Hööks höst/vinter 2015-16

Gick förbi vår butik idag för att köpa ridbyxor... Tror inte jag kommer i dem dock men ska prova nu snart...

MEN DOG ÖVER STÖVLARNA! Orkade inte prova men tycker de var skitsnygga! Ska nog prova och se om det kan funka...

Klämde på nya club kläderna. Jätte snygga tycker jag dom var.

Den regntäta jackan tycker jag är prisvärd. Blir att prova nästa gång jag är där.

Gick förbi vår butik idag för att köpa ridbyxor... Tror inte jag kommer i dem dock men ska prova nu snart...

MEN DOG ÖVER STÖVLARNA! Orkade inte prova men tycker de var skitsnygga! Ska nog prova och se om det kan funka...

Blev lite orolig över att mina nya ridbyxor inte skulle gå på, dels för att jag vet att många av deras storlekar är små/konstiga, men extra mycket efter att ha läst i tråden.

Men det var inga problem och de var riktigt sköna! :D
Det var de här jag köpte
http://www.hooks.se/produkt/ridbyxa-helskodd-new-sure-seat-crwr/60545/59014/

Åh jag har fått bonuscheck, 120 kr, ska man ta steget och använda dem som rabatt på en Spooksväst, nån som har en och gillar dem? Det är modellen Chalet jag tittar på
tillägger bara att spooks är :love: i kvaliteten och design. MEN, passar inte på oss som är smala upptill och breda nedtill... västar, tröjor, koftor osv ger samma besvikelse när jag provar dem då de är för raka i modellen och ofta är ganska långa.:cry:
så passar nog bättre på jämntjocka personer :p.

(har en väst och en t shirt dock :angel:, är för mysiga för att säljas, så får stå ut med att tröjan är lite liten och västen kasar upp då den är för stor upptill och för liten om höften.)

tillägger bara att spooks är :love: i kvaliteten och design. MEN, passar inte på oss som är smala upptill och breda nedtill... västar, tröjor, koftor osv ger samma besvikelse när jag provar dem då de är för raka i modellen och ofta är ganska långa.:cry:
så passar nog bättre på jämntjocka personer :p.

(har en väst och en t shirt dock :angel:, är för mysiga för att säljas, så får stå ut med att tröjan är lite liten och västen kasar upp då den är för stor upptill och för liten om höften.)

Då blir de nog super för mig, jag har ingen midja och inga höfter att tala om och långa överdelar är super eftersom min överkropp är kort! Ska införskaffa en efter nästa lön när det börjar bli kallt!

De där stövlarna var ju bara :love: Synd bara att skaften var 1 cm för höga för mig :(
Men iaf. Sitter och tittar på några olika träns, som också är för :love: (på bilderna iaf). Men är det någon som har något av dem, som vet hur storlekarna och läderkvalitén är? Min kära "lilla" irländare har nämligen stor full alt. liten x-full i huvud. Och dessa fanns bara upp t.om. full såg jag. Så är de någorlunda stora i storlekarna? Och hur är läderkvalitén? Flagig? Kletig? Stenhård? Bra? :up:
De tränsen jag undrar över är Ashford (remont med spännen på nosgrimman), Bedford (Aachen med kantflätning) och Marlow (remont med lackad nosgrimma) :)

De där stövlarna var ju bara :love: Synd bara att skaften var 1 cm för höga för mig :(
Men iaf. Sitter och tittar på några olika träns, som också är för :love: (på bilderna iaf). Men är det någon som har något av dem, som vet hur storlekarna och läderkvalitén är? Min kära "lilla" irländare har nämligen stor full alt. liten x-full i huvud. Och dessa fanns bara upp t.om. full såg jag. Så är de någorlunda stora i storlekarna? Och hur är läderkvalitén? Flagig? Kletig? Stenhård? Bra? :up:
De tränsen jag undrar över är Ashford (remont med spännen på nosgrimman), Bedford (Aachen med kantflätning) och Marlow (remont med lackad nosgrimma) :)
Ashford köpte jag till en fjording jag hade på inridning förra året. Köpte full först då hon oftast har den storleken men fick gå ner till cob och då var det många hål kvar att spänna ut :p. Kvalitén på det tränset är underbart! Mjukt och fint utan flagor (köpte i svart) och har än så länge hållit med daglig användning utan större energi på att smörja och idag ser det fortfarande nytt ut :)

Ashford köpte jag till en fjording jag hade på inridning förra året. Köpte full först då hon oftast har den storleken men fick gå ner till cob och då var det många hål kvar att spänna ut :p. Kvalitén på det tränset är underbart! Mjukt och fint utan flagor (köpte i svart) och har än så länge hållit med daglig användning utan större energi på att smörja och idag ser det fortfarande nytt ut :)

Åh, det låter ju skitbra! :love:
Då borde det ju rimligen passa min! Och det låter ju jättebra med lädret också. Tänkte att det för det priset borde vara jättedåligt, men kanske inte...

Jag har en nordis som ligger drar xfull i grimmor. Men tränsen brukar oftast vara såpass reglerbara att full inte är några problem :)

kan tipsa om blink halsbandet med led ljus :), man ser hunden på 100m avstånd ^_^. väldigt trevligt då man slipper ropa och skrika sig hes då hunden sitter ute på åkern på kvällen i sin egna lilla värld.
nu ser man var hon är och kan gå dit och hämta lilla tanten ^_^.
till skillnad mot då hon hade vanligt blinkhalsband och reflexväst men ändå så såg man inte henne trots att hon var 10m bort.. (ja man såg då hon stod på tvären men inte hon hon stod med rumpan mot en..mycket päls dvs.)

@Evolution Jag har horsepowerstäcken i storlek 135 på min som ligger mellan 135-145 och de sitter bra på honom :)
Dock köpte jag ett horsepower i ponny variant i storlek 135 som är ca 5 cm för litet

kan tipsa om blink halsbandet med led ljus :), man ser hunden på 100m avstånd ^_^. väldigt trevligt då man slipper ropa och skrika sig hes då hunden sitter ute på åkern på kvällen i sin egna lilla värld.
nu ser man var hon är och kan gå dit och hämta lilla tanten ^_^.
till skillnad mot då hon hade vanligt blinkhalsband och reflexväst men ändå så såg man inte henne trots att hon var 10m bort.. (ja man såg då hon stod på tvären men inte hon hon stod med rumpan mot en..mycket päls dvs.)

Hittar inte dessa på hemsidan?

Köpte den nya reflexvästen i helgen, den med reflex på hela bröstet och ryggen. Älskar den!! Och reflexen är verkligen outstanding!!
Tjejen som.red bakom mig härom dagen vart bländad när solen lyste på min rygg. Så i trafiken lär jag lysa upp som en strålkastare! :D

Köpte oxå 200g täcket de hade på specialpris nu, inte provat det ännu bara :)

Köpte den nya reflexvästen i helgen, den med reflex på hela bröstet och ryggen. Älskar den!! Och reflexen är verkligen outstanding!!
Tjejen som.red bakom mig härom dagen vart bländad när solen lyste på min rygg. Så i trafiken lär jag lysa upp som en strålkastare! :D

Köpte oxå 200g täcket de hade på specialpris nu, inte provat det ännu bara :)

Åh den västen stod jag och klämde på förra helgen. Skitbra! Och lite snygg med ^^

Vilken rolig tråd! Gillar verkligen hööks nyheter som de fått in nu! Riktigt fina grejer som gärna kunde få flytta hem till mig!

Åh den västen stod jag och klämde på förra helgen. Skitbra! Och lite snygg med ^^
Jag som knarkar reflexer vart glad att det kommit en produkt som verkligen är funktionell som reflex! Inte en tjusig väst med en reflekterade pasopal ;)
Lagom snygg och väldigt funktionell :D

Var funkis på klubben i helgen, där fick jag ta av den då den bländade hästar som skulle in på framhoppning en när solen lyste :p
Men skyller det på känsliga kusar eller kanske kinkiga ryttare med nerverna på utsidan ;)

Liknande trådar

Utrustning Snart borde väl den nya katalogen dyka upp. Några fler som är taggade? :D Vad tycker ni om det ni sett hittills/pre-view på höstens...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
13 445
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 367
Senast: QueenLilith
·
Småbarn Det är många trådar om matproblem av olika slag uppe nu, så jag tänkte att jag skulle följa trenden =) Lilla Maja 16 månader är helt...
Svar
7
· Visningar
1 498
Senast: Ajda
·
A
Ridning Jag behöver hjälp och önskar tips, råd och tankar från alla som kan, vill och orkar reflektera över min situation. Mitt inlägg är långt...
2 3
Svar
59
· Visningar
12 420
Senast: Anonym
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka