Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Varje gång!!”Hur mycket knark behövs EGENTLIGEN?”
Hm, ska visst stå mark och inte knark men jag läser fel nästan varje gång jag skummar rubrikerna.
På ett ICA-recept som jag brukar använda finns det en kommentar från en förälder som är irriterad över att de skrivit 11/2 dl mjöl i receptet eftersom personens tolvåring läst det som "elva delat på två" och därför tagit 5,5 dl mjöl istället för 1,5 dl...Världens märkligaste felläsning. Någon hade skrivit "1tsk pepparkakskrydda". I ögonvrån - eller hur sjutton jag läste - fick jag det till "Irakisk pepparkrydda"... Lät ju spännande..... Tänk vad fel det kan bli när det fattas ett litet mellanslag.......
På ett ICA-recept som jag brukar använda finns det en kommentar från en förälder som är irriterad över att de skrivit 11/2 dl mjöl i receptet eftersom personens tolvåring läst det som "elva delat på två" och därför tagit 5,5 dl mjöl istället för 1,5 dl...
(när jag nu tittar på receptet står det faktiskt skrivet som 1 1/2 dl, alltså med ett mellanslag, men jag vet inte om det är en efterkonstruktion från ICAs sida)