Höra/läsa/säga/skriva fel del 2

”Med racerfunktion” 🏎️💨

Åter igen besviken när jag läste en gång till…🧐🤣😅

Bifogade filer

• IMG_4581.webp
    IMG_4581.webp
    66,4 KB · Visningar: 71
"Om du skulle bo i ett område med instabil leverans (frekventa strömavbrott) kan det vara positivt med..."

Barn av min tid som jag är så läste jag instabil som insta-bil och tänkte att det var något nytt leveransföretag i stil med Budbee. Sen insåg jag att det bara rörde sig om det gamla heliga svenska ordet in-stabil :D

"Om du skulle bo i ett område med instabil leverans (frekventa strömavbrott) kan det vara positivt med..."

Barn av min tid som jag är så läste jag instabil som insta-bil och tänkte att det var något nytt leveransföretag i stil med Budbee. Sen insåg jag att det bara rörde sig om det gamla heliga svenska ordet in-stabil :D
Man förväntar sig väl inte heller -som barn av sin tid- att det ska vara ett normaltillstånd att elleveransen är instabil. I alla fall inte innan man farit en bra bit bort i från Sverige.

Men om nätleveransen är in-stabil är det ju bra om man kan få elen levererad med insta-bil istället. :D

Man förväntar sig väl inte heller -som barn av sin tid- att det ska vara ett normaltillstånd att elleveransen är instabil. I alla fall inte innan man farit en bra bit bort i från Sverige.

Men om nätleveransen är in-stabil är det ju bra om man kan få elen levererad med insta-bil istället. :D
Om insta-bilen laddas från ett in-stabilt elnät blir det kanske en ostabil färd :p

Liknande trådar

Tjatter Kvinnans list övergår som bekant inte sällan mannens förstånd. När en av mina vänner trodde, att jag inte skulle våga registrera...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
3 356
Senast: BornAgain
·
Juridik & Ekonomi Mitt trubbel med samma HR-person började typ en vecka innan min mans sammandrabbning med personen började. Jag är på jobbet och min...
Svar
8
· Visningar
693
Senast: Whoever
·
Kultur Fråga till er alla läsande människor. Hur uppfattar ni en bok om det kommer många cliffhangers tätt i en bok respektive mer glest? Det...
Svar
13
· Visningar
214
Senast: Badger
·
Kultur Jag läste mycket poesi när jag var yngre då jag också själv var aktiv med skönlitterärt skrivande. Sen har jag tappat bort det men nu...
Svar
0
· Visningar
416

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka