Hööks höst/vinter 2015-16

Det är galet med hur olika storlekarna på byxor är.. På Hööks får jag ta minst 38 (och då är det en chansning -om modellen funkar) eller gå upp till 40. På tex Kingslands byxor kommer jag lätt i 36 eller XS.

Kingsland måste ju ha megastorlekar, jag är väl en 36 en bra dag och oftast 38 hos typ alla andra, men Kingsland har jag 34 på. Det är ju smickrande liksom, haha.

Fast jag får ju som sagt gå ner i vissa, ha samma i vissa och inte alls i andra.
och där förstår jag inte alls hur det går till.

När jag väl får på mig byxorna har de alltid perfekt passform, kanske några enstaka cm stora i midjan men inte mer än att man använder ett skärp. provar jag andra märken kan de vara sydda helt utan rumpa, plats för vader (jag har redan smala vader), inga lår, ingen gren, pös fram, pös på vaderna osv. de märkena/modellerna köper jag ju inte alls för oavsett storlek sitter de bara inget bra. Nu har jag inte provat igenom varenda modell, men de modeller jag provat har det varit samma sak med. Bra passform så när som på midjan, men alltid 2-3 storlekar upp. en storlek mindre sitter fortfarande bra men klämmer ÖVERALLT och det är spräck-varning på grenen om jag skulle suttit på en häst, men de verkar ha samma proportioner som storleken över.

Jag tror isåfall mer att det skiljer på hur man vill ha sina ridbyxor. Vissa klarar ju av att ha barnstorlekar trots att de normalt är en 38-40 och där är jag helt lost för de ggr jag kommit i barnstorlekar har jag knappt kunnat stänga och sen har man helskoningen som en liiiiiiiten liten fläck i röven och sömmarna på skitkonstiga ställen, men går gör det ju uppenbarligen.

tycker kroppar och proportioner är så himla intressant.

fast samtidigt - lyckas jag ha 36-38 i vanliga byxor från nån klädaffär och 36-38 i andra ridsportsmärkens kläder, varför måste jag då ALLTID gå upp till 42 i hööks kläder?

Jag tror mer på att de gjort en kupp och börjat använda italienska storlekar utan att säga något till kunderna. ;)

Fast jag som har XS 34/36 har inga problem med Hööks ridbyxor. Jag har samma storlek i dem som i andra

Däremot är passformen på hööks modeller sällan rätt för mig. Blir konstiga Veck osv.

Men 34 sitter som 34 brukar.

Då är det värre med som tex B2B. Har tre stycken i olika färger. Alla i samma modell (Nice PRO) och alla i storlek 34.
De marinblå sitter snortight över höft och midja. De röda sitter perfekt all over och de svarta är för stora. Samma märke. Samma modell. Samma storlek. Köpa samma år.

Det är galet med hur olika storlekarna på byxor är.. På Hööks får jag ta minst 38 (och då är det en chansning -om modellen funkar) eller gå upp till 40. På tex Kingslands byxor kommer jag lätt i 36 eller XS.
+1 på den, speciellt modellen trenton tycker jag.

Fast jag som har XS 34/36 har inga problem med Hööks ridbyxor. Jag har samma storlek i dem som i andra

Däremot är passformen på hööks modeller sällan rätt för mig. Blir konstiga Veck osv.

Men 34 sitter som 34 brukar.

Då är det värre med som tex B2B. Har tre stycken i olika färger. Alla i samma modell (Nice PRO) och alla i storlek 34.
De marinblå sitter snortight över höft och midja. De röda sitter perfekt all over och de svarta är för stora. Samma märke. Samma modell. Samma storlek. Köpa samma år.

Men vad faan... :yuck: :arghh: Jag pratade med en som är återförsäljare åt B2B och hon lova dyrt och heligt att det skulle vara lika mellan modellerna och färgerna!:banghead: Har nämligen varit med om att det har skiljt 5 cm mellan beiga 44 och mörkblå 44 i andra märken :meh: så det var därför jag frågade specifikt om detta.

Men vad faan... :yuck: :arghh: Jag pratade med en som är återförsäljare åt B2B och hon lova dyrt och heligt att det skulle vara lika mellan modellerna och färgerna!:banghead: Har nämligen varit med om att det har skiljt 5 cm mellan beiga 44 och mörkblå 44 i andra märken :meh: så det var därför jag frågade specifikt om detta.

Sorry :/

Jag köpte de röda först. Provade i butik. Skitnöjd med att ha hittat en modell (letat länge) som sitter perfekt. Så några mån senare köpte jag andra färger, på nätet. Behövde ju inte prova för jag visste ju hur de satt. Eller hur :/

Jeg reiste i går for å kjøpe de nye dressurbeleggene (Xercise) Ville ha fram og bak, str. L i hvitt. Størrelsene til frambena var latterlig små! Aldrig i livet om de skulle passe til min hest på 175+ cm. Muligens i vidden, men de var håpløst korte :( Jeg måtte ta dem ut av esken for å kontrollere at de ikke var pakket feil, men det sto en L på dem)

Kingsland måste ju ha megastorlekar, jag är väl en 36 en bra dag och oftast 38 hos typ alla andra, men Kingsland har jag 34 på. Det är ju smickrande liksom, haha.

Nej inte megastorlekar men det är skillnad på om det är dam eller unisexkläderna. Dam är normala i strl medan unisex är ngt rymligare. Ca 2 strl brukar det skilja i mellan unisex och dam. Därav de har ner till xxxs i unisex.

Nej inte megastorlekar men det är skillnad på om det är dam eller unisexkläderna. Dam är normala i strl medan unisex är ngt rymligare. Ca 2 strl brukar det skilja i mellan unisex och dam. Därav de har ner till xxxs i unisex.

Fast ridbyxorna är väl inte unisex ändå? Det är där jag har 34 fastän jag normalt ligger på ca 38.

[QUOTE="Trott, post: 17078829, member: 1279in ockuperade de de nya ridbyxorna i grönt, Vigevano. Totalt fiasko blev 44 som var den största, inte ens över låren... Älskade färgen men gte priset, så tänkte jag kan ju prova å sen köpa när dom har rea på ridbyxor, men tji fick jag. Snortighta över vaderna och fick som sagt inte ens upp dom över låren. Precis samma var det på ett par rosa med grå helskoning som jag provade i våras tror jag det var. Känns så surt att inte kunna ha deras ridbyxor i strl 44, när man har ridbyxor hemma i strl 42 som är för stora nästan :meh:[/QUOTE]

Jag har normalt 44, ibland 42 på byxor. Knappt jag kommer i 46 på någon av Hööks modeller... De är för tighta i låren och kommer inte upp i grenen förrän jag ridit i dem typ två pass.

Blev jätteglad när det kom ett mail där de presenterade en byxa i större stl. Frågade efter den i mindre stl i förra veckan (fanns bara 50 och 52 kvar i butiken) men fick veta av en mycket ointresserad och snudd på otrevlig tjej att de nog inte kommer in mer. När jag bad henne framföra att det var synd, eftersom deras andra är så små svarade hon bara att alla har olika favoriter och att de faktiskt utgår ibland, det får man räkna med.

What?? Jag vill ha ett par byxor som jag öht kommer i...:banghead:

Lite nytt till ponny-ponken lite sådär spontant ;)
Men varför kunde inte Hööks göra träns av samma läder som hackamoret? :cautious: En kund skulle de redan spikat då! :D
1601379_732987476824587_9135973477547194434_n.jpg

Liknande trådar

Utrustning Snart borde väl den nya katalogen dyka upp. Några fler som är taggade? :D Vad tycker ni om det ni sett hittills/pre-view på höstens...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
13 445
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 364
Senast: QueenLilith
·
Småbarn Det är många trådar om matproblem av olika slag uppe nu, så jag tänkte att jag skulle följa trenden =) Lilla Maja 16 månader är helt...
Svar
7
· Visningar
1 498
Senast: Ajda
·
A
Ridning Jag behöver hjälp och önskar tips, råd och tankar från alla som kan, vill och orkar reflektera över min situation. Mitt inlägg är långt...
2 3
Svar
59
· Visningar
12 420
Senast: Anonym
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka