Höra/läsa/säga/skriva fel del 2

"Han är en entreprenör inom täck-branschen och har genom detta blivit miljardär."

Jasså, täck-branschen minsann, inte visste jag att man kunde tjäna så mycket på att sälja täcken! Hmm, undrar om det har något med tyngdtäcken att göra kanske?

SEN fattade jag att personen slängde sig med lite svengelska termer och att det var tech-branschen som åsyftades. Det kändes lite mer logiskt i förhållande till hela miljardärsgrejen, det får jag erkänna.

Lidl annonserar trädgårdspyssel med PARKSLIDE. :nailbiting: ”Gör det själv med parkslide” och små söta drivhus. Nej tack!

IMG_1696.webp

I min mail inbox,

Jag läser ;
The mindfuck app

Min reaktion;
Men herregud, vilken djävla reklam å vilken idiot app ä detta då...

Läser igen,...
The mindfulness app

Ehrrrm,... känns nästan som en hint, var mer fokuserad på nuet , läääs vad som står framför dig 🧘 :D

Liknande trådar

Tjatter Kvinnans list övergår som bekant inte sällan mannens förstånd. När en av mina vänner trodde, att jag inte skulle våga registrera...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
3 434
Senast: BornAgain
·
Juridik & Ekonomi Mitt trubbel med samma HR-person började typ en vecka innan min mans sammandrabbning med personen började. Jag är på jobbet och min...
Svar
8
· Visningar
719
Senast: Whoever
·
Kultur Fråga till er alla läsande människor. Hur uppfattar ni en bok om det kommer många cliffhangers tätt i en bok respektive mer glest? Det...
Svar
13
· Visningar
242
Senast: Badger
·
Samhälle Jag har gått hos psykiatrin sen typ 25 år tillbaka pga psykisk ohälsa av olika slag. Det har varit medicin förstås men också terapi. Nu...
Svar
12
· Visningar
713
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Autistisk bror
  • Vad gör vi? Del CCVII
  • Hemmasittare

Hund, Katt, Andra Djur