Höra/läsa/säga/skriva fel del 2

”Med racerfunktion” 🏎️💨

Åter igen besviken när jag läste en gång till…🧐🤣😅
 

Bifogade filer

  • IMG_4581.webp
    IMG_4581.webp
    66,4 KB · Visningar: 69
"Om du skulle bo i ett område med instabil leverans (frekventa strömavbrott) kan det vara positivt med..."

Barn av min tid som jag är så läste jag instabil som insta-bil och tänkte att det var något nytt leveransföretag i stil med Budbee. Sen insåg jag att det bara rörde sig om det gamla heliga svenska ordet in-stabil :D
 
"Om du skulle bo i ett område med instabil leverans (frekventa strömavbrott) kan det vara positivt med..."

Barn av min tid som jag är så läste jag instabil som insta-bil och tänkte att det var något nytt leveransföretag i stil med Budbee. Sen insåg jag att det bara rörde sig om det gamla heliga svenska ordet in-stabil :D
Man förväntar sig väl inte heller -som barn av sin tid- att det ska vara ett normaltillstånd att elleveransen är instabil. I alla fall inte innan man farit en bra bit bort i från Sverige.

Men om nätleveransen är in-stabil är det ju bra om man kan få elen levererad med insta-bil istället. :D
 
Man förväntar sig väl inte heller -som barn av sin tid- att det ska vara ett normaltillstånd att elleveransen är instabil. I alla fall inte innan man farit en bra bit bort i från Sverige.

Men om nätleveransen är in-stabil är det ju bra om man kan få elen levererad med insta-bil istället. :D
Om insta-bilen laddas från ett in-stabilt elnät blir det kanske en ostabil färd :p
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Mitt trubbel med samma HR-person började typ en vecka innan min mans sammandrabbning med personen började. Jag är på jobbet och min...
Svar
8
· Visningar
634
Senast: Whoever
·
Kultur Jag läste mycket poesi när jag var yngre då jag också själv var aktiv med skönlitterärt skrivande. Sen har jag tappat bort det men nu...
Svar
0
· Visningar
374
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 657
Senast: Inte_Ung
·
R
  • Låst
Kropp & Själ Jag är ny här på bukefalos, och är väldigt orolig att göra fel eller bryta mot några regler. Så jag tänkte att det är lika bra att fråga...
Svar
12
· Visningar
3 123
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Senast tagna bilden XV
  • Barmarksdrag/canicross

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21
  • Årets foderstater

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp