Höstföräldrar 2011

Sv: Höstföräldrar 2011

Skams lite med tanke pa hur mycket jag gatt upp. Vid nyar (drygt tre veckor in) vagde jag 130 lb och vid senaste lakar besoket lag jag pa 149.4. Blir lite drygt 8,5 kg alleredan och da ar jag bara halvvags. Nog for att jag behovde vikten men snalla nan.

Men jag har en del att ta av sedan innan.. Mitt mål är att inte gå upp mer än 5 kilo tills nästa träff med bm i v.21. Vi får väl se.. Det är dags att ta sina promenader och åka till gymet nån dag i veckan, sen måste jag bli bättre på att laga mat igen, det har blivit lite sisådär den sista tiden då man är trött efter jobbet. Man kan ju inte äta ute 1-2 gånger i veckan hela tiden..

Ni som har gjort RUL och UL, har ni tagit reda på könet på bebisen eller väntar ni till BF? Jag och sambon har pratat lite om hur vi ska göra på måndag och har kommit fram till att vi ska ta reda på vad det är som gömmer sig där inne. Blir lite lättare att planera då tycker vi. Men släkten ska få vänta

Jag hade tyckt att det vore trevligt att veta kön och framförallt om de inne i magen har samma eller olika kön. Men sambon vill inte så då skippar vi det och så får jag vara nyfiken fram till förlossningen.

Är det RUL du ska göra på måndag? Säg isåfall till om du lyckades få veta kön. Jag vet då ingen som fått svar på den frågan i Västerås.

Glömde svara på frågan. ;) Förra gången ville jag veta, men inte maken så det blev aldrig av att vi kollade. Den här gången hävdar jag bestämt att det är min tur att bestämma :D så vi kommer att åka till Stockholm för att kolla.

Är det RUL du ska göra på måndag? Säg isåfall till om du lyckades få veta kön. Jag vet då ingen som fått svar på den frågan i Västerås.

Min svägerska (och bror naturligtvis) fick veta med båda barnen (RUL -07 och -09). Men hon kände å andra sidan barnmorskan som gjorde RUL. ;)

Vi fick f.ö inte veta fast vi frågade.

Jag är så himla irriterad på den regeln de har i Västerås. :mad: De som är benägna att använda svaret på ett mindre bra sätt kommer att ta reda på det ändå, fast på annat sätt. Det drabbar bara alla andra 99,99% normala föräldrar som bara är nyfikna. Det kostar ju trots allt en del att ta sig till Stockholm och göra UL där.

Vad är det för regel dom har här i Västerås? :crazy:

Det är första kontrollen jag ska göra och det heter väl RUL antar jag hehe.. Har inte hunnit bli så insatt i det ännu haha..
Jag och sambon är ju mest nyfikna på vad det är som gömmer sig :)
Sen vill vi ha lite lättare för att planera också vad man ska köpa och så.

Fick kommentaren av min farmor idag "När kommer bebisen? Tycker du är så stor redan och du är bara i 3e månaden"
Mitt svar blev "I oktober, är i v.16/17 beroende på hur man räknar så är i 4e månaden"

Har läst här att några har gått upp lite, vad jag märkt själv så har jag inte gått upp speciellt mycket, men det syns ju på magen och det är lite tråkigt att jag typ måste gömma magen när vi träffar hans släkt då han inte har sagt något till dom ännu :(

Jag hoppas verkligen att jag och sambon får veta på måndag vad som gömmer sig *peppa peppa ta i trä*
Har läst att de finns dom BM som säger det rakt ut fast föräldrarna kanske inte vill veta.
Så man får väl fråga lite snällt och se söt ut haha :angel::idea:

Hos oss säger de inte på ett rul vad det är för kön. Vad de sa när vi fick vår son så är det för att de kan inte vara heeelt hundra på könet på ert vanligt ul så då har de som regel att inte säga något även om föräldrana vill veta. För att inte riskera att ha sagt fel :/
Känns vettigt tycker jag :)
En kompis åkte till Lund/malmö och gjorde ett 3D! Det såg riktigt häftigt ut!
Man kunde faktiskt se på bilderna att bebis redan liknade sin pappa!
Det får man väl vänta tills senare i grav. har jag för mig...

Ang att kolla kön så är jag lite kluven... Känns som man tar bort lite av överraskningen vid förlossningen... Men samtidigt vet jag att vi inte brydde oss när sonen kom ut, tog ett tag innan bm frågade om vi sett vad det var för nåt :)
Jag hoppas på en flicka denna gången så för den skull hade det vart kul att veta för då har jag hittat en vagn som jag vill ha, har rosa partier :) men känner att den passar inte till en liten kille... Tror man tänker lite mer praktiskt andra gången, första hade jag inte velat veta alls nu andra är jag lite sugen...

Hos oss säger de inte på ett rul vad det är för kön. Vad de sa när vi fick vår son så är det för att de kan inte vara heeelt hundra på könet på ert vanligt ul så då har de som regel att inte säga något även om föräldrana vill veta. För att inte riskera att ha sagt fel :/
Känns vettigt tycker jag :)
En kompis åkte till Lund/malmö och gjorde ett 3D! Det såg riktigt häftigt ut!
Man kunde faktiskt se på bilderna att bebis redan liknade sin pappa!
Det får man väl vänta tills senare i grav. har jag för mig...

Ang att kolla kön så är jag lite kluven... Känns som man tar bort lite av överraskningen vid förlossningen... Men samtidigt vet jag att vi inte brydde oss när sonen kom ut, tog ett tag innan bm frågade om vi sett vad det var för nåt :)
Jag hoppas på en flicka denna gången så för den skull hade det vart kul att veta för då har jag hittat en vagn som jag vill ha, har rosa partier :) men känner att den passar inte till en liten kille... Tror man tänker lite mer praktiskt andra gången, första hade jag inte velat veta alls nu andra är jag lite sugen...

Vi frågade inte för vi vill inte veta.. Det står också tydligt i informationen man får av BM gällande UL att de på spec. mödravården i V-ås inte säger vilket kön det är. Håller med Oregano att de som "missbrukar" detta med att få veta kön innan kommer kunna ta reda på det lätt ändå.

Okej.. Tycker de är lite dåligt att man inte får veta det här i V-ås.

För som jag skrev innan så vill jag och sambon bara veta av ren nyfikenhet vad det är för kön på bebisen.

Kan man inte göra UL hos sin BM så hon kanske kan säga va de är för kön på bebisen?
För både jag och sambon är ju nyfikna.
Sambon jobbar 7-16 och jag jobbar 7.45-16.15 vilket då blir lite svårt att åka någon annanstans än här i V-ås för att göra UL

Vi har inte fått veta i v-ås (har inte frågat iof).
Men står att ser dem vad det är för kön så har de skyldighet att tala om om föräldrarna vill. men tror inte att de gör det.
Har hört att vissa fått veta! inte många men endå.
Jag har ju en kille och en tjej så det kvittar och har gjort med de andra 2 med
Men tjejen kollade jag själv med ul apparaten på jobbet och såg att det var en tjej = 3 sträck mellan benen ;)

För några år sedan var det ett fall med en familj som gjorde upprepade sena aborter pga att det var fel kön. Vet inte om det är enbart pga det, men jag har fattat som att det är en orsak till deras regel om att inte berätta.

Okej :crazy:
Ja det är som jag brukar säga "det finns idioter till allt"

Jag har gjort abort en gång och då va jag 16 = för tidigt för att skaffa barn plus att killen va ett ex till mig och ingen av oss ville ha barn då.

Nu skulle jag aldrig få för mig att göra abort, inte ens om bebisen inte är planerad.

Vart kollar man upp vart man kan åka om man vill ta reda på könet på bebisen?
Man kan ju iaf hoppas att vi får reda på de på måndag

Tror det finns en mottagning i Sthlm som heter MammaMia, prova att Googla det :)

Okej.
Har kollat upp de.

Men varken jag eller sambon kan åka så jättelångt pga våra jobb och arbetstider.
Sen kostar de ju att åka till stockholm.

Men måste man vara inskriven på Mamma Mia för att få göra ultraljud där?
Sen stog de ju olika priser också för vad det kostar?

Finns något som heter Sibyllekliniken i Stockholm också. Enl vad jag fått fram efter googling ska de vara något billigare än Mammamia och Tittut. Men så tror jag att det är vanlig 2D UL, så det beror väl på vad man vill ha.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 271
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
12 438
Senast: lizzie
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
12 965
Senast: Nixehen
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 778
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tik som "luktar gott"
  • Uppdateringstråd 30