Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Inga grannar ska skjuta raketer så vi ska inte göra något speciellt. Har aldrig varit några problem tidigare.Hur har ni det?
Gör ni något extra under nyårsnatten?
Vi kommer vara inne i byggnaden med hästarna bredvid, ha tänt och spela musik.
Det är en glipa på ett par decimeter för luftcirkulationens skull så vi kommer garanterat störa hönsen.
Jag tycker dem brukar ta det med ro.
Wow!!!Inga grannar ska skjuta raketer så vi ska inte göra något speciellt. Har aldrig varit några problem tidigare.
Mina höns har lagt drygt 1200 ägg i år och vi har ätit nästan alla själv på två personer
Vaktlar är alldeles för små, de blir lätt nertrampade. Jag vet ingen som har lyckats ha vaktlar och höns ihop på ett bra sätt.Jag får så mycket ägg just nu har 13 höns totalt, varav två är tuppar. 6-9 ägg per dag, mitt i vintern, måste ju vara helt okej. Alla utom två är unghunds födda förra året, och de flesta kom igång att värpa under slutet av november, så jag antar att det tunnar ut så småningom
Jag är lite sugen på att skaffa vaktlar, men undrar om jag kan ha dem ihop med hönsen? Någon som vet?
Hade vaktlar ett tag som yngre och skulle inte ha höns med vaktlarna.Jag får så mycket ägg just nu har 13 höns totalt, varav två är tuppar. 6-9 ägg per dag, mitt i vintern, måste ju vara helt okej. Alla utom två är unghunds födda förra året, och de flesta kom igång att värpa under slutet av november, så jag antar att det tunnar ut så småningom
Jag är lite sugen på att skaffa vaktlar, men undrar om jag kan ha dem ihop med hönsen? Någon som vet?
Jag får så mycket ägg just nu har 13 höns totalt, varav två är tuppar. 6-9 ägg per dag, mitt i vintern, måste ju vara helt okej. Alla utom två är unghunds födda förra året, och de flesta kom igång att värpa under slutet av november, så jag antar att det tunnar ut så småningom
Nej, de har aldrig lockat mig heller. Har hört att tupparna är mycket aggressiva mot varandra från en som föder upp dem för ägg och kött till restauranger. Kanske skiljer sig mellan olika sorters vaktlar?Så lustigt, jag har haft vaktlar och säger bara "ALDRIG MER!!!" Mycket konstiga djur som kan skita flera gånger sin egen vikt varje dag, och helst i mat- och vattenskålar om det går... MYCKET elaka mot varandra när tillfälle gives, och till sist tröttnar man på att klippa 40 ägg till EN pannkakssmet.....
Fast roligt att ha gjort det en omgång; Kläckte fram själv, och att ha 40 st små dun i händerna samtidigt är ju förstås en ljuvlig känsla... Äggen väger 10 g , och de nykläckta kycklingarna väger 6 - 8 g...
Visa bifogad fil 83435
Jag håller helt med, och är det enda djur som är mer självmordsbenäget än hästar..Så lustigt, jag har haft vaktlar och säger bara "ALDRIG MER!!!" Mycket konstiga djur som kan skita flera gånger sin egen vikt varje dag, och helst i mat- och vattenskålar om det går... MYCKET elaka mot varandra när tillfälle gives, och till sist tröttnar man på att klippa 40 ägg till EN pannkakssmet.....
Fast roligt att ha gjort det en omgång; Kläckte fram själv, och att ha 40 st små dun i händerna samtidigt är ju förstås en ljuvlig känsla... Äggen väger 10 g , och de nykläckta kycklingarna väger 6 - 8 g...
Visa bifogad fil 83435
Har fått tag i en begagnad trofast-hylla med backar att ha som rede. Just nu har de en gammal kattlåda som rede.
Har ni era reden i golvnivå eller en bit upp?
Så många verkar ha en bit upp, men tänker att det är ju dumt med kycklingar som ska kläckas i vår förhoppningsvis.
Har alla reden i golvnivå. Fungerar utmärkt, får ett par kullar kycklingar varje år.Har fått tag i en begagnad trofast-hylla med backar att ha som rede. Just nu har de en gammal kattlåda som rede.
Har ni era reden i golvnivå eller en bit upp?
Så många verkar ha en bit upp, men tänker att det är ju dumt med kycklingar som ska kläckas i vår förhoppningsvis.
Kaniner?Jag har en avdelning i hönshuset som står tomt. Hönshuset är stort och uppdelat i två, med en gång emellan. Bara den ena har en lucka ut till hönsgården. Där huserar förstås hönsen. Emellanåt har jag haft dörrarna öppna på så vis att de kan gå mellan avdelningarna som de själva vill, men det resulterar egentligen bara i skit och spån precis överallt och ena avdelningen räcker gott. Jag är inte supersugen på att öka upp hönsantalet igen, men vad kan man mer ha i ett hönshus?
Det blir kallt om vintern, och det springer råttor i utrymmena mest hela tiden så det får ju inte vara något litet heller. Tips?