Hogwarts 2098 (Ulvlek)

Det känns lite för uppenbart att vara ulv och välja avada kedavra, speciellt som nybörjare på ulvspel, @Islandshästryttare samtidigt är det ett sjukt smart drag om hon är ulv. Sen går det att fundera på om det är en vinkning till slytherin, precis som man kan fundera över @Sasse s val av trollformel eller snarare diskussion innan hon väljer men det känns också lite för enkelt.
Sen gillar jag att @Madalitso ställer alla tusen frågor samtidigt som det förvirrar mig och får mig att fundera på om jag verkligen ska hålla på med det här med ulvlekar när jag inte ens fattar alla frågor som ställs. :rofl: Eller om hon kanske är ulv som försöker villa bort oss alla :idea:

Jag hade trott att jag hade en massa tid den här kvällen men har nyss vinkat av helt oplanerade gäster så nu försöker jag hinna läsa ikapp.

DL 1
16.27 Lobelia röstar på bumpo
16.28 Blacksmithfarm röstar på LenaH
16.58 Heffaklumpen röstar på Elo
18:31 Ceta röstar på Hemlig
18:42 cirkus röstar på Hedinn
19.34 qitis röstar på Blacksmithfarm
20.18 bumpo röstar på qitis
(20.47 queenlilith röstar på sasse - inte fetad men lyckas inte i mobilen, giltig ändå?)
20.48 hemlig röstar på Elo
20.48 Elo röstar på sasse
20.49 LenaH röstar på hemlig
20.50 madalitso röstar på ceta
20.54(?)Islandshästryttare röstar på qitis

Bumpo 1
LenaH 1
Elo 2
hemlig 2
Hedinn 1
Blacksmithfarm 1
Qitis 2
sasse 2
Ceta 1

Spännande ändå att det nu är 4 med andraröster så pass tidigt och inga rädda-mig -själv röster alternativt hämndröster à la röstar du på mig så röstar jag på dig !

Borde kunna finnas något att bena ut från detta senare i leken

Antingen väntar folk, extraröster är lagda i skymundan eller så är vi alla lite nyfikna på hur dueller funkar :nailbiting:

Det känns lite för uppenbart att vara ulv och välja avada kedavra, speciellt som nybörjare på ulvspel, @Islandshästryttare samtidigt är det ett sjukt smart drag om hon är ulv. Sen går det att fundera på om det är en vinkning till slytherin, precis som man kan fundera över @Sasse s val av trollformel eller snarare diskussion innan hon väljer men det känns också lite för enkelt.
Sen gillar jag att @Madalitso ställer alla tusen frågor samtidigt som det förvirrar mig och får mig att fundera på om jag verkligen ska hålla på med det här med ulvlekar när jag inte ens fattar alla frågor som ställs. :rofl: Eller om hon kanske är ulv som försöker villa bort oss alla :idea:

Jag hade trott att jag hade en massa tid den här kvällen men har nyss vinkat av helt oplanerade gäster så nu försöker jag hinna läsa ikapp.
Alltså Madalitso är ju the queen of chaos 😁 så kände jag efter hennes post. Jag fattar inget.

Spännande ändå att det nu är 4 med andraröster så pass tidigt och inga rädda-mig -själv röster alternativt hämndröster à la röstar du på mig så röstar jag på dig !

Borde kunna finnas något att bena ut från detta senare i leken
Det finns väl dock nån röst som inte är giltig och en som är lagd i det dolda?

Antingen väntar folk, extraröster är lagda i skymundan eller så är vi alla lite nyfikna på hur dueller funkar :nailbiting:
Fast det finns väl inga extraröster? Finns en dold röst från fårulven som innebär att en av rösterna i leken kan vara falsk (men kan ju även vara på samma som den dolda rösten), men annars är det väl inga dolda röster, extra röster eller utslagsröster?

Ändå ovanligt med flera med två röster då pass tidigt i röstningen framför allt utan hämnd eller rädda mig själv perspektivet
Jag funderar ju på om det är minst någon ond uppe med två röster -tex ? Kanske två ? Eller så är det bara förvirrade goda som röstar ? Men känns annorlunda mot när det brukar vara så ändå enligt vad jag argumenterat innan

Jag vet inte, jag tycker hemligs miss känns typiskt henne och också något hon ofta lynchas för som god, så tycker det är spännande att du är beredd på att lägga en andra röst där utifrån det och inget mer?
Jag tycker inte det, nu vet jag att det var längesedan vi spelade senast men det där att hon lynchades som god för att hon var förvirrad var ännu längresedan. :D
Att fuskläsa är ofta ulvigt och jag upplever @hemlig som betydligt vassare som god. Eller så har jag fel och hon är ringrostig som alla andra.

Ändå ovanligt med flera med två röster då pass tidigt i röstningen framför allt utan hämnd eller rädda mig själv perspektivet
Jag funderar ju på om det är minst någon ond uppe med två röster -tex ? Kanske två ? Eller så är det bara förvirrade goda som röstar ? Men känns annorlunda mot när det brukar vara så ändå enligt vad jag argumenterat innan
Och givetvis finns det en dold röst i leken dvs en röst som är lagd synlig i leken som inte gäller utan den som räknas är den som pm:as till Ll -den nämnde jag inte men fanns ju i mitt huvud. Att det mycket väl kan vara troligt att någon utanför lyan har 3 röster på sig

Alltså Madalitso är ju the queen of chaos 😁 så kände jag efter hennes post. Jag fattar inget.
Jag tyckte jag försökte strukturera frågorna hyfsat i alla fall. Och tänk vad lite ni hade haft att läsa utan mina frågor och alla myrtens svar, sist jag kollade hade vi båda dubbelt så många inlägg var mot den med tredje flest, men det kanske ändrats nu på kvällen. :D

Jag känner att jag måste lägga en röst även om jag inte har hunnit läsa allt jag skulle vilja läsa, men det hamnar på @Madalitso just för det känns som om hon snarare rör till det mer än att det blir lättare att förstår vad som gäller och det känns mycket ulvigt just nu för mig som försöker få grepp om leken. :laugh: Jag tror att jag har fattat något och så ställer hon en fråga som gör att jag helt går bort mig.
Snurrfian röstar på Madalitso

DL 1
16.27 Lobelia röstar på bumpo
16.28 Blacksmithfarm röstar på LenaH
16.58 Heffaklumpen röstar på Elo
18:31 Ceta röstar på Hemlig
18:42 cirkus röstar på Hedinn
19.34 qitis röstar på Blacksmithfarm
20.18 bumpo röstar på qitis
(20.47 queenlilith röstar på sasse - inte fetad men lyckas inte i mobilen, giltig ändå?)
20.48 hemlig röstar på Elo
20.48 Elo röstar på sasse
20.49 LenaH röstar på hemlig
20.50 madalitso röstar på ceta
20.54(?)Islandshästryttare röstar på qitis
21:13 Snurrfian röstar på Madalitso

Bumpo 1
LenaH 1
Elo 2
hemlig 2
Hedinn 1
Blacksmithfarm 1
Qitis 2
sasse 2
Ceta 1
Madalitso 1

Jag tycker inte det, nu vet jag att det var längesedan vi spelade senast men det där att hon lynchades som god för att hon var förvirrad var ännu längresedan. :D
Att fuskläsa är ofta ulvigt och jag upplever @hemlig som betydligt vassare som god. Eller så har jag fel och hon är ringrostig som alla andra.
Jag tror hemlig varit god och lynchats för liknande missar i typ alla lekar jag lekt i med henne :rofl:
Har också för mig att jag i någon lek med flit lagt en just en sådan röst på hemlig när jag varit ond, för jag visste hur lätt hon brukade lynchats :o

Fast det finns väl inga extraröster? Finns en dold röst från fårulven som innebär att en av rösterna i leken kan vara falsk (men kan ju även vara på samma som den dolda rösten), men annars är det väl inga dolda röster, extra röster eller utslagsröster?

Helt rätt. Jag har läst jätteslarvigt/kommer ihåg jätteslarvigt och hade fått för mig att ett av föremålen gav extraröst/hemlig röst.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
19 824
Senast: Lobelia
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 571
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 370
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 050
Senast: Madalitso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar