F
Fruentimber
Det sitter en MÅRD i ett träd vid gårdsplanen. Inte ens tio meter ifrån hönshuset. Har jagat runt på den i en och en halv timme nu med kastruller och hysteriska hundar. Måtte den få PTSD och aldrig återkomma.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Skyddsnivå 2 i stora delar av södra Sverige pga fågelinfluensa igen
Men jag orkar inte!!! Ska detta vara någon jäkla säsongsgrej nu, att hela vinterhalvåret (och halva sommar-) ska återkomma med skyddsnivåer år efter år?
Ja, i år känns det verkligen extra deppigt just för att man vet hur det var förra säsongen. Nått år har det gällt i en månad eller två, så jag hoppas så innerligt att det blir så i denna rundan... Vill inte ha mina hönor inneMen jag orkar inte!!! Ska detta vara någon jäkla säsongsgrej nu, att hela vinterhalvåret (och halva sommar-) ska återkomma med skyddsnivåer år efter år?
Jag funderar mest på hur man ger hönor, som är vana vid att gå fritt ute och sprätta, en mer meningsfull tillvaro inomhus. Någon som har nåt förslag?
Jag körde mycket på rotfrukter och kål hängandes i snöre i våras. Vitkål var populärast!Jag funderar mest på hur man ger hönor, som är vana vid att gå fritt ute och sprätta, en mer meningsfull tillvaro inomhus. Någon som har nåt förslag?
Släng in halm, de gillar att sprätta och äta en del. Slänger in lite solrosfrön på halmen så roar de sig en stund.Jag funderar mest på hur man ger hönor, som är vana vid att gå fritt ute och sprätta, en mer meningsfull tillvaro inomhus. Någon som har nåt förslag?
och jag bor där många flyttfåglar passerar, eftersom de av någon anledning har en vana att pausa på ölands södra udde...Jag njuter faktiskt lite av att bo i norra Sverige, här får de fortfarande gå fritt!
Sorgligt . Alltid trist när favoriterna trillar av pinn. Lycka till med de nya!Min Stort upp gick hädan härom dagen, hade det på känn, han har varit väldigt trött stundvis.
Men jag har klämt och känt på honom, utan att hitta något direkt fel på honom.
Hittade honom död med favorithönan sittande bredvid honom.
Har två ynglingar som kommer ta över är snygga maran/blomme- och aracuana/blomme- korsningar.
Gjorde en in räkningar och har haft bortfall (räv, katt osv) 7 hönor och 2 tuppar. Ev. så köper jag in ett litet gäng aracuana eller maraner.