Hööks höst/vinter 2015-16

aha.. har du bara sidostycken och en nosrem så är det ju lätt för en sadelmakare att sy ihop. om du inte vill göra det själv dvs. (frågan är bara om inte det blir mycket dyrare i slutänden.)

Har aldrig sytt i läder men man kanske skulle prova. Måste åka in till stan om jag ska ha tag på skomakare.

Måste bara fråga här eftersom jag nästan aldrig kommer iväg till en hööks butik; är det någon som vet om hööks har tredelade fullcheek bett? Eller är det bara tvådelade? Och hur stor är skillnaden om det ska användas på en ovan unghäst som aldrig haft bett förr? :cautious:

Tandläkaren rekommenderade just tredelat fullcheek, men det finns seriöst ingenstans (förutom typ börjes men jag är inte vän med den affären efter att jag behövt vänta 2 månader + massa strul förra gången). Speciellt inte i storlek 10,5. :(

Måste bara fråga här eftersom jag nästan aldrig kommer iväg till en hööks butik; är det någon som vet om hööks har tredelade fullcheek bett? Eller är det bara tvådelade? Och hur stor är skillnaden om det ska användas på en ovan unghäst som aldrig haft bett förr? :cautious:

Tandläkaren rekommenderade just tredelat fullcheek, men det finns seriöst ingenstans (förutom typ börjes men jag är inte vän med den affären efter att jag behövt vänta 2 månader + massa strul förra gången). Speciellt inte i storlek 10,5. :(

http://www.hestbolaget.se/bett-globus/473-globus-fullcheek-ss-3-delat.html

Google är en bra vän ;)

Hööks har två reflexridtäcken som är identiska (mer eller mindre). Ridtäcke X och ridtäcke Hi-Viz Showmaster. Är det nån som har tittat eller kanske till och med testat dessa och kan rekommendera den ena över den andra, eller är de lika bra? (eller dåliga, vad vet jag.. :p )

Ser ingen skillnad, men tyckte att det var gulligt att X-täcket visas ur samma vinkel på både en gråvit häst och en vit häst. Bra att man får se skillnaden liksom :up::laugh:

Jag har Hööks rätt nära och nog sjutton hittar jag alltid nåt att köpa. Sist blev det en reflexjacka, Jacka Reflex Blenda CRW, och den är toppen! Snacka om att man lyser upp tillvaron i den!

Min häst har precis sammanställt en liten julklappsönskelista :D:p
12295422_10153368965238789_1552962726737272272_n.jpg

Han har varit snäll i år, äter sin mat varje dag och har inte tappat matte en enda gång :D;)
Och där hamnade det röda täcket i min ägo :angel:
Plus röda lindor, vi ska på julmarknad på lördag och behövde uppgradera outfiten lite...
Klämde på schabraket oxå och :love::love::love: mullefiguren kunde fått vara större dock, speciellt på täcket som är så stort...
Ska med ena katten till veterinären idag och det kan ju hända att jag behöver tröstshoppa på hööks som ligger nästan bredvid ;)

Frågan är bara om det ska bli dressyr eller allround...rider mest i hoppsadeln men har redan ett mulleschabrak sen innan till den...
Hade vart snyggt med rosa lindor till det svarta och lindar gör jag ju sällan (aldrig) till hoppning...
Hmm. ..i-landsproblem :wtf:

Tänkte beställa brodd på Hööks, men de benämner gängorna så konstigt, nån som säkra vet vilken dom ät rätt?

Liknande trådar

Utrustning Snart borde väl den nya katalogen dyka upp. Några fler som är taggade? :D Vad tycker ni om det ni sett hittills/pre-view på höstens...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
13 445
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 364
Senast: QueenLilith
·
Småbarn Det är många trådar om matproblem av olika slag uppe nu, så jag tänkte att jag skulle följa trenden =) Lilla Maja 16 månader är helt...
Svar
7
· Visningar
1 498
Senast: Ajda
·
A
Ridning Jag behöver hjälp och önskar tips, råd och tankar från alla som kan, vill och orkar reflektera över min situation. Mitt inlägg är långt...
2 3
Svar
59
· Visningar
12 420
Senast: Anonym
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka