Hogwarts 2098 (Ulvlek)

Jag har såklart snurrat till tiden eftersom jag har feber och klockan var för bövelen nyss 20.30, dvs mycket tid till att hinna läsa och teoria. Nu är det bara en kvart kvar :bag: så jag kommer inte hinna sätta mig in i de sista tre sidorna.

Jag känner att jag måste lägga en röst även om jag inte har hunnit läsa allt jag skulle vilja läsa, men det hamnar på @Madalitso just för det känns som om hon snarare rör till det mer än att det blir lättare att förstår vad som gäller och det känns mycket ulvigt just nu för mig som försöker få grepp om leken. :laugh: Jag tror att jag har fattat något och så ställer hon en fråga som gör att jag helt går bort mig.
Snurrfian röstar på Madalitso
Så det är tacken för att man är aktiv :p
Och inte mitt fel att LL hittat på en massa saker i rollistan.
DL är klockan 22?
21.30

Jag kommer vara ganska upptagen i eftermiddag kväll så tänkte ta mig an lite teoriande nu. Jag tycker egentligen inte om att göra det så här tidigt (när inte många andra har teoriat än, det är lätt att bli utsedd till offer då och så blir man lynchad direkt). Men behöver göra det ändå.

Harrysen - kan vara ulven i fårakläder. Skrev att hon var med i leken med Uhll och hår. Och vi vet att får har ull (eller uhll)! Eventuellt en oskyldig felskrivning men kan också vara en hint?
Lobelia - vill använda samma besvärjelse som mig? är det en hint? På vad i så fall? Jag valde ju medvetet en besvärjelse som inte var så vanlig och så kommer hon och väljer samma?
Sasse - lite onödigt aggressiv i sitt val av besvärjelse. Det står bara 'duell' inte att man nödvändigtvis slåss på riktigt och så vill Sasse börja spränga folk! Väldigt ulvigt! Eventuellt Argus? Som självmordsbombare?
Hedinn - väljer också en onödigt aggressiv (om än antagligen effektiv) besvärjelse. Att tända eld på någon. Men vem skulle vilja göra det, egentligen? Jo! En ulv! Ingen vanlig, osyldig liten Hogwarts newbie skulle väl vilja sätta eld på andra elever?!?

Hur många elakingar har vi egentligen? 4? 5? (ÄNNU FLER?!?!)
Här reagerar jag lite på det Elo skriver om Lobelia, att hon väljer samma udda formel som Elo. Slår ifrån sig att Lobelia skulle kunna följa henne. Vill Elo tala om att det är hon som är ond utanför lyan och inte Lobelia?
Lite kul att mitt teoriande verkar ha startat något i alla fall :laugh:

Till min lista på 'kanskeulv' lägger jag nu Heffa utifrån rösten på mig. Kan å andra sidan vara clueless bybo men man kan ju aldrig vara säker. Jag tänker ha ögonen på henne!

Jag fick också för mig att Niyama var ulvig men hon är ju inte ens med i leken. Går bra nu, känner jag. Men det blir nog så här för idag:

Elo röstar på Sasse

Utifrån tidigare teorier om explosioner och själmordsbombare
Här tycker jag väl också det dras lite stora växlar, att en person antingen är ond eller bybo för att den lägger en förstadagsröst på en. Dag ett är ju alla lika clueless, oavsett roll. Så varför just bybo? Och varför misstänka någon som röstar på en själv dag ett? Visst, Elo hämndröstar inte, men hämndmisstänker i alla fall.

Hedinn röstar på Elo

Jag tror hemlig varit god och lynchats för liknande missar i typ alla lekar jag lekt i med henne :rofl:
Har också för mig att jag i någon lek med flit lagt en just en sådan röst på hemlig när jag varit ond, för jag visste hur lätt hon brukade lynchats :o
Ah, som ond brukar jag försöka vara mer innovativ! :rofl:
Men nä, jag köper hur du tänker för så tänkte jag förrförr men inte senast.

DL 1
16.27 Lobelia röstar på bumpo
16.28 Blacksmithfarm röstar på LenaH
16.58 Heffaklumpen röstar på Elo
18:31 Ceta röstar på Hemlig
18:42 cirkus röstar på Hedinn
19.34 qitis röstar på Blacksmithfarm
20.18 bumpo röstar på qitis
(20.47 queenlilith röstar på sasse - inte fetad men lyckas inte i mobilen, giltig ändå?)
20.48 hemlig röstar på Elo
20.48 Elo röstar på sasse
20.49 LenaH röstar på hemlig
20.50 madalitso röstar på ceta
20.54(?)Islandshästryttare röstar på qitis
21:13 Snurrfian röstar på Madalitso
21.17 hedinn röstar på elo

Bumpo 1
LenaH 1
Elo 3
hemlig 2
Hedinn 1
Blacksmithfarm 1
Qitis 2
sasse 2
Ceta 1
Madalitso 1

Här reagerar jag lite på det Elo skriver om Lobelia, att hon väljer samma udda formel som Elo. Slår ifrån sig att Lobelia skulle kunna följa henne. Vill Elo tala om att det är hon som är ond utanför lyan och inte Lobelia?

Här tycker jag väl också det dras lite stora växlar, att en person antingen är ond eller bybo för att den lägger en förstadagsröst på en. Dag ett är ju alla lika clueless, oavsett roll. Så varför just bybo? Och varför misstänka någon som röstar på en själv dag ett? Visst, Elo hämndröstar inte, men hämndmisstänker i alla fall.

Hedinn röstar på Elo

Jag hämndmisstankar alltid!

Jag vet ju min roll (god). Så ja, hämndmisstankar alltid!

Jag läste visserligen fel i @Sasse s svar på den obligatoriska frågan men fortsätter att vidhålla att det är ulvigt att vilja välja en förbjuden formel. Att @Hedinn också valt en ytterst destruktiv formel känns i mig, än så länge, inte lika mycket ulvigt som sasses nästanval.
Men alltså, jag har ingenstans skrivit att jag vill välja en förbjuden trollformel? Det står liksom inte, "Jag vill välja Crucio, men väljer den här andra istället". Det är inte heller ett nästanval? Det var ett skämt, och ett försök att dra igång leken.

Jag brukar inte lägga mycket vikt vid att folk misstänker mig, men i det här fallet (också inräknat min feber och tidsbrist) så tycker jag faktiskt att det är skumt att du väljer att läsa helfel, eller inte läsa vad som faktiskt står. Du har dessutom fått mina inlägg citerade av... jag tror @Hedinn ... för att du läst slarvigt.

Och sen röstar du inte ens på mig?

Sasse röstar på bumpo för att jag tycker det är märkligt att läsa slarvigt flera gånger om och försöka få mig i dålig dager, att jag nästan valt en tortyrtrollformel när jag aldrig ens skrivit att det var ett val.

DL 1
(20.47 queenlilith röstar på sasse - inte fetad men lyckas inte i mobilen, giltig ändå?)
21.23 Sasse röstar på bumpo

Bumpo 2
LenaH 1
Elo 3
hemlig 2
Hedinn 1
Blacksmithfarm 1
Qitis 2
sasse 2
Ceta 1
Madalitso 1

Ber om ursäkt för sen röst, stressig kväll och Jag tycker Quitis verkar lurig med sina funderingar om lyan.

Även Lena H som tycker Hemlig är lurig får mig att dra åt mig öronen, men oklart vem av dem som är lurig i så fall
😂
.

Jag är också misstänksam mot Elo och Bumpo.

Tycker jag läst en hel del hintar(?) om att Hedinn är ond och det klickade lite rätt i mig.

Harrysen röstar på Hedinn

DL 1
21.23 Sasse röstar på bumpo
21.27 Harrysen röstar på Hedinn

Bumpo 2
LenaH 1
Elo 3
hemlig 2
Hedinn 2
Blacksmithfarm 1
Qitis 2
sasse 2
Ceta 1
Madalitso 1

Ber om ursäkt för sen röst, stressig kväll och Jag tycker Quitis verkar lurig med sina funderingar om lyan.

Även Lena H som tycker Hemlig är lurig får mig att dra åt mig öronen, men oklart vem av dem som är lurig i så fall
😂
.

Jag är också misstänksam mot Elo och Bumpo.

Tycker jag läst en hel del hintar(?) om att Hedinn är ond och det klickade lite rätt i mig.

Harrysen röstar på Hedinn
Qitis toppar ofta inläggsstatistiken. Just sayin' :D.

Men du väljer alltså hedinn för att andra tycker hon verkar ond?
Tillägg: är väl bara cirkus som röstat där innan?

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
19 824
Senast: Lobelia
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 571
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 370
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 050
Senast: Madalitso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Muddypaws 24/25
  • Ta bort tandsten med ultraljud