Hööks höst/vinter 2015-16

Jag har normalt 44, ibland 42 på byxor. Knappt jag kommer i 46 på någon av Hööks modeller... De är för tighta i låren och kommer inte upp i grenen förrän jag ridit i dem typ två pass.

Blev jätteglad när det kom ett mail där de presenterade en byxa i större stl. Frågade efter den i mindre stl i förra veckan (fanns bara 50 och 52 kvar i butiken) men fick veta av en mycket ointresserad och snudd på otrevlig tjej att de nog inte kommer in mer. När jag bad henne framföra att det var synd, eftersom deras andra är så små svarade hon bara att alla har olika favoriter och att de faktiskt utgår ibland, det får man räkna med.

What?? Jag vill ha ett par byxor som jag öht kommer i...:banghead:

Jag jobbar också på Hööks och är ganska säker på att den byxan kommer in igen :)
Minns inte vilket datum dock.

Igår köpte jag nytt täcke till hästen och idag fick han prova det.
11037703_10152914173016315_3186666069534935429_o.jpg

Svanslappen är enorm.
11902336_10152914173036315_4100602122931804200_n.jpg

Någon som provat sure seat byxorna, de med silikon på? Tycker de ser fina ut och jag är lite nyfiken på silikonbrallor.. :d

Jag beställde katalogen för några veckor sedan nu men den har inte kommit. Har förstått att det har varit så tidigare... Ska jag beställa igen då eller?

Är nyfiken på flera av de nya sakerna men har inte varit i någon av butikerna sen tidigare i somras.

Jag beställde katalogen för några veckor sedan nu men den har inte kommit. Har förstått att det har varit så tidigare... Ska jag beställa igen då eller?

Är nyfiken på flera av de nya sakerna men har inte varit i någon av butikerna sen tidigare i somras.
Katalogen ligger på nätet, du kan ju kolla den där om inte annat.

Någon som provat sure seat byxorna, de med silikon på? Tycker de ser fina ut och jag är lite nyfiken på silikonbrallor.. :d
Du menar New sure seat?
http://www.hooks.se/produkt/ridbyxa-helskodd-new-sure-seat-crwr/60545/59014/

En kompis i stallet har dom och hon tycker de ger sämre grepp än ett par vanliga helskodda, men bättre än oskodda. Så ett mellanting :)

Jag själv rider nästan bara med brallor med silikon vid knäna numer och tycker det är en uppfinning värd nobelpris :love:

Men vad faan... :yuck: :arghh: Jag pratade med en som är återförsäljare åt B2B och hon lova dyrt och heligt att det skulle vara lika mellan modellerna och färgerna!:banghead: Har nämligen varit med om att det har skiljt 5 cm mellan beiga 44 och mörkblå 44 i andra märken :meh: så det var därför jag frågade specifikt om detta.
Och jag använder endast B2B och har gjort så i flera år och har säkert haft 10-15 byxor av olika modeller och de har alla haft samma passform. En av anledningarna till att jag alltid köper B2B, slipper prova :)

Du menar New sure seat?
http://www.hooks.se/produkt/ridbyxa-helskodd-new-sure-seat-crwr/60545/59014/

En kompis i stallet har dom och hon tycker de ger sämre grepp än ett par vanliga helskodda, men bättre än oskodda. Så ett mellanting :)

Jag själv rider nästan bara med brallor med silikon vid knäna numer och tycker det är en uppfinning värd nobelpris :love:

Ja precis, det var förstås de jag menade :) Låter bra tycker jag!! Har aldrig egentligen haft problem med grepp ens när jag ridit med oskodda så ett mellanting låter helt perfekt!! Jag tycker mest bara att helskodda är otympliga och gör mig stel i sadeln :o

Liknande trådar

Utrustning Snart borde väl den nya katalogen dyka upp. Några fler som är taggade? :D Vad tycker ni om det ni sett hittills/pre-view på höstens...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
13 445
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 364
Senast: QueenLilith
·
Småbarn Det är många trådar om matproblem av olika slag uppe nu, så jag tänkte att jag skulle följa trenden =) Lilla Maja 16 månader är helt...
Svar
7
· Visningar
1 498
Senast: Ajda
·
A
Ridning Jag behöver hjälp och önskar tips, råd och tankar från alla som kan, vill och orkar reflektera över min situation. Mitt inlägg är långt...
2 3
Svar
59
· Visningar
12 420
Senast: Anonym
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka