Höstföräldrar 2013

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Höstföräldrar 2013

*kl mig själv*

Jag och svärmor har varit på kvällshopping i en lokalbutik i Åre som även driver ett klädesmärke och säljer tyger. Vi vart ruinerade :D

Dom har så mycket fint så man vill bara handla upp hela butiken :love:

Jag handlade en body, en velourdräkt, ett par velour byxor, en ull rånarluva, en mössa, och en babymössa till den lilla :)
Sen fick sonen en del kläder oxå, en tröja, två par byxor, en t-shirt.

Ni som är intresserade av att sy så kan jag varmt rekommendera deras tyger, dom säljer även kläder på webshopen här.

Köpte bla, denna mössa, har även en heldress i detta tyg (med korta ärmar och ben). Så jag köpte den i storlek som jag hoppas den lilla kommer kunna ha till nästa sommar.

13267216-origpic-f0fc82.jpg_0_0_100_100_350_350_100.jpg


Sonen fick en tröja i detta tyg, finns även i rosa och jag var sjukt sugen att köpa den.
17217537-origpic-4df768.jpg_0_0_100_100_350_350_100.jpg


Har även en body i detta tyg

10384201-origpic-1787c5.jpg_0_0_100_100_350_350_100.jpg


Är egentligen inte så mycket för rosa, men tyckte mössan/dressen var fin.

Så nu hoppas jag det är en tjej, annars får jag sälja kläderna :D

Sen har jag ett till favorit märke, det är Me Too, dom har så otroligt mycket fina kläder :love:
 
Sv: Höstföräldrar 2013

Jag är 1.60 och karln 1.89. Vagnen vi köpt har fällbart (man vinklar det) handtag, och han tyckte det kändes bra. Dock kan jag tycka att jag har för små händer, så ett teleskop hade kanske vart lättare att justera för mig..

Kl*
Idag jobbade jag sista dagen! Känns underbart! Har tidigare tagit semester mån-tis sen semestern, men nu kände jag inte för att jobba mer...! Känns att förlossningen närmar sig och jag blir trött för minsta lilla - och trycket nedåt ökar! :D Känner även stickningar i slidan oftare - läst att det är när bebisens huvud stöter emot musklerna.
Så nu håller jag tummarna för att pyret kommer ut snart...
 
Sv: Höstföräldrar 2013

Tror att det är rätt vanligt att känna så, jag gör det med.. Halsbrännan la sig lite mellan v25-32 ungefär, men nu (v38) är den igång för fullt igen. Ibland kommer bara en enorm trötthet över mig, och då mer i musklerna än i huvudet.
Ibland när jag ligger ner känns det helt plötsligt som att allt blod rusar till huvudet och jag måste byta sovställning eller sätta mig upp på en gång..

Vi får hoppas våra små tittar ut snart! :D
 
Sv: Höstföräldrar 2013

*kl*

På lördag ska de ha Barnens loppis på torget i stan.
Funderar starkt på att åka in och se om man kan fynda något.

För en gångs skull är jag ledig när det sker något i stan som man ev. vill gå på.

I går fick jag släpat med mig mamma och köpt lite babykläder som kan tänkas passa när liten kommer ut :)

Ångrar så att jag gav bort fleeceoverallen vi hade, har inte sett någon likadan nu. Var ju ca 11 år sen den införskaffades.
Gillade den starkt, men men, sånt är livet :meh:
 
Sv: Höstföräldrar 2013

Jag köpte en fin mys dress på hm en brun med luva och öron så bebis kommer se ut som en liten björn, kanske vore något för dig?

Idag ska jag till mvc. Trodde inte jag skulle behöva det efter vad läkaren sa sist... Jag är så trött på att vara gravid och ha ont hela tiden... Har ni några tips på hur man kan få bebis att vilja komma lite snabbare?

Talade om för mannen igår att detta är sista gången jag är gravid, visst är det mysigt med barn men det här tänker jag inte gå igenom igen. Han verkade inte ledsen för det. Nu hoppas vi bara att allt ska gå bra och att vi får en frisk och glad liten bebis snart!!! :-)
 
Sv: Höstföräldrar 2013

*KL*

Tusen tack tjejer. :) Har blivit en del vändor till sjukhuset sen han föddes. Först återbesök i söndags för att göra PKU och det. Då låg hans bilirubin aningens högt, så återbesök dagen efter för nytt prov. Det hade stigit, så vi har varit på neo från måndag förmiddag och fram till igår vid lunch. Nu är vi äntligen hemma och behöver inget återbesök. Dock är det inte särskilt mycket lugn och ro här hemma, tack vare den satans fasadrenoveringen.. :meh: I skrivande stund håller de på att ta bort tegel precis vid vårt kök och sovrum (ligger vägg i vägg), så jag har tagit med mig lilleman ut i vardagsrummet och ska försöka sova på soffan istället.
 
Sv: Höstföräldrar 2013

KL

Jag hämtade ut Pampers babybox på Babyproffsen i måndags - något jag grymt ångrar!! Var väl inget av värde i den (ett paket trosskydd, två små Head&Shoulder, 10 tvättlappar och EN blöja) men nu ringer telefonen konstant med telefonförsäljare! För att inte tala om alla mail jag får.. Mailen går väl att stoppa och avregistrera - men vet någon hur jag får stopp på alla telefonförsäljare?! Jag blir tokig!
 
Sv: Höstföräldrar 2013

Idag ska jag till mvc. Trodde inte jag skulle behöva det efter vad läkaren sa sist... Jag är så trött på att vara gravid och ha ont hela tiden... Har ni några tips på hur man kan få bebis att vilja komma lite snabbare?

Tror inte det finns så mycket man kan göra, förutom hinnsvepning som väl inte är helt belagt att det fungerar heller. Om det fanns något man kunde göra själv så hade kanske inte igångsättningar varit så vanligt.

Vilken vecka är du i? Mår du så dåligt att det kanske kan vara värt att sätta igång?
 
Sv: Höstföräldrar 2013

Ångrar så att jag gav bort fleeceoverallen vi hade, har inte sett någon likadan nu. Var ju ca 11 år sen den införskaffades.
Gillade den starkt, men men, sånt är livet :meh:

Polarn o. Pyret har jättebra vindtäta fleeceoveraller. De är ganska dyra men det finns många på Blocket och Tradera. Begagnat ligger de på ca 300 kr.
 
Sv: Höstföräldrar 2013

Kl.
Inom loppet av två timmar har två olika människor talat om för mig vilken stor mage jag har.
De blev lite långa i ansiktet när jag svarade att "ja jag följer ju medel på kurvan..."
Fast visst blir jag lite ledsen ändå, visst, jag väntar barn men hjärnan registrerar det ändå som att "vad du har blivit fet"... Kanske känns det lite så då vikten fortfarande bara +1 men sen har självklart hela kroppen ändrat sig.
Jag vet inte...
 
Sv: Höstföräldrar 2013

I och med att jag är rabiat har jag utvecklat det ultimata svaret för alla magrelaterade uttalanden: det är bara att säga "Tack detsamma" med ett artigt tonfall och ett glatt leende :D Det får tyst på de flesta.

(Och jag är inte +1 utan mer än +10 sedan jag blev gravid, men det tycker jag inte ska vara relevant. Folk ska fanimej låta bli att anmärka på någon annans kropp! :mad:)
 
Sv: Höstföräldrar 2013

Det var märkligt, det har aldrig ringt någon till mig för att jag hämtat ut boxen och mail får jag bara från pampers o libero.
Reklam och samtal får man ändå, framförallt efter barnet är fött, då väller det in reklam, samtal, rabattkuponger på blöjor vilket är guldvärt. :)

Eftersom du godkänt att dom får kontakta dig så är det inte så mucket du kan göra mer än att svara och tacka nej, tyvärr.
 
Sv: Höstföräldrar 2013

Jag är i vecka 37 (36+4), jag ska till förlossningen den 2e för att bestämma tid för att bli igångsatt. Jag har redan varit hos läkare och är enligt denne öppen och mogen och kan egentligen föda när som. Anledningen till att datum ska sättas är att jag har haft problem med foglossning hela graviditeten, har varit sjukskriven sen i maj och är i dags läget så dålig att jag inte klarar att gå 50meter och är sängliggande större delen av dagen. Saker som normala tar förgivet som att hämta posten, handla mjölk, laga mat klarar jag inte av.
Så att säga att jag har det jobbigt är väl ingen överdrift... :-P
Konstig nog så vänjer man sig, det var värre i början då led jag verkligen av att inte kunna göra det jag var van vid, men nu när jag nästan är där är det klart att jag vill bli klar så snart som möjligt, så att jag kan se fram emot att bli rehabiliterad. :-)
 
Sv: Höstföräldrar 2013

Ja du verkar ha det riktigt asjobbigt (ursäkta uttrycket) det var därför jag frågade. Hoppas det kommer igång av sig själv snart eller att du kan bli igångsatt.
 
Sv: Höstföräldrar 2013

Jag tycker också den var dålig, inte mycket till innehåll och nu ringer försäljare... Pratade med en igår i en kvart säkert innan denne fattade att jag inte tänkte köpa något. Jag måste bli bättre på att säga bara nej och slänga på luren bara, tyvärr är man väl lite för väluppfostrad för det... :crazy:
 
Sv: Höstföräldrar 2013

Jag köpte en fin mys dress på hm en brun med luva och öron så bebis kommer se ut som en liten björn, kanske vore något för dig?

Polarn o. Pyret har jättebra vindtäta fleeceoveraller. De är ganska dyra men det finns många på Blocket och Tradera. Begagnat ligger de på ca 300 kr.

Köpte en annan, http://www.hm.com/se/product/10667?article=10667-A
när vi var på HM. Förhoppningsvis ska vi trivas med den med :)

Men tack för tips, uppskattas! :)

Kommer säkerligen behöva uppdatera storleken eftersom. De små liven har ju en tendens att öka i längd och vikt :D
 
Sv: Höstföräldrar 2013

*kl*

Jag har varit lite dålig på att skriva här inne på sistone, datorn har varit kaputt och att skriva med mobilen är väl inte direkt nån höjdare.

Foglossningen är i princip borta, fy f*n så skönt det är att slippa det eländet! Dock har jag åkt på en senskideinflammation i handleden istället, så är mer eller mindre handikappad. Nåt så simpelt som att lyfta ett mjölkpaket är helt omöjligt utan att det känns som att nån är inne och karvar med en kniv :S

Bebis mår bra iaf.. varit inne en vända på förlossningen för ett tag sen pga minskade fosterrörelser, men de hittade inget konstigt, förutom att de tyckte den var lite väl lugn, så de "chockade" igång den med nån vibrationsgrej som gjorde susen.
 
Sv: Höstföräldrar 2013

Vad skönt att det inte var någon fara.

När ska man oroa sig för minskade rörelser? Är det under en dag eller flera? Från någon särskild vecka?

Knyttet i magen här är mest kvällsaktiv (och gärna en rund på natten/tidig morgon då jag vill sova) och verkar ta det ganska lugnt hela dagarna då jag är "i farten".
Lite blyg för den blivande pappan ännu och fotar helst inte till honom i onödan ;)
 
Sv: Höstföräldrar 2013

När det avviker från hur det brukar vara sa min BM. Min är också mest kvällsaktiv, men när den inte satte igång med sina gympapass två-tre kvällar i rad så tyckte barnmorskan att jag skulle åka in och kolla upp det.
Nu har min legat fixerad ett par veckor så förmodligen berodde de minskade sparkarna på det :)
 
Sv: Höstföräldrar 2013

Min är oxå kvällsaktiv, men tror det snarare beror på att man är i farten så man känner inte på samma sätt.

Vissa BM säger att det är okej med minskade fosterrörelser efter v 34, pga det börjar bli ont om plats. Det ska man inte lyssna på! Avviker barnet från det normala så ska man ringa och höra. Man kan prova dricka något iskallt o.buffa på magen för o se om man får någon respons.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Gravid - 1år Åååh, nu är det suuuupertidigt plus för mig, men jag chansar och startar tråden. Kanske får lite sällskap om ett tag får jag hoppas. :p...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
134 191
Senast: Roxer
·
  • Låst
Gravid - 1år Såg inte någon tråd för oss blivande höstföräldrar så jag tog mig friheten att skapa en. Fyll på listan! September 13 - Energi, andra...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
118 976
Senast: Emtherlia
·
  • Låst
Gravid - 1år Hejsan blivande höstföräldrar 2014! Jag tänkte att jag kan starta tråden åt er så slipper ni andra jinxa något! Här kan ni som...
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
122 371
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Annonsera mera hundar 2
  • Hönstråden II
  • Kroniskt sjuk och hund

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Hästfolkets lilla ordbok
  • Lerig hage

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp