Höra/läsa/säga/skriva fel del 2

Havsörnarna ökar i antal så pass att de ställer till oreda i den biologiska mångfalden, hörde jag på radio för några månader sen. Men så här dramatisk hade jag inte förstått att ödeläggelsen var. Det tog några sekunder. Sen kände jag mig dum.
 

Bifogade filer

  • 9716F8FC-4F0D-4B99-A3B2-EA29C84EB307.webp
    9716F8FC-4F0D-4B99-A3B2-EA29C84EB307.webp
    333,3 KB · Visningar: 40
Havsörnarna ökar i antal så pass att de ställer till oreda i den biologiska mångfalden, hörde jag på radio för några månader sen. Men så här dramatisk hade jag inte förstått att ödeläggelsen var. Det tog några sekunder. Sen kände jag mig dum.
Haha! Påminner mig om när jag under ett helt samtal hörde "seagulls" istället för "sea eagles" och förbryllat undrade varför människan var så exalterad över att åka och titta på ett gäng helt vanliga fiskmåsar - OCH varför hen kände att hen behövde åka hela vägen till Isle of Skye för detta ändamål när det räcker med att gå ut på gatan. Jag är väldigt glad att jag höll låg profil i det samtalet kan jag säga :angel:
 
Havsörnarna ökar i antal så pass att de ställer till oreda i den biologiska mångfalden, hörde jag på radio för några månader sen. Men så här dramatisk hade jag inte förstått att ödeläggelsen var. Det tog några sekunder. Sen kände jag mig dum.
Läste samma :rofl:
 
Haha! Påminner mig om när jag under ett helt samtal hörde "seagulls" istället för "sea eagles" och förbryllat undrade varför människan var så exalterad över att åka och titta på ett gäng helt vanliga fiskmåsar - OCH varför hen kände att hen behövde åka hela vägen till Isle of Skye för detta ändamål när det räcker med att gå ut på gatan. Jag är väldigt glad att jag höll låg profil i det samtalet kan jag säga :angel:
Haha! Ibland är man extra glad när man lyckas hålla tyst!
 
Haha! Påminner mig om när jag under ett helt samtal hörde "seagulls" istället för "sea eagles" och förbryllat undrade varför människan var så exalterad över att åka och titta på ett gäng helt vanliga fiskmåsar - OCH varför hen kände att hen behövde åka hela vägen till Isle of Skye för detta ändamål när det räcker med att gå ut på gatan. Jag är väldigt glad att jag höll låg profil i det samtalet kan jag säga :angel:

Det här påminner mig om när min man var min pojkvän och alla i familjen tyckte det var spännande han var norsk. Speciellt pappa tyckte det var kul med norskan och frågar stackaren, vad heter havstrut på norska? Min man som inte har/hade en susning om vad en havstrut är associerade fritt.. havs..trut,, trout?

"- Jag uhm, tror det heter lax"

"-VAAAaaaa!?".. Pappas förvirring var total

Jag från baksätet, kan vi koncentrera oss på att köra bil ist för att ställa sjukt märkliga frågor? 😂
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Mitt trubbel med samma HR-person började typ en vecka innan min mans sammandrabbning med personen började. Jag är på jobbet och min...
Svar
8
· Visningar
634
Senast: Whoever
·
Kultur Jag läste mycket poesi när jag var yngre då jag också själv var aktiv med skönlitterärt skrivande. Sen har jag tappat bort det men nu...
Svar
0
· Visningar
374
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 657
Senast: Inte_Ung
·
R
  • Låst
Kropp & Själ Jag är ny här på bukefalos, och är väldigt orolig att göra fel eller bryta mot några regler. Så jag tänkte att det är lika bra att fråga...
Svar
12
· Visningar
3 123
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 30
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp