20 april verkar vara datumet för iår. Får se om jag är i trakterna.Portahälla scoutkår är/har varit stolta anordnare av denna traditionsbunda och värdiga tävling!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
20 april verkar vara datumet för iår. Får se om jag är i trakterna.Portahälla scoutkår är/har varit stolta anordnare av denna traditionsbunda och värdiga tävling!
På semester på Färöarna och vi skulle äta på nåt köpcentrum. Köttbit med..."grill-epplir". Grillade äpplen? Nä, epplir betydde visst potatis. Rostad potatis var det tydligen. (Väldigt god och stor portion för billig penning, vill jag minnas)
Tur du förtydligade, var helt säker på att det var något med klisterFrigolittaklister
Det är inte felskrivet. Däremot läste jag frigolitta-klister.
Frigolit-tak-lister var det visst
Jag läste kandarsatan nu och tänkte det var ett väldigt otrevligt huvudlagJag har fått en ny medicin: kandersatan
Nä, kandersartan hette den tydligen.
Har man tillräckligt mycket kadmium i maten så håller den läänge...Läste på marmeladen:
Konserveringsmedel kadmiumsorbet.
Eller kanske kaliumsorbat är mer lämpligt
Sant sant. Undrar just hur länge den som äter den håller?Har man tillräckligt mycket kadmium i maten så håller den läänge...
Snopp-måndag
Eller sopp-måndag kanske är troligare att den lokala fiskbilen har
På semester på Färöarna och vi skulle äta på nåt köpcentrum. Köttbit med..."grill-epplir". Grillade äpplen? Nä, epplir betydde visst potatis. Rostad potatis var det tydligen. (Väldigt god och stor portion för billig penning, vill jag minnas)
De kallades ingenting på det språk som var gemensamt innan nordisk befolkning flyttade till atlantöarna. Eftersom potatisen kom till Europa några hundra år efter det.Färöarna och Island har ju ju hållit fast vid vårat gemensamma gammal nordiska språk där potatis kallades jord äpplen (jordepplir)
Låter annars som ett jobb för mig, har tänkt många gånger att jag skulle bilda en sekt där medlemmarna får skänka egendomar och pengar till mig.Satt och kollade jobb och nåt företag sökte en sektledare
Nä, skiftledare