Vilket jag TOLKADE som att du tycker att det är ulvigt att leta ulvar nu.Jag tycker inte att jag skrev att det är ulvigt att leta ulvar dock. Utan mer :letar du ulvar eller försöker du sprida misstankar mot sasse ?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vilket jag TOLKADE som att du tycker att det är ulvigt att leta ulvar nu.Jag tycker inte att jag skrev att det är ulvigt att leta ulvar dock. Utan mer :letar du ulvar eller försöker du sprida misstankar mot sasse ?
@IslandshästryttareSå kommer den obligatoriska frågan:
Det finns så många duell-trollformler. Här är en lista på trollformler i Harry Potter. Vilken av dessa - eller en helt annan, egenpåhittade, tycker du vore bäst? Vad skulle du vilja göra med dina magiska förmågor om du plötsligt ska duellera mot en fiende?
Det kan jag köpa men det var faktiskt inte så jag menadeVilket jag TOLKADE som att du tycker att det är ulvigt att leta ulvar nu.
DL 1Mitt barn började tokskrika kan någon uppdatera röstlistan med min röst?
@Islandshästryttare Här, i slutet av inlägget är fråganDUELLER
I den här leken lottar vi inte om det blir lika i lynch, vi duellerar genom PM till LL. De tre huvudtaktikerna är aggressiv, defensiv och lurig/sneaky, se bild för hur de vinner över varandra.
Visa bifogad fil 127334
Aggressiv slår sneaky, men förlorar mot defensiv.
Sneaky slår defensiv men förlorar mot aggressiv.
Defensiv slår aggressiv men förlorar mot sneaky.
Om det är lika blir det oavgjort. Duell utkämpas i bäst av fem. Blir det helt oavgjort dör båda!
Duell sker genom PM till LL. Om båda spelarna är online duellerar de mot varandra. Om någon inte är online träder @Artline in. Saknas båda får jag och Art duellera. Duell sker i direkt anslutning till lynch.
Så kommer den obligatoriska frågan:
Det finns så många duell-trollformler. Här är en lista på trollformler i Harry Potter. Vilken av dessa - eller en helt annan, egenpåhittade, tycker du vore bäst? Vad skulle du vilja göra med dina magiska förmågor om du plötsligt ska duellera mot en fiende?
Tur du inte är med i leken hade fått min röst direktJag hoppas verkligen att Hedinn är delfin. Det känns så rätt. Heja onda!
Teorier är vad man tror andra spelares inlägg säger om deras roll, det är inget du kan kopiera från andra utan ska vara din egen uppfattning och egna slutsatser om de andra spelarna. Man kan absolut hålla med andra i deras teorier om man tycker det låter klokt, men om du inte kommer med egna tankar om oss andra blir det omöjligt för oss att få reda på något om din roll i leken. Sen behöver man inte gå igenom alla inlägg jättenoga för att teoria om folk om man inte vill eller orkar det, man kan välja ut något inlägg som man tycker sticker ut och berätta vad man tycker om det, eller bara läsa igenom och teoria utifrån känslan man fått av andra spelare utifrån helhetsbilden. Vissa utgår t.ex. mest från folks röstinlägg (det inlägget där de la sin röst och motiverade den), kanske särskilt första dagen då det kanske inte skrivits så många andra teoriinlägg.Kommer kopiera från någon annan som samlat det som då ska vara terorier jag har inte tid, ork eller hjärna att sitta och gå igenom alla inlägg nu eller förstår hur jag ens ikväll ska förstå vad teorier är. Ska försöka dra nån slutsats så jag kan lägga en röst iallafall.
Du behöver bara färga OT (typ natta barn, skämt osv) - resten du skriver är ju av betydelse för leken, inklusive frågor och funderingar.Kommer kopiera från någon annan som samlat det som då ska vara terorier jag har inte tid, ork eller hjärna att sitta och gå igenom alla inlägg nu eller förstår hur jag ens ikväll ska förstå vad teorier är. Ska försöka dra nån slutsats så jag kan lägga en röst iallafall.
Som andra så reagerar jag på att bumpo pekar ulv med hela handen, så här tidigt i leken.Är inte Crucio en av de formlerna som är förbjudna egentligen? Känns väldigt ulvigt att välja just en sån trollformel.
Ytterligare en som funderar över valen av besvärjelser och pekar med hela handen och lite väl lätt hittar ulvar både här och där redan. Känns för mig som en som försöker kasta misstankar åt alla håll.Jag kommer vara ganska upptagen i eftermiddag kväll så tänkte ta mig an lite teoriande nu. Jag tycker egentligen inte om att göra det så här tidigt (när inte många andra har teoriat än, det är lätt att bli utsedd till offer då och så blir man lynchad direkt). Men behöver göra det ändå.
Harrysen - kan vara ulven i fårakläder. Skrev att hon var med i leken med Uhll och hår. Och vi vet att får har ull (eller uhll)! Eventuellt en oskyldig felskrivning men kan också vara en hint?
Lobelia - vill använda samma besvärjelse som mig? är det en hint? På vad i så fall? Jag valde ju medvetet en besvärjelse som inte var så vanlig och så kommer hon och väljer samma?
Sasse - lite onödigt aggressiv i sitt val av besvärjelse. Det står bara 'duell' inte att man nödvändigtvis slåss på riktigt och så vill Sasse börja spränga folk! Väldigt ulvigt! Eventuellt Argus? Som självmordsbombare?
Hedinn - väljer också en onödigt aggressiv (om än antagligen effektiv) besvärjelse. Att tända eld på någon. Men vem skulle vilja göra det, egentligen? Jo! En ulv! Ingen vanlig, osyldig liten Hogwarts newbie skulle väl vilja sätta eld på andra elever?!?
Hur många elakingar har vi egentligen? 4? 5? (ÄNNU FLER?!?!)