Horsereality XIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Wohoo! Känner mig nästan lite stolt (å Whydahs vägnar) 😁
Självklart!

Vet inte om du sänkt till mig eller om det var någon annan men när jag såg att du skrivit här så kikade jag för säkerhets skull och passade på när jag såg att han var ändrad :o
Iaf tack så mycket! Och ja du ska vara stolt haha, inte lätt att få något vettigt ur mitt sto :rofl:

Vet inte om du sänkt till mig eller om det var någon annan men när jag såg att du skrivit här så kikade jag för säkerhets skull och passade på när jag såg att han var ändrad :o
Iaf tack så mycket! Och ja du ska vara stolt haha, inte lätt att få något vettigt ur mitt sto :rofl:
Ja det var till dig :)

Yes, det är de :D eller ja, bäraren är från foundation så hon är inte inavlad. Den andra har Aytac en gång i andra och en gång i tredje ledet. Fick en fin hingst efter henne där inaveln inte kommer synas på fölen, men skulle ju inte skada att blanda ut generna mer än att bara gömma dem, hehe..
Om det hade varit mina hade jag lagt en känd Nelaira bärare (Mango tex) om stoet är Aytac. Den andra får du gärna joina och testa någon av bukes potentiella foundation bärare, om den nu ändå är inavlad :)

Yes, det är de :D eller ja, bäraren är från foundation så hon är inte inavlad. Den andra har Aytac en gång i andra och en gång i tredje ledet. Fick en fin hingst efter henne där inaveln inte kommer synas på fölen, men skulle ju inte skada att blanda ut generna mer än att bara gömma dem, hehe..
Det där jobbar jag på på NL. Första batchen med rabicanohingst+ Afrikafoundation började födas igår. Jag kommer dock inte åldra någon (det blir för dyrt) så det tar ju tid innan vi vet svaren

Troligen är väl mänskan pank som så många andra nybörjare. Alltså jag hjälper gärna folk men det här var så dåligt skött så jag har ingen lust alls.
Nä jag har också många rätt fina som går till Gisela eftersom marknaden är då hopplös att jag inte ens orkar försöka och skulle gärna skänka dem till nån ny spelare istället, men då får man ju vara tydlig och lite ödmjuk och förklara situationrn...

Såg förresten en sån där "rescue horse" på marknaden igår. Kunde varit värre, ett traksto med 2Vg10G men låg total-GP och värdelös gren-GP. Why liksom...? Om den inte blir såld, vad händer då? Och om den blir såld, har nuvarande ägaren gjort dagens goda gärning? 😅

Nä jag har också många rätt fina som går till Gisela eftersom marknaden är då hopplös att jag inte ens orkar försöka och skulle gärna skänka dem till nån ny spelare istället, men då får man ju vara tydlig och lite ödmjuk och förklara situationrn...

Såg förresten en sån där "rescue horse" på marknaden igår. Kunde varit värre, ett traksto med 2Vg10G men låg total-GP och värdelös gren-GP. Why liksom...? Om den inte blir såld, vad händer då? Och om den blir såld, har nuvarande ägaren gjort dagens goda gärning? 😅
Jag blir nästan arg på de där "rescue" hemmen. De sabbar ju marknaden totalt och så speglar de sig i sin egen helighet. För mig blir det lite det där "all life matter" som slutar i abortmotstånd osv osv. Som den elaka jävel som jag är så har jag nästan lust att skära någon usel hingstunge och skicka till ett sådant. Då står de där med en osäljbar häst som de för att inte ljuga folk rakt i ansiktet måste hålla i sitt stall i uppåt 30 spelår :devil:

Skapade en privat kopia av studbooken. Nu ska jag sätta in mina egna hästar och försöka få en överblick över knabbarna. What's hot and what's not så att säga :D

Jag fattar faktiskt inte hur de inte kan ha fixat sökkriterierna än. Känns som en sak som borde vara prioriterad och relativt enkelt att fixa. Visst, nya raser och funktioner är kul men att faktiskt kunna söka efter hingstar och saluhästar skulle höja spelglädjen något helt enormt.

Jag fattar faktiskt inte hur de inte kan ha fixat sökkriterierna än. Känns som en sak som borde vara prioriterad och relativt enkelt att fixa. Visst, nya raser och funktioner är kul men att faktiskt kunna söka efter hingstar och saluhästar skulle höja spelglädjen något helt enormt.
Jag kollade in i nya trakehner-studbooken och där har de ju fixat det kanon. Drömmen om det kunde implementeras på sidan för alla raser.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
13 884
Senast: Iamia
·
  • Låst
IT & mobiler horsereality.com är ett webbaserat hästspel som påminner om Howrse, men är mycket mer realistiskt. Det handlar om att föda upp, träna...
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
69 148
Senast: Laa
·
100 101 102
Svar
2 021
· Visningar
66 083
Senast: igbest
·
  • Låst
101 102 103
Svar
2 054
· Visningar
64 638
Senast: liwhoj
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCX
  • Mata inte Trollen
  • Hiss eller diss - del 6