Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vi behöver också ta bort tre tuppar, tycks inte kunna skänka bort dom trots att de är renrasiga .
För övrigt börjar de rugga nu, nästan så man tror att det varit slagsmål i hönsgården av fjädrarna längs kanterna .
Bumblefoot på minst en höna och en tupp, resten har jag inte kollat. Hönan hade så ont nu på morgonen att jag kunde få tag på henne utan problem (dock inte utan att bli attackerad av vår vorwerk-tupp ).
Verkar finnas lite olika råd och teorier kring varför hönsen drabbas. Nån här inne som haft det på sina?
Jag börjar få allt mer förståelse för de som slaktar av hela sin flock och börjar om. Fjäderätare, röda hönskvalser och nu detta. Det ska banne mig inte vara enkelt att ha höns.
Jag har haft det på en höna (bumblefoot). Jag vet inte varför och har inte fått igen det, än så länge men jag räknar med att få igen det med tanke på hur många jag har. Det var en tung höna, så jag antar ett litet sår på grund av sten eller skav med baskelusker i.
Kan det möjligen vara så att de, på grund av röda hönskvalster, har lite sämre immunförsvar? Kan det vara så att de uppehåller sig på ett mindre rent ställe eller där det finns små envisa stenar?
Med tanka på vädret är det kanske inte så konstigt, väldigt varmt och fuktigt.Bumblefoot på minst en höna och en tupp, resten har jag inte kollat. Hönan hade så ont nu på morgonen att jag kunde få tag på henne utan problem (dock inte utan att bli attackerad av vår vorwerk-tupp ).
Verkar finnas lite olika råd och teorier kring varför hönsen drabbas. Nån här inne som haft det på sina?
Jag börjar få allt mer förståelse för de som slaktar av hela sin flock och börjar om. Fjäderätare, röda hönskvalser och nu detta. Det ska banne mig inte vara enkelt att ha höns.
Med tanka på vädret är det kanske inte så konstigt, väldigt varmt och fuktigt.
Jag vet att det finns en sida som kommer fram när man googlar som är väldigt bra.
Jag blev av med det väldigt enkelt. Jag desificerade sittpinnarna också.
Ja, det kan absolut ha ett samband.
Däremot har de ju tillgång till 10 hektar mark, blandat mellan åker, gräsmatta, grusgång etc så markmässigt går det ju inte riktigt att göra annorlunda än hur vi har det idag.
Bumblefoot på minst en höna och en tupp, resten har jag inte kollat. Hönan hade så ont nu på morgonen att jag kunde få tag på henne utan problem (dock inte utan att bli attackerad av vår vorwerk-tupp ).
Inte illa!
Fått det på några av våra orpington, framförallt när de bara gått i hönsgården och inte fritt i trädgården. Hårt underlag och tung ras tror jag är anledningen. Har gjort omslag ett tag och sen har det blivit bra.Bumblefoot på minst en höna och en tupp, resten har jag inte kollat. Hönan hade så ont nu på morgonen att jag kunde få tag på henne utan problem (dock inte utan att bli attackerad av vår vorwerk-tupp ).
Ska man ta hål på bölden? Hur har ni gjort?Fått det på några av våra orpington, framförallt när de bara gått i hönsgården och inte fritt i trädgården. Hårt underlag och tung ras tror jag är anledningen. Har gjort omslag ett tag och sen har det blivit bra.
Ska man ta hål på bölden? Hur har ni gjort?
Har tvättat och pillat bort skorpan. Sen haft på blåspray. Lagt om med sorbactkompress innerst, sen ett lager av nåt mjukt och så vetflex ytterst. Bytt varannan dag och tagit av helt efter en vecka. Har aldrig haft nån böld som behövt tömmas.Ska man ta hål på bölden? Hur har ni gjort?