Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
En fördel att lägga ut i hönsgrupper är att man kan se tidigare inlägg/ vad de skrivit i andra hönsgrupper på FB.Jag har lagt ut lite unghöns till salu. Jag har genbank och skulle främst vilja att de får flytta till genbank men det verkar inte finnas något intresse. Jag vet att det är fel årstid, men de ryms inte i vinter
Jag är dock jäkligt petig så vi får se om jag lyckas sälja dom.. folk har generellt så slapp inställning till höns, "det är inte så noga". Då avlivar jag hellre hönorna än säljer
Den förra som skrev hade inlägg med insamlingar för att få vardagen att gå ihop typ. Kändes som ett solklart nejEn fördel att lägga ut i hönsgrupper är att man kan se tidigare inlägg/ vad de skrivit i andra hönsgrupper på FB.
Men många har verkligen nollkoll.
Isch.Den förra som skrev hade inlägg med insamlingar för att få vardagen att gå ihop typ. Kändes som ett solklart nej
Vilken ras har du? Jag har oxå genbank,Jag har lagt ut lite unghöns till salu. Jag har genbank och skulle främst vilja att de får flytta till genbank men det verkar inte finnas något intresse. Jag vet att det är fel årstid, men de ryms inte i vinter
Jag är dock jäkligt petig så vi får se om jag lyckas sälja dom.. folk har generellt så slapp inställning till höns, "det är inte så noga". Då avlivar jag hellre hönorna än säljer
Hedemora vad har du? Jag var sugen på Bjurholm när jag skulle börja, men fick inte tag på någon grupp.Vilken ras har du? Jag har oxå genbank,
Hedemora vad har du? Jag var sugen på Bjurholm när jag skulle börja, men fick inte tag på någon grupp.
Var handlar ni ert foder ifrån och varför?
Brukar köpa på GG, gillar deras helfoder (pellets) enkelt att beställa på hemsidan när jag behöver säd till min egen blandning.
Men dyrt.
Köper oftast någon säck på Ullared om jag åker dit.
I början av hönskarriaren köpte jag foder från en stor uppfödare och tyckte nog kvalitén var snäppet bättre.
Jag verkar inte lyckas sälja några höns, vilket kommer innebära att det bor runt dubbelt så många som förra vintern i mitt hönshus. jag kommer behöva göra om min ventilation, det blev fuktigt vid några tillfällen förra året, men inte så farligt. Jag förstår själv att jag kommer få problem om jag inte gör något åt det.
Vad har ni som bor där det är kalla vintrar gjort för ventilation? Vi har minusgrader i kanske 4-5 månader och värmer upp hönshuset med ett kamrörselement för att hålla runt 7-8 grader varmt inne i hönshuset. Jag vill gärna undvika att ventilera ut all värme också. hönsuset är mycket välisolerat.
Jag stängde in mina hönor i huset och gården ett tag för att de nya ska lägga äggen på rätt ställe.
Men nu under ruggningen verkar de ha tagit en paus istället.
Hade de ätit äggen borde jag se spår av skal tycker jag?
Plockar ett ägg om dagen ungefär, på 10 hönor ungefär.
Ni som säljer ägg, hur säljer/ tvättar/ annonserar ni? Var köper ni kartonger och hur mångs säljer ni (flak eller kartong)?
När de kommer igång igen vill jag försöka sälja överflödet.
Svarar mig själv, hittade det jag undrade på livsmedelsverkets hemsida.@Efwa tack! Det enda jag kände var nytt var putsklossor. Hur funkar de? Använder du dem alltid, eller bara på skitiga ägg?
Behöver jag anmäla att jag säljer på jordbruksverket?
(vad bra att du skrev riktpris!)