Höstföräldrar 2013

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Höstföräldrar 2013

Jag har gett upp mina arbetsbyxor nu, det är stora tshirts och så mysbrallor som gäller.

Angående vagn så hittade jag en otroligt fin med vinrött och lite rutigt tyg begagnad för 500 kr. Det var inget känt märke vad jag kunde se men jag är jätteförtjust i den, det är en stor hårdlift, av erfarenhet vet jag att bebisen ofta somnar lättare i vagn än i sängen.

Och nu köpte jag ett begagnat babyskydd också för 500. Det är tre år och i fint skick så hoppas det ska bli bra.

Andromedae, angående att känna sig lite risig och självömkande, det är nog normalt. Jag mår väldigt bra fysiskt men visst är det jobbigt när man råkar gå förbi en spegel och glömmer titta bort :eek: Ush jag har dessutom fått jättestora bröst, jag som alltid har så små annars, jag är inte bekväm med den här nya storleken.
 
Sv: Höstföräldrar 2013

Åh vilket fynd!!

Jag är lite deppig idag :(
Tänkte rida sista tävlingen för i år, men så blev det bilkrångel å jag fick stryka mig...
Köpte tom en lös maggördel igår som skulle hålla magen på plats (får sån träningsvärk i magen när den skumpar runt)
 
Sv: Höstföräldrar 2013

Åh vad tråkigt!

Jag har vart och ridit en långtur på tre timmar med en kompis idag. Min foglossning är tillbaka, men ganska lindrigt. Men märkte att lättridning inte var nåt för oss! :P Böev snabbt trött i svanken.

Blev fasansfullt rädd för nån timme sen när jag trillade rejält i trappen. :'( Trodde jag skulle kana hela vägen ner men fick tillslut tag i trappräcket. En skrapad arm och sträckt armhåla, och spyor som var halvvägs upp, men bebisen verkar klarat sig bra. Men illgråten kom på en gång! :'(
 
Sv: Höstföräldrar 2013

Men åh vad tjatigt, förstår att du är besviken. Jag ska iväg imorgon och det ser jag fram emot, hoppas min bil håller sig i skinnet!
 
Sv: Höstföräldrar 2013

Hoppas du kom iväg och att det gick bra idag!
Jag har lärt mig att aldrig lita på andra och deras prylar.
Min sambo var iväg med vår bil på bil-jippo i andra änden av landet så hästägarens sambo skulle köra.
22:15 ringer hästägaren och säger att bilen inte är ok.
Lätt att hitta en annan bil under natten liksom :mad:
Eftersom det var hon som envisats med att vi skulle vara med på denna tävlingen, jag hade nöjt mig med en Pay & Ride helgen innan, så tyckte jag liksom att hon kunde leta bil. Jag sa ju redan innan vi anmälde oss att jag inte hade någon bil O_o
Tur att hästägaren betalar... annars hade jag varit ännu surare :p
 
Sv: Höstföräldrar 2013

KL

Såhär "snygg" är jag när jag knatar omkring här hemma just nu.. :p

e139e52ecec311e2b62722000a1fbc10_6.jpg
 
Sv: Höstföräldrar 2013

Ja det var ju lite knepigt att ringa vid den tiden liksom, tur att det inte var du som betalade i alla fall.

Jo jag kom iväg och det går rätt så bra att rida dressyr med magen tycker jag. Fick ta min gamla kavaj från 80 talet som är sydd med lite rymligare snitt :p

Fick 62, resp 64.6 % så är rätt så nöjd.

Segelflygarinnan, vilken vecka är du i? Fin mage du har.
 
Sv: Höstföräldrar 2013

Åh va roligt att det gick så bra!!
Jag testade min kavaj dagen innan och hade kunnat ha den.
Det gick att knäppa men magen stack ut lite charmigt under knapparna :p

Håller med! Vilken mysig och smidig mage du har Segelflygarinnan
 
Sv: Höstföräldrar 2013

Kul o åka iväg o tävla :)

Segelflygarinnan;
Du ser normal stor ut i mina ögon. Men som du säger, vad är normalt? MVC o deras kurvor är väl de normala :)

**********

I övrigt så flyger tiden fram, redan v 21.... Har nog min 3 åriga son att tacka för det, känns skönt att det går snabbt.

Annars så gör sig min foglossning ganska rejält påmind nu.. JObbar just nu, och efter 7 tim så gör det förbannat ONT, tur jag bara har 15 tim kvar, o sovande jour. Så jag överlever kanske.

Men jag längtar inte till nästa vecka.. Då jobbar jag tis kl 08-onsdag kl 08.
Torsdag 9-20, fredag 8.00-lördag 8.00.
Visserligen sovande jour när jag jobbar dygn, men de är ändå 15 tim vaken tid och mycket spring o liten vila... Får se vad mina fogar säger om de... :(

Måste prata med BM o boka tid hos sjukgymnast. Jag vet inte vad denne ska göra men ändå...

Nu ska jag passa på o vila lite... :)
 
Sv: Höstföräldrar 2013

Kl
Hur gör man det roligare att vara gravid?

Jag känner mig som världens okänsligaste människa, men jag tycker bara att det suger. Har gått upp en massa i vikt, men ser mest bara fläskig ut. Mår fortfarande illa lite då och då, vilket MVC-läkaren trodde berodde på att jag har så mycket halsbränna, så ska egentligen ta brustabletter mot det också (fast det har jag inte kommit mig för, mest för att jag hatar brustabletter). Hatar att jag är en sådan bitch mot min snälle, alldeles för förstående make som gör allt för att det ska vara lättare för mig. Ja ... självömkan har helt enkelt inget stopp.

Så ... hur gör man för att tänka på annat än att allt bara suger och att man helst hade velat låsa in sig i en madrasserad cell i fem månader till?

:( Har inga råd att komma med då jag inte sitter i samma sits själv. Skickar en styrkekram till dig.

Det där att mest bara se fläskig ut känner jag dock igen mig i. Ibland spänner jag ut magen bara för att folk ska se att det är en preggomage och inte något jag skapat med hjälp av typ öl och korv. Men i andra sammanhang vill jag ju inte visa magen istället. Och i ytterligare andra sammanhang kan jag egentligen visa den men orkar inte med kommentarer.

Hoppas du mår bättre snart!
 
Sv: Höstföräldrar 2013

Gick in i v 18 i dag och ingenting händer känns det som. Har varit ovanligt lättretad i helgen - vet inte om det är hormoner eller vanligt ätit-dåligt-humör eftersom jag har ätit ganska kasst från fredag till måndag. Brösten gör ont också till och från - i går i duschen var bröstvårtorna typ blålila O_o så jag undrar om de kanske blir kalla trots de varma graderna ute. Kanske skulle köpa några varma inlägg till BHn.

I går målade jag kökstaket. Tur att det är lågt i tak (ca 2,10) för jag och skaftet till rollern var inte alls kompisar utan jag höll rollern i enbart handtaget. Det var roligt så länge jag inte behövde bekymra mig om armaturer och skåpsluckor men fy fasiken för att pillmåla med pensel där man inte bara kan rolla på. Tur att det inte är målare jag pluggar till. :D Eller så är det bara för att jag är ovan.

Två veckor kvar till RUL! Jag har inte känt av bebisen något så nu nojjar jag, såklart igen, över att den inte har det bra. :meh: Försöker intala mig att den mår alldeles utmärkt.
 
Sv: Höstföräldrar 2013

Hoppar in från sommarföräldrar ;)

Jag hade halsbränna under slutet av förra graviditeten och har även nu, om jag glömmer bort att ta järntabletterna! Åt niferex förra gången och mådde väldigt dåligt av dom, och hade halsbränna... Den här gången äter jag hemofer, och har jag glömt dom 1 dag så kommer halsbrännan med en gång! Försvinner ett par timmar efter att jag tagit tabletterna :) Kanske kan vara värt att prova om du inte redan äter dom? dom är inte särskilt dyra :)
 
Sv: Höstföräldrar 2013

Kl och mobilskrivet om det ser underligt ut.

Jag har så grönjäkligt ont i mina ben :-(. Ljumskar, lår, höfter och skinkor... om jag och sambon "ligger lite" så känns det i ljumskarna dagen efter. I går var det mycket tid i bil för vi körde sista flyttlasset, efter ca 30 mil blev jag stel, efter 40 började det bli obehagligt och efter 50 kunde jag gråta...
I dag är jag inte sams med dom men tänkte ge det någon dag till innan jag ringer bm utifall det är så att det onda hänger ihop med bilresan.

Nu har vi saker precis överallt... Jag har försökt plocka och tvätta undan lite men det känns som att det aldrig minskar. :-S


Det är en vecka kvar till vårat rul och jag märker att jag börjat tänka "tänk om det inte finns något där". Det kanske bara är kanelbullar och mycket mat och felaktiga test ändå...


NÅgon mer än jag som har råkat ut för att persone blir sura när det berättats om grav förresten? Det hände mig i förra veckan. Jag förväntar mig inte att folk ska bli överlyckliga men att bli riktigt sur?
Ja ja. Det finns folk till det mesta.
 
Sv: Höstföräldrar 2013

Det där att mest bara se fläskig ut känner jag dock igen mig i. Ibland spänner jag ut magen bara för att folk ska se att det är en preggomage och inte något jag skapat med hjälp av typ öl och korv. Men i andra sammanhang vill jag ju inte visa magen istället. Och i ytterligare andra sammanhang kan jag egentligen visa den men orkar inte med kommentarer.

Man får trösta sig med att det snart lär se mer riktigt ut. Men det här är ju helt klart värsta tiden ur den rent estetiska aspekten.

Hoppar in från sommarföräldrar ;)

Jag hade halsbränna under slutet av förra graviditeten och har även nu, om jag glömmer bort att ta järntabletterna! Åt niferex förra gången och mådde väldigt dåligt av dom, och hade halsbränna... Den här gången äter jag hemofer, och har jag glömt dom 1 dag så kommer halsbrännan med en gång! Försvinner ett par timmar efter att jag tagit tabletterna :) Kanske kan vara värt att prova om du inte redan äter dom? dom är inte särskilt dyra :)

Ska kolla på det! Hade bra blodvärden i vecka 8, men det har ju gått lite tid sedan dess så det kanske är dags att börja med järntabletter ... Tack för tipset!

Det är en vecka kvar till vårat rul och jag märker att jag börjat tänka "tänk om det inte finns något där". Det kanske bara är kanelbullar och mycket mat och felaktiga test ändå...


NÅgon mer än jag som har råkat ut för att persone blir sura när det berättats om grav förresten? Det hände mig i förra veckan. Jag förväntar mig inte att folk ska bli överlyckliga men att bli riktigt sur?
Ja ja. Det finns folk till det mesta.

Då är det alltså inte bara jag som nojar om att barnet ska vara borta :o Då hörde jag ändå hjärtljuden för inte så länge sedan ... men nej då, det som finns i form av mage och mystiska symptom beror bara på dålig karaktär och inbillning.

Vad det gäller att bli sur ... nej, det har jag inte märkt något av. Det finns ett par som tycker "det är väl olämpligt", men jag är så bitsk så det är det ingen som vågar säga direkt till mig :D Vad är det för knäppheter att agera ut för att någon annan är gravid?
 
Sv: Höstföräldrar 2013

kl

Är i v. 19 (18+6) och känner den lill* leva rövare där inne.
Men varje gång jag säger till karln att "känn nu då" så blir det blixtstilla :sneaky: här ska ingen komma och tro att de ska få känna inte.

Blivit en del Mc Donalds det sista, är nog det som gör att jag fått lite extra lull-lull på sidorna :p
Det är det enda jag egentligen fått lite småsug efter.
Godis går ju alltid ner, men det gör det vanliga fall med.

Än har jag inte börjat få halsbränna och sånt.
Förra gången hade jag det i slutet har jag för mig.

Känner mig tung som en flodhäst och så kommer folk och säger "men du är ju inte så stor"!
Nä, det kanske jag inte är, men jag känner mig tung! :rage:
 
Sv: Höstföräldrar 2013

Jag är också i vecka 19 (19+2) och känner mig ENORM!
Har inte för mig att jag hade så här stor mage förra gången vid den här tiden, kanske har det att göra med de extra kilorna som hängde kvar ;)
Men jag känner inte av någon bäbis än däremot har jag åkt på någon härlig sommarsnuva! Sov jättedåligt inatt och kände mig helt död hela förmiddagen.
Har inte hunnit ta min eftermiddag/kvällslur idag så snart får jag nog skynda i säng :D

Förresten så har jag fått dille på lakris, äpplen och jordgubbar. Inte samtigt som tur är :p
 
Sv: Höstföräldrar 2013

ÅHH! Lakrits :love::love::love:

Har inte varit sugen på det på nån vecka nu, men Mmmmm för lakritsnappar :d
Blivit några påsar!

Idag är jag något så fruktansvärt trött. Höll knappt på att få upp ögonen i morse.
Inte var det bättre att man fick börja lite tidigare idag då vi hade en jädrans massa smörgåstårtor på beställning till skolavslutningen i morrn.
Tur i oturen var att jag slapp göra nån av dem. Mindre tur var att jag fick stå i kassan i stället nästan nonstop i 5-6 timmar :banghead:
Hade kunnat döda för en stol att parkera rumpan på ibland.

Kan säga att magen kör sammandragningsmaraton nu och "underredet" känns, ja hur ska man beskriva det? O_o
Som en svullen fot som behöver ligga i högläge :o

Nu ligger jag för stunden i sängen och återhämtar mig lite.
Har hintat till karln om vad jag är sugen på till middag :sneaky:
 
Sv: Höstföräldrar 2013

Man får trösta sig med att det snart lär se mer riktigt ut. Men det här är ju helt klart värsta tiden ur den rent estetiska aspekten.
Jag får ändra mig lite här efter bassning från en kompis. Hon tyckte visst att det syntes att det var en bebismage och inte bara fläsk och i den klänning som jag hade på mig så höll jag med henne. ;) Så nu känns det något bättre på den punkten.

Då är det alltså inte bara jag som nojar om att barnet ska vara borta :o Då hörde jag ändå hjärtljuden för inte så länge sedan ... men nej då, det som finns i form av mage och mystiska symptom beror bara på dålig karaktär och inbillning.
Nädå, min bebbe är säkert också borta. Jag har ju varken hört eller sett den sedan mitten på maj, så den har säkert vandrat iväg utan att jag har märkt det. O_o
NÅgon mer än jag som har råkat ut för att persone blir sura när det berättats om grav förresten? Det hände mig i förra veckan.
Sur? Absolut inte. De flesta har blivit jätteglada. Dock blev en tjej som jag vet längtar efter barn väldigt mycket men vars sambo inte vill ha barn (än så länge åtminstone) ledsen när vi berättade. Hon bad om ursäkt sen och sa att det inte berodde på det utan att hon mådde dåligt i allmänhet just då, men jag tror tyvärr att vårt besked spelade in en aning iaf. :(
 
Sv: Höstföräldrar 2013

Jag har inte råkat ut för någon som blivit sur, isf har dom inte visat de.

Men jag har full förståelse för om vissa blir sur eller ledsna. Oftast fonns de ju en orsak till de, o oftast är de inte riktat personligen utan de kanske själva är barnlösa, haft svårt o skaffa barn osv.

Därför är jag oxå otroligt försiktig med vad jag skriver på tex facebook om min son (graviditeten har jag inte alls berättat om på facebook) eftersom jag garanterat.har.någon eller några vänner som kanske har svårt o skaffa barn eller så. Hade jag själv varot i den sitsen så hade inte jag ständigt velat läsa om mina vänners barn.. :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Gravid - 1år Åååh, nu är det suuuupertidigt plus för mig, men jag chansar och startar tråden. Kanske får lite sällskap om ett tag får jag hoppas. :p...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
134 173
Senast: Roxer
·
  • Låst
Gravid - 1år Såg inte någon tråd för oss blivande höstföräldrar så jag tog mig friheten att skapa en. Fyll på listan! September 13 - Energi, andra...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
118 960
Senast: Emtherlia
·
  • Låst
Gravid - 1år Hejsan blivande höstföräldrar 2014! Jag tänkte att jag kan starta tråden åt er så slipper ni andra jinxa något! Här kan ni som...
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
122 343
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp