Grr, nu läser jag fel hela tiden!
Jag med
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Grr, nu läser jag fel hela tiden!
Jobbade på Island 1986. Dom kallade potatis för kartebrö och inte jordepplir. Koka kartebrö ska man inte säga för koka=skita. Koka heter sjoda.Färöarna och Island har ju ju hållit fast vid vårat gemensamma gammal nordiska språk där potatis kallades jord äpplen (jordepplir)
Men alltså tänk hur solitt försvar vi skulle ha med tillräckligt många räkor i rullorna."Merparten av räkorna i regionen är nu krigsplacerade" tyckte jag de sa på radion. Nähä. "Läkarna" skulle det tydligen vara!
Det får mig osökt att tänka på mitt vardagsrumsgolv som råkar vara pepprat med små frystorkade räkor som jag kastade till katten igårkväll men pga mysbelysning inte såg att hon bara lekte med, inte åt upp. Redo för ryssen. (det ska städas idag)"Merparten av räkorna i regionen är nu krigsplacerade" tyckte jag de sa på radion. Nähä. "Läkarna" skulle det tydligen vara!
Jag läste också så.Tråden ”Matpaj utan ägglossning”
Utan äggstanning stod det tydligen.
Den stora frågan är, hade du köpt om det var en drake? Och hade den i så fall varit lösgående eller i terrarium?Såg en annons här på buke men läste bara texten och hade visst hjärnan inställd på engelska för jag läste "Dragon" och tänkte, vadå drake i en burk?
Sen såg jag de andra burkarna och fattade att det var kryddan dragon som menades.
Beror nog lite på hur stor? Modell de som käkar riddare passar nog bäst på lösdrift.Den stora frågan är, hade du köpt om det var en drake? Och hade den i så fall varit lösgående eller i terrarium?
Njae ... tror inte det ...Den stora frågan är, hade du köpt om det var en drake? Och hade den i så fall varit lösgående eller i terrarium?
Jag hade köpt direkt. Har varit sugen på en speciellt efter att jag såg tv-serien Primeval och "draken" Rex.Den stora frågan är, hade du köpt om det var en drake? Och hade den i så fall varit lösgående eller i terrarium?