Höra/läsa/säga/skriva fel del 2

• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare Rosett
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1 449
  • Visningar Visningar 116 154
Min träningskompis häromdagen: "I'm doing a challenge at my yoga studio. If you do 20 classes in January you have the chance to win a cat, and if you do 25 classes you automatically get a cat!"

Jag fick be henne upprepa sig två gånger innan jag insåg att hon sa cap, alltså keps, inte cat. Hade ändå varit rätt coolt, och lite passande på något vis, om man fick en katt istället!

Min träningskompis häromdagen: "I'm doing a challenge at my yoga studio. If you do 20 classes in January you have the chance to win a cat, and if you do 25 classes you automatically get a cat!"

Jag fick be henne upprepa sig två gånger innan jag insåg att hon sa cap, alltså keps, inte cat. Hade ändå varit rätt coolt, och lite passande på något vis, om man fick en katt istället!
<3

Men… varför bryr en konstprofessor om det?

IMG_1411.webp

"Gunde om hästars dräktighet"

Nä nu har det gått för långt gällande vilka "experter" som får uttala sig i hästrelaterade frågor! Vad i hela fridens namn kan Gunde Svan tänkas veta om hästars dräktighet?!

Eller jaha, det stod visst guide. "Guide om hästars dräktighet". :idea:

Nån har sagt: Du måste ha subjekt i rubben! Och så glömde personen ta bort införs. :p
Måste man? Är det en lagändring som görs kan ju subjektet per definition inte vara någon annan än Riksdagen.

Något bör dessutom vara skaligt fel i innehållet... Kanske är det så att Regeringen ska ändra något i en förordning som är kopplad till skollagen? Eller så avser de att föreslå en lagändring?

Liknande trådar

Tjatter Kvinnans list övergår som bekant inte sällan mannens förstånd. När en av mina vänner trodde, att jag inte skulle våga registrera... 2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 836
Senast: Dyngpeter
·
Kropp & Själ En gång eller två 😳 Finns det verkligen människor som gör det? 25 gånger per natt i snitt somnar jag om. Aldrig mindre än 20 uppvaknande. 3 4 5
Svar
84
· Visningar
3 202
Senast: TinyWiny
·
Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga... 48 49 50
Svar
988
· Visningar
13 454
Senast: qitis
·
Juridik & Ekonomi Mitt trubbel med samma HR-person började typ en vecka innan min mans sammandrabbning med personen började. Jag är på jobbet och min...
Svar
8
· Visningar
748
Senast: Whoever
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Valp 2025
  • Tandutdragning komplikationer