Sv: Höstföräldrar 2013
Tack!
Man får ta hästeriet som man hinner med mage och småbarn.
I helgen har jag ridit min sista CR-kurs, nästa är i Augusti men då är jag nog alldeles för tjock för att vara med.
Red min egna gamling och lånade två andra hästar. Bland annat den här gulingen.
Angående förlossningsställning så tror jag det är bättre att känna sig fram .
Jag satt länge på en pilatesboll till värkarna började övergå mot krystningar.
Då ställde jag mig på knä med upphissat ryggstöd och hängde framåt.
Bytte efter ca 15-20 minuter till halvsittande ställning med benen mot några fotstöd. Provade först att bara lägga benen uppe på som på en gynundersökning men det kändes inte alls bra. Krystade 45 minuter och behövde bara sy 4 inre stygn.
Vi gick ingen profylaxkurs innan men pratade om andningen på föräldrargruppen innan. Dock missuppfattade jag det och andades snabbt när värkarna kom Så gjorde jag tills en snäll sköterska gick förbi och takade om hur jag skulle göra
Andningen hjälpte mig jättemycket och jag klarade mig på det och lustgas.
Tack!
Man får ta hästeriet som man hinner med mage och småbarn.
I helgen har jag ridit min sista CR-kurs, nästa är i Augusti men då är jag nog alldeles för tjock för att vara med.
Red min egna gamling och lånade två andra hästar. Bland annat den här gulingen.
Angående förlossningsställning så tror jag det är bättre att känna sig fram .
Jag satt länge på en pilatesboll till värkarna började övergå mot krystningar.
Då ställde jag mig på knä med upphissat ryggstöd och hängde framåt.
Bytte efter ca 15-20 minuter till halvsittande ställning med benen mot några fotstöd. Provade först att bara lägga benen uppe på som på en gynundersökning men det kändes inte alls bra. Krystade 45 minuter och behövde bara sy 4 inre stygn.
Vi gick ingen profylaxkurs innan men pratade om andningen på föräldrargruppen innan. Dock missuppfattade jag det och andades snabbt när värkarna kom Så gjorde jag tills en snäll sköterska gick förbi och takade om hur jag skulle göra
Andningen hjälpte mig jättemycket och jag klarade mig på det och lustgas.