Hööks höst/vinter 2015-16

Fick idag hem Belfiore JH Collection dressyrschabrak samt Clifton Showmaster dressyrschabrak. Än så länge jätte nöjd, färger stämmer jätte bra överens och de känns riktigt bra! Speciellt för mig som inte gillar speciellt sladdriga schabrak, jag vill ha lite styvare modell. :)

Längtar efter att testa de under sadel och framför allt tvätta dem. :)

Detta köpte jag i dag , och stövelstrumpor i fleece.
2015-08-03-2111_55bfbced2a6b2260ea27e879.jpg

Var in och provade de nya ridbyxorna i grönt, Vigevano. Totalt fiasko blev det... Strl 44 som var den största, fick jag inte ens över låren... Älskade färgen men gillade inte priset, så tänkte jag kan ju prova å sen köpa när dom har rea på ridbyxor, men tji fick jag. Snortighta över vaderna och fick som sagt inte ens upp dom över låren. Precis samma var det på ett par rosa med grå helskoning som jag provade i våras tror jag det var. Känns så surt att inte kunna ha deras ridbyxor i strl 44, när man har ridbyxor hemma i strl 42 som är för stora nästan :meh:

Var in och provade de nya ridbyxorna i grönt, Vigevano. Totalt fiasko blev det... Strl 44 som var den största, fick jag inte ens över låren... Älskade färgen men gillade inte priset, så tänkte jag kan ju prova å sen köpa när dom har rea på ridbyxor, men tji fick jag. Snortighta över vaderna och fick som sagt inte ens upp dom över låren. Precis samma var det på ett par rosa med grå helskoning som jag provade i våras tror jag det var. Känns så surt att inte kunna ha deras ridbyxor i strl 44, när man har ridbyxor hemma i strl 42 som är för stora nästan :meh:

Ohh... Know THAT feeling :yuck: Tyvärr så tycker jag och flera med mig att deras ridbyxor har blivit små i storlekarna. Nu blir det att börja köpa BAck2back eller Horka om jag "måste" ha nya ridbyxor :D

Ohh... Know THAT feeling :yuck: Tyvärr så tycker jag och flera med mig att deras ridbyxor har blivit små i storlekarna. Nu blir det att börja köpa BAck2back eller Horka om jag "måste" ha nya ridbyxor :D

Tror det mer beror på modellen och ens egen kroppsform. Vissa får jag inte på mig alls, vissa sitter bra i rätt storlek och andra får jag gå ner en storlek.

Jag brukar hitta mina på gekås :p men har bara svarta, så jag hade ju hoppats på dom gröna från hööks :/

Det ät lite hejsansvejsan överlag med storlekar tycker jag. Köpte nyligen ett sidepull som jag tänkte ha till tömkörning och jag fick ta ett i stl cob och dessutom göra 3-4 hål extra i nos - och käkremmen för att det skulle sitta bra. Då har min häst full på alla andra huvudlag och jag är inte en person som drar åt nosgrimmor hårt.
Lädret känns dock väldigt bra och hästen gillade det så det var ändå ett bra köp.

Det är galet med hur olika storlekarna på byxor är.. På Hööks får jag ta minst 38 (och då är det en chansning -om modellen funkar) eller gå upp till 40. På tex Kingslands byxor kommer jag lätt i 36 eller XS.

Tror det mer beror på modellen och ens egen kroppsform. Vissa får jag inte på mig alls, vissa sitter bra i rätt storlek och andra får jag gå ner en storlek.

Jo det är ju sant att modellen spelar roll men, varför ska det skilja så mycket? Jag ville ha ett par knäskodda med silikon men, 44 kunde jag inte ens få upp till knäna. Blodstopp i vaderna och behövde nästan be om hjälp för att få av mig dom.

Jo det är ju sant att modellen spelar roll men, varför ska det skilja så mycket? Jag ville ha ett par knäskodda med silikon men, 44 kunde jag inte ens få upp till knäna. Blodstopp i vaderna och behövde nästan be om hjälp för att få av mig dom.

För att det skiljer väldigt mycket i hur man ser ut?
Jag tycker inte att det är så konstigt. Skulle alla vara exakt likadana skulle da antagligen passa väldigt få. Tycker det är bra att det finns så många olika modeller med olika skärning och passform.

fast samtidigt - lyckas jag ha 36-38 i vanliga byxor från nån klädaffär och 36-38 i andra ridsportsmärkens kläder, varför måste jag då ALLTID gå upp till 42 i hööks kläder?

Jag tror mer på att de gjort en kupp och börjat använda italienska storlekar utan att säga något till kunderna. ;)

fast samtidigt - lyckas jag ha 36-38 i vanliga byxor från nån klädaffär och 36-38 i andra ridsportsmärkens kläder, varför måste jag då ALLTID gå upp till 42 i hööks kläder?

Jag tror mer på att de gjort en kupp och börjat använda italienska storlekar utan att säga något till kunderna. ;)

Fast jag får ju som sagt gå ner i vissa, ha samma i vissa och inte alls i andra.

Liknande trådar

Utrustning Snart borde väl den nya katalogen dyka upp. Några fler som är taggade? :D Vad tycker ni om det ni sett hittills/pre-view på höstens...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
13 445
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 363
Senast: QueenLilith
·
Småbarn Det är många trådar om matproblem av olika slag uppe nu, så jag tänkte att jag skulle följa trenden =) Lilla Maja 16 månader är helt...
Svar
7
· Visningar
1 498
Senast: Ajda
·
A
Ridning Jag behöver hjälp och önskar tips, råd och tankar från alla som kan, vill och orkar reflektera över min situation. Mitt inlägg är långt...
2 3
Svar
59
· Visningar
12 420
Senast: Anonym
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Gamla hösilagebollar