13 - Energi, andra...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
118 979
Senast: Emtherlia
·
  • Låst
Gravid - 1år Hejsan blivande höstföräldrar 2014! Jag tänkte att jag kan starta tråden åt er så slipper ni andra jinxa något! Här kan ni som...
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
122 371
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Hästfolkets lilla ordbok
  • Lerig hage

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp