Hööks höst/vinter 2015-16

Köpte den nya reflexvästen i helgen, den med reflex på hela bröstet och ryggen. Älskar den!! Och reflexen är verkligen outstanding!!
Tjejen som.red bakom mig härom dagen vart bländad när solen lyste på min rygg. Så i trafiken lär jag lysa upp som en strålkastare! :D

Köpte oxå 200g täcket de hade på specialpris nu, inte provat det ännu bara :)

Ljusen från bilar etc hamnat ungefär i knähöjd, så det blir inte alls samma effekt som solen, även om man syns bra.

Någon som har hunnit provat deras ridkjol och kan dela med sig av erfarenheter? Har varit inne på att köpa en Uhip men tyckte att deras alternativ utan dragkedja skulle vara mer skonsam mot sadeln.

Var precis och köpte Veiga stövlarna. Passade på när det var 15%.
Jag tycker de är fantastiska då jag som har Sveriges fetaste vader inte brukar kunna köpa stövlar utan att måtta.

Någon som har hunnit provat deras ridkjol och kan dela med sig av erfarenheter? Har varit inne på att köpa en Uhip men tyckte att deras alternativ utan dragkedja skulle vara mer skonsam mot sadeln.
har deras gamla modell som jag trivs mycket med, den nya modellen ser ut att vara mycket mindre över höften och kilen bak ser ut att vara klumpigare.
den jag har har dragkedja fram och dragkedja+ tunn kil bak, har inte haft en enda repa på varken läder eller syntetsadeln.

Du har inte fetaste vaderna...Hööks stövlar sitter som sprucket korvskinn på mig :wtf:
man behöver inte ha så värst feta vader för att det ska bli så :/. har endast hittat ett enda par hööks stövlar som passade mig(dvs gick att stänga). annars så har jag fått beställa vidare skaft och en mittemellan höjd.

man behöver inte ha så värst feta vader för att det ska bli så :/. har endast hittat ett enda par hööks stövlar som passade mig(dvs gick att stänga). annars så har jag fått beställa vidare skaft och en mittemellan höjd.
Senast jag kunde köpa ridstövlar i butik var när jag var 11 år... :(

Skönt att höra att det inte bara är jag som har problem med stövlar :p
Har ridit i mina Veiga nu och de är mjuka och sköna, däremot så gör jag något skumt med vä ben så lyckades få hakarna att fastna i stiglädret. Kan också varit för att jag fick korta lädrena ett hål för att det är så ovant att rida i så mjuka stövlar så kände mig väldigt instabil med skänkeln.
Ett minus är att det är störtomöjligt att ta på/av stövlarna utan att snörningen går ur hakarna. Man måste alltså trixa och fixa lite varje gång, iallafall jag som har de ganska brett snörade.

ALLA som jag träffat har kommenterat hur snygga de är.

Tittade på höstrean nu, och hittade några schabrak som bara var för :love:
Men, jag undrar lite om storlek och kvalitén, då jag i så fall tänkte klicka hem dem på nätet.

Det är Clifton (Mia RS kopian) och Double Cross (det där med ränder formade som en stjärna, och en Golden Medal logga i mitten). Är de bra tycker ni? Och hur är storlekarna? Köper så sällan schabrak på Hööks, men mitt senaste därifrån, det där ljusblåa med Mulle, är i storlek Full-dressyr fast han har en allroundsadel. Ska jag då ta Full-dressyr på dessa också, eller är ovanstående större i storlekarna? :)

Senast ändrad:
Jag har egentligen (fortfarande) köpstopp på hästgrejer, men nu blev det ju rea på JH Vigevano och jag behöver ju egentligen nya ridbyxor :angel: Tycker de gröna är grymt snygga, men funderar på att köra mer "safe" och ta bruna eftersom det är lättare att matcha.

skulle köpa sidostycken till hackamore. kan säga att det blev inget. färgen såg ut att börja flagna när som och det tittade fram ljusbrunt torrt läder. blev riktigt besviken. får försöka med nån annan lösning tillsvidare. är inte så sugen på dom dyrare alternativen. tips någon?

skulle köpa sidostycken till hackamore. kan säga att det blev inget. färgen såg ut att börja flagna när som och det tittade fram ljusbrunt torrt läder. blev riktigt besviken. får försöka med nån annan lösning tillsvidare. är inte så sugen på dom dyrare alternativen. tips någon?
jag har iofs inte hackamore utan bara nosdelen till en grimma, men har vanliga cob sidostycken till den (har stor häst och vanligtvis Xfull i sidostycken). hade jag haft ett med hävstång så hade jag nog sytt dit en rem som går under ganachen också. inget större projekt om man bara har passande rem att sy dit.
beroende på hur grov hästen är så kanske en nosrem går att lägga om så länge?

jag har iofs inte hackamore utan bara nosdelen till en grimma, men har vanliga cob sidostycken till den (har stor häst och vanligtvis Xfull i sidostycken). hade jag haft ett med hävstång så hade jag nog sytt dit en rem som går under ganachen också. inget större projekt om man bara har passande rem att sy dit.
beroende på hur grov hästen är så kanske en nosrem går att lägga om så länge?

Det är just den remmen jag är ute efter. Blir svårt att få det att sitta still om jag sätter en på dom vanliga sidstyckena. Vet inte hur jag ska få till det riktigt

Det är just den remmen jag är ute efter. Blir svårt att få det att sitta still om jag sätter en på dom vanliga sidstyckena. Vet inte hur jag ska få till det riktigt
aha.. har du bara sidostycken och en nosrem så är det ju lätt för en sadelmakare att sy ihop. om du inte vill göra det själv dvs. (frågan är bara om inte det blir mycket dyrare i slutänden.)

Liknande trådar

Utrustning Snart borde väl den nya katalogen dyka upp. Några fler som är taggade? :D Vad tycker ni om det ni sett hittills/pre-view på höstens...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
13 445
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 364
Senast: QueenLilith
·
Småbarn Det är många trådar om matproblem av olika slag uppe nu, så jag tänkte att jag skulle följa trenden =) Lilla Maja 16 månader är helt...
Svar
7
· Visningar
1 498
Senast: Ajda
·
A
Ridning Jag behöver hjälp och önskar tips, råd och tankar från alla som kan, vill och orkar reflektera över min situation. Mitt inlägg är långt...
2 3
Svar
59
· Visningar
12 420
Senast: Anonym
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka