Höstföräldrar 2013

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Höstföräldrar 2013

Välkommen :-)

----

Rul i dag och jo då, jag blev framflyttad. Nytt rul den 3/7 och ett mer fastställt datum då. Nya budet är någonstans mellan 25-30e nov. Hoppas hoppas det blir 25 ;-). Fast det bm såg såg bra ut så det är bara att hoppas på att det gör det nästa gång också!
 
Sv: Höstföräldrar 2013

KL

Uppdaterar listan, för vi har blivit flyttade! :D La in 0iliT också.
Så i morgon går jag in i v20 - det här var en vecka som gick lagom snabbt tyckte jag :D

September
7:e Freyja_bus - tredje barnet, en flicka enligt RUL
8:e Zvinto - första barnet
8:e Thalia - första barnet, pojke enligt RUL
9:e Segelflygarinnan - första barnet
21:a Jettan- andra barnet
21:a JuniNatt - första barnet, flicka enligt RUL

Oktober
14:e Mulles_matte - tredje barnet
16:e Hljomalind - första barnet
16:e Sassiball - tredje barnet
23:e Vår_Vinter (f.d Gra_vid) - andra barnet, flicka enligt RUL

November
2:a Vimsan - andra barnet
5:e Glamoroza - tredje barnet
12:e Andromedae - första barnet, pojke enligt RUL
16:e Tramptass - första barnet (tidigare gravid2013)
16:e 0iliT - första barnet
17:e Exit - första barnet
18:e sprudlande - första barnet
 
Sv: Höstföräldrar 2013

Och precis som Tramptass var jag på RUL idag. Vilket fick mig att göra ännu en av de där sakerna som jag aldrig trodde att jag skulle göra och som jag redan skrattar åt, även om det var hemskt just när det skedde. Att sitta på en bussplats (en hyfsat stor bussplats, t o m) klockan nio på morgonen och spy i en ica-kasse speciellt medtagen för ändamålet kändes inte helt och hållet party nämligen! :p

Men, bebis mår bra, är förstås sötast av alla bebisar och var snäll nog att visa upp hela paketet, så nu vet vi att det med största sannolikhet är en grabb!
 
Sv: Höstföräldrar 2013

Välkommen alla nya!


Idag var jag till sjukgymnasten och fick hämta "min" tens och lämna tillbaka den jag lånat från VC. Bärselen jag beställde i söndags kom även med posten. Skönt att slippa gå och hämta ut den, även om det bara tar 10 min till Ica. 10 min i denna värmen kan vara nog så jobbigt ändå. :p Sen fick jag tipset om ett bra paket på rea hos lekmer, så det beställde jag också. Allting så gott som klart nu, gött!

Appropå diskussionen gällande fosterrörelser, så började jag få första känningarna väldigt tidigt. Redan i vecka 14 kom första diffusa "fjärilsrörelsen", sen var det lugnt till vecka 17. Numer är det allt annat än lugnt. Senast igår kväll trodde jag han skulle ta sig ut ur naveln.. Mindre behagligt. ;)

Passar på att uppdatera listan också, ser att det inte står med vad vi väntar för en liten buse. :p




September
7:e Freyja_bus - tredje barnet, en flicka enligt RUL
8:e Zvinto - första barnet, en pojke enligt RUL.
8:e Thalia - första barnet, pojke enligt RUL
9:e Segelflygarinnan - första barnet
21:a Jettan- andra barnet
21:a JuniNatt - första barnet, flicka enligt RUL

Oktober
14:e Mulles_matte - tredje barnet
16:e Hljomalind - första barnet
16:e Sassiball - tredje barnet
23:e Vår_Vinter (f.d Gra_vid) - andra barnet, flicka enligt RUL

November
2:a Vimsan - andra barnet
5:e Glamoroza - tredje barnet
12:e Andromedae - första barnet, pojke enligt RUL
16:e Tramptass - första barnet (tidigare gravid2013)
16:e 0iliT - första barnet
17:e Exit - första barnet
18:e sprudlande - första barnet
 
Sv: Höstföräldrar 2013

Rul i dag och jo då, jag blev framflyttad. Nytt rul den 3/7 och ett mer fastställt datum då. Nya budet är någonstans mellan 25-30e nov.


Eller hur blir det egentligen? Heter det kanske att man blir flyttad tillbaka? För veckorna blev ju färre (:wtf::yuck::banghead::mad: typ) men samtidigt blev ju datumet längre fram.
Någon som har koll och kan upplysa mig?
 
Sv: Höstföräldrar 2013

Haha, detta har jag oxå funderat på :)

*******

Annars har jag varit hos BM idag. Lyssnat på lillens hjärta, inte populärt alls. Först var den 160 slag, men minskade sedan. Tror den lille vart väckt :D

Fick iaf mer klarhet i.om jag kommer göra något TUL i v 31, o jag satt uppskriven på lista. Så i mitten av augusti får vi se den lille igen o sen blir de ett till i slutet av september oxå (v37).

Däremot fick jag reda på att.kag även måste göra glukosbelastning! Suck! Gjorde de sist med o de smakar verkligen pyton!

O,nu ska kag skicka in moderskapsintyget till FK, så hoppas kag att jag får mer än lägsta nivå....
 
Sv: Höstföräldrar 2013

Kl. Tack för era tankar kring hästarna:). Det hela känns kanske lite bättre idag, hade förmodligen en formsvacka här om kvällen;) Alltid skönt att höra andras erfarenheter, jag får bara hoppas att min lilla familj hittar något sätt som gör att hästarna fortsätter att rymmas med i bilden. Skulle vara så otroligt skönt att få tag i en medryttare 1-2 ggr i veckan för att lättare få kontinuitet i motionen av min ridhäst men hittills har jag inte lyckats. Hon är en knepig dam och de som skulle passa har egna hästar redan, någon oerfaren människa fungerar inte..

Annars tycker jag att hela det här gravidstadiet börjar kännas lite lättare nu äntligen:) Har hittills mått pyton med noll matlust och har inte lyckats ta mig upp till min inskrivningsvikt ännu men kanske det vänder nu snart.

Intresant att läsa om när ni är hos bm. Vissa verkar ha jättelångt mellan besöken? Jag är i v 18+3 nu och har säkert varit hos bm 5 ggr redan och vid det här laget gjort två ul. Själv bor jag i finland.

Usch, nu måste jag ta mig i kragen och gå ut och klippa den stackars gräsmattan. Den har helt tydligt fått för lite uppmärksamhet på sistone så det är väl bara att inse faktum... :meh:
 
Sv: Höstföräldrar 2013

Intresant att läsa om när ni är hos bm. Vissa verkar ha jättelångt mellan besöken? Jag är i v 18+3 nu och har säkert varit hos bm 5 ggr redan och vid det här laget gjort två ul. Själv bor jag i finland.
Oj! Undrar om det skiljer sig mellan Sverige och Finland eller om det även skiljer sig inom Sverige. Jag har varit på inskrivning och ett ultraljud och det ultraljudet är ju gjort enbart för att jag bad om det (KUB). Annars skulle jag bara ha varit på inskrivning och så göra rul och träffa BM i nästa vecka, dvs ca 8 veckor efter inskrivningen.

Vi ska gå på ett till ultraljud någon gång kring v 30 tror jag och först därefter börjar de tätare kontrollerna, varje eller varannan vecka (jag minns inte exakt nu; det här är sådant som BM berättade vid inskrivningen), men jag tror inte att det blir fler ultraljud om det inte behövs av medicinska skäl (tillväxt-ul t.ex.). Ganska stor skillnad mot hur du har haft det med andra ord. :)
 
Senast ändrad:
Sv: Höstföräldrar 2013

Ska du inte göra något RUL?

kl
Hur ofta man är på MVM är rätt olika. Jag har varit där mååånga gånger vid det här laget :p Men det beror på att jag förutom BM även har träffat läkare för att diskutera medicinering, och till råga på allt slutade min första BM så jag fick något extra samtal för att lära känna den nya.

Hade hälsosamtal med BM i v 6 typ, sedan inskrivning v 8, läkarbesök v 9 (trooor jag) då vi fick se bebis på ul, sedan läkarbesök igen kring v 14, BM-besök i vecka 16, läkarbesök i vecka 17 och nu så RUL i slutet på v 19. Ska träffa barnmorskan nästa vecka igen, sedan har jag tappat kollen :D

Så det är nog väldigt olika.
 
Sv: Höstföräldrar 2013

Det föll bort men jag lade till det medan du skrev ditt inlägg. :D

Ja, det skiljer sig säkert mycket beroende på om man har besvär, mottagningens rutiner och så vidare. Där jag går verkar de ha som rutin att ha väldigt få besök fram till v 30 och därefter öka på rejält.
 
Sv: Höstföräldrar 2013

Ställde en fråga på facebook och frågar här med. Får inte tag i försäkringskassan nu, fick hem fler papper att fylla i men undrar lite om SGI. Räknas den på den lönen man har när man går hem (vi har löneförhöjning nu i juni) eller räknas den lönen som haft föregående år? Tänkte om man måste haft lönen i x antal månader för att den ska ligga till grund för SGI?
 
Sv: Höstföräldrar 2013

kl

Ska ringa barnmorskan för att boka tid för nästa koll.
Har varit på inskrivning och inget mer. Skulle ringa efter UL och boka för nästa.
UL var för 2 veckor sen, yes här är vi snabba ;)
Glömmer bort det hela tiden och när man väl kommer på det så är det ju det där med telefontiderna :wtf:
Mellan 11-12 :banghead:
Är jag på jobbet så kan jag 9 av 10 ggr inte ringa då för då har vi som mest kunder. Privatsamtal = NO,NO,NO!
Och ja, nu i sommar så får man väl se när man kan komma fram, semestertider hej, hej.

Tyckte jag sprang hos BM i tid och otid de andra 2 ggrna, men nu som omföderska så behöver man tydligen inte det, om det inte finns behov av det såklart.
 
Sv: Höstföräldrar 2013

Den lönen du har nu. Du kan även ändra på deras hemsida under tiden du tar ut FP om du får löneförhöjning.
Jag gjorde de, gav inte mycket mer men rätt ska vara rätt :)
 
Sv: Höstföräldrar 2013

Vet jag faktiskt inte.
Mail har jag inte sett ifall dom har.
Hur det är med deras telefonsvar vet jag inte heller.

De har precis bytt namn och barnmorskemottagningen på den vårdcentral jag brukar gå till har blivit nedlagd/ihopsatt med en annan.

När jag ringt till VC förr så har det mest varit tryck "passande siffra" eller så "våra öppettider är"....

Men nu har jag gjort min sista arbetsdag för denna veckan och nästa vecka börjar jag på 3 veckors semester. Vore väl hundan om jag inte ska få kommit mig för att ringa då ;)
 
Sv: Höstföräldrar 2013

Kl
Mamma gav mig ett par gravidleggings igår (hon hade varit på ullared :p). Jag har (av okänd anledning) vägrat att använda leggings i typ ... tio år. Har strumpbyxor istället. Men var ju tvungen att testa denna styggelse och ...

HJÄLP vad skönt det är! :o Har idag brutit mot alla mina tidigare principer och gått runt med leggings och linne hemma och jag njuuuuter :D Alldeles lagom påklätt ... Kläm ovanpå magen istället för på magen ... Ja, rent allmänt ... perfekt.

Glad midsommar, förresten :)
 
Sv: Höstföräldrar 2013

Jamen på 3 v semester får vi hoppas att du ska lyckas träffa rätt tid någon gång :D

*********************************

Har ni alla haft en bra o nykter midsommar? :) Jag jobbade dygn under midsommar, kunde ju inte stå emot pengarna. Sonen var hemma hos farmor och sambon hemma o fixade själv. Haha, vilken rolig midsommar. Men de gör inget för oss alls. Sonen hade/har de jätte roligt hos farmor och vi fick tjäna pengar/fixa saker. :)

Jag tycker de bara är julafton som är något speciellt, annars så kan de andra högtiderna firas som vilka dagar som helst. Påsken kan väl vara lite mysig. Men jag har inget emot o jobba ALLA andra högtider så länge jag kan få vara ledig på julafton. :)

När sonen blir lite äldre så blir säkert också nyår lite viktigare, men nä att tjäna nästan dubbel så mycket för att jobba midsommar är mer värt... ;)
 
Sv: Höstföräldrar 2013

Jag gillar leggins, de är grymt skönt nu när man är gravid. Har flera par, både långa o korta. sen en lång tunika för annars känner jag mig lite avklädd :D
 
Sv: Höstföräldrar 2013

Vi hade en ganska lugn midsommar här hemma med en del av släkten. Svärmor fixade maten och jag stod för blommorna.
Men jag var mer eller mindre död hela dagen idag i alla fall :meh:
Sov en timma mellan 9-10 sen slumrade jag till och från i soffan mellan 12-15. Känner mig väldigt sliten i hela kroppen. Benen värker, det är ett obehagligt tryck från magen ner mot bäckenbotten. Är anfådd och det känns nästan som hjärtklappning.
Tog en rask promenad idag med maggördeln som jag köpte och efter det känns det mycket bättre. Ska försöka röra på mig mer istället för att sova..... men hur ska jag orka det :p Haha. Ska till barnmorskan den 5 juli, får fråga henne om tips.
 
Sv: Höstföräldrar 2013

Kl.

Vi var hos samma par som vi brukar på midsommar. En lugn hemmafest, sambon drack öl o jag körde. :)
Kom hem när klockan var 3.30 och jag trodde det skulle göra mig betydligt mer förstörd än vad det gjorde. Helst med tanke på att vi kört upp natten före också o kom till mina föräldrar 01.30 o jag inte kunde sova så bra då.
Men det har varit en rolig helg och värdinnan (en nära vän till mig och även en av de som är tilltänkt för frågas om att bli den lilles fadder) där vi var i fredags bjöd in oss och knyttet nästa år.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Gravid - 1år Åååh, nu är det suuuupertidigt plus för mig, men jag chansar och startar tråden. Kanske får lite sällskap om ett tag får jag hoppas. :p...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
134 176
Senast: Roxer
·
  • Låst
Gravid - 1år Såg inte någon tråd för oss blivande höstföräldrar så jag tog mig friheten att skapa en. Fyll på listan! September 13 - Energi, andra...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
118 963
Senast: Emtherlia
·
  • Låst
Gravid - 1år Hejsan blivande höstföräldrar 2014! Jag tänkte att jag kan starta tråden åt er så slipper ni andra jinxa något! Här kan ni som...
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
122 344
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Artros hos ung hund
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp