Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
I min hjärna har det uttalts link-edin (oklart vem/vad Edin som länkar ihop alla människor är).Det var inte förrän för ett par veckor sedan som jag insåg at Linkedin faktiskt är "Linked-in".
Jag har i åratal tänkt "Linke-din" (uttalat "ling-ke-din") och tyckt att det är ett ovanligt barnsligt namn för nåt så seriöst
Så du menar att det uttalas "linkt-in" då?Det var inte förrän för ett par veckor sedan som jag insåg at Linkedin faktiskt är "Linked-in".
Jag har i åratal tänkt "Linke-din" (uttalat "ling-ke-din") och tyckt att det är ett ovanligt barnsligt namn för nåt så seriöst
Polletten trillade ner här med aldrig reflekterat över det innan direkt.Det var inte förrän för ett par veckor sedan som jag insåg at Linkedin faktiskt är "Linked-in".
Jag lyssnade (som yngre för många år sedan) på radioprogrammet "gomorronvärden" och tänkte bara på det som ett namn, typ Huffelpuff eller vad som, inget som man letar efter betydelse och meningsbärande ord i. Sen fick jag se det i skrift: "God morgon, Världen!"
Har oerhört luddiga minnen från Barnens trafikklubb med Anita och Televinken. Men undrar om det inte någonstans (ev. sångtext) fanns någon formulering typ "Herr Gårman visar att här går man" eller liknande som avslöjar vitsigheten.Jag var väl typ 30 när jag fattade det "fyndiga" i Herr Gårman
Jag hade bara accepterat att gröna gubben vid övergångstället hette Gårman. Han kunde lika väl ha hetat Herr Börkman eller Andersson för mig
Har oerhört luddiga minnen från Barnens trafikklubb med Anita och Televinken. Men undrar om det inte någonstans (ev. sångtext) fanns någon formulering typ "Herr Gårman visar att här går man" eller liknande som avslöjar vitsigheten.
Är det gröna gubben som heter det. Trodde det var han på den blå skylten?
Japp, enligt Wiki: "Figuren återfinns också på det gröna trafikljuset för gångtrafikanter."Det kanske är samma snubbe?
Japp, enligt Wiki: "Figuren återfinns också på det gröna trafikljuset för gångtrafikanter."
Men är den röda då en annan gubbe, inte samma i stillastående form?
Fast Gårman kan så klart inte göra något annat än gå, så det måste det ju vara förstås.
(Vem är det som går och går, men aldrig kommer till dörren? )
Ska genast träna in denna