Hogwarts 2098 (Ulvlek)

Mitt barn började tokskrika kan någon uppdatera röstlistan med min röst?
DL 1
16.27 Lobelia röstar på bumpo
16.28 Blacksmithfarm röstar på LenaH
16.58 Heffaklumpen röstar på Elo
18:31 Ceta röstar på Hemlig
18:42 cirkus röstar på Hedinn
19.34 qitis röstar på Blacksmithfarm
20.18 bumpo röstar på qitis

Bumpo 1
LenaH 1
Elo 1
Hemlig 1
Hedinn 1
Blacksmithfarm 1
Qitis 1

Sitter på telefonen så kan ha fel på någon minut när rösten läggs då det går efter 11 minuter sedan typ.
Så bör inte uppdatera lista i slutskede om minuten är på håret 😅

Så kommer den obligatoriska frågan:

Det finns så många duell-trollformler. Här är en lista på trollformler i Harry Potter. Vilken av dessa - eller en helt annan, egenpåhittade, tycker du vore bäst? Vad skulle du vilja göra med dina magiska förmågor om du plötsligt ska duellera mot en fiende?

Tycker det verkar lämpligt att göra processen kort och ta död på sin fiende utan att lämna några synliga spår. Så tar Avada Kedavra. Det verkar mycket lämpligt sätt att förgöra fienden för gott.

(Den dödande förbannelsen)​

Uttal: a-VAH-da ke-DAH-vra eller A-va-da keh-DAV-ra Beskrivning: En av de tre "Oförlåtliga förbannelserna". Dödar sitt mål direkt och lämnar inga synliga dödsorsaker. Den går inte att skydda sig mot. Trollkonsten skapar en strimma eller ett sken av grönt ljus. Sedd/Omnämnd: Många platser; Voldemort använder den för att döda Harrys föräldrar. Slingersvans använder den för att döda Cedric Diggory med Lord Voldemorts trollstav i Harry Potter och den flammande bägaren. Lord Voldemort använder den i duellen mellan honom och Harry i Harry Potter och den flammande bägaren. Snape dödar även Dumbledore med denna förbannelse i "Harry Potter och halvblodsprinsen".mrs Lenstrange använder den mot Sirius Black för att så fort han dör flyttas han själ till själportalen i Harry Potter och Fenixorden. Voldemort använder och så besvärjelsen till att döda hans far och farföräldrar som det berättas om i början av Harry potter och flammande bägaren samt för att ta bort sin själ ur Harry och mot Harry i slutet av Harry potter och dödsrelikerna men förbannelsen kastades tillbaka mot honom själv och han dog.

(OT text i grönt vet jag inte riktigt hur jag ändra då jag kopierade in den från listan).

Om de andra som röstat
Lobelia lägger första rösten i leken, på bumpo för att hon reagerade på sasses svar på obligatoriska frågan. Kändes typiskt första dags röst, och illustrerar också lite dammed if you do dammed if you don't som ofta uppkommer med svaren på obligatoriska frågan och folks reaktioner på dem

Bsf röstar på LenaH helt utifrån hennes svar på obligatoriska frågan, se mina tankar om det ovan.

Heffa röstar på Elo för att Elo skrivit av en av de nya spelarna (harrysen) kan vara ond. Också lite typisk första dags-röst, men kan också vara en som är i lyan tillsammans med harrysen som vill börja lägga en grund för att ingen ska misstänka harrysen för hen är ny.

Ceta röstar på hemlig för att hemlig missat inlägg. Vilket för mig känns som lite typisk hemlig-virrighet, och som också är något jag vet hon lynchats för som god tidigare, så det kan ju vara så att ceta vill driva röstningen mot någon hon vet ofta är lätt byte att misstänkliggöra. Eller så ville hon bara basera sin röst på något annat än obligatoriska frågan, undvika att lägga en andra röst dl 1 och högg första bästa.

Cirkus röst på Hedinn skulle jag kalla något av en bop röst med en lite ot motivering, känns väldigt dag 1 och svår att läsa ur så mycket av den.

Qs och bumpos röster har jag tagit upp i tidigare inlägg.

DUELLER

I den här leken lottar vi inte om det blir lika i lynch, vi duellerar genom PM till LL. De tre huvudtaktikerna är aggressiv, defensiv och lurig/sneaky, se bild för hur de vinner över varandra.

Visa bifogad fil 127334

Aggressiv slår sneaky, men förlorar mot defensiv.
Sneaky slår defensiv men förlorar mot aggressiv.
Defensiv slår aggressiv men förlorar mot sneaky.

Om det är lika blir det oavgjort. Duell utkämpas i bäst av fem. Blir det helt oavgjort dör båda!

Duell sker genom PM till LL. Om båda spelarna är online duellerar de mot varandra. Om någon inte är online träder @Artline in. Saknas båda får jag och Art duellera. Duell sker i direkt anslutning till lynch.

Så kommer den obligatoriska frågan:

Det finns så många duell-trollformler. Här är en lista på trollformler i Harry Potter. Vilken av dessa - eller en helt annan, egenpåhittade, tycker du vore bäst? Vad skulle du vilja göra med dina magiska förmågor om du plötsligt ska duellera mot en fiende?
@Islandshästryttare Här, i slutet av inlägget är frågan:)

Kommer kopiera från någon annan som samlat det som då ska vara terorier jag har inte tid, ork eller hjärna att sitta och gå igenom alla inlägg nu eller förstår hur jag ens ikväll ska förstå vad teorier är. Ska försöka dra nån slutsats så jag kan lägga en röst iallafall.

Alltså - än så länge har jag lagt både @Madalitso och @Myrten på typ mental ignore för det är för mycket att ta in.
Jag kommer antagligen gå tillbaka och läsa allt när det finns en eller flera lyncher att spegla informationen mot.

Kudos till Mada dock som tar reda på saker så även om hon är ond kommer jag inte rösta där idag.
Jag skulle däremot rösta på Myrten om jag kunde....

Obligatoriska frågan fäster jag mig inte heller så mycket vid (nej, jag läste inte igenom alla trollformler som ni noterat :D) för jag tror ingen vågar hinta nåt där och gör någon det så lär ingen (mottagare) fatta ändå.

Och nej, jag tänker inte hålla på och skriva "om jag överlever" för i den här leken överlever ju alla på ett eller annat sätt och dessutom tycker jag det är tramsigt. ;)

F ö så reagerar jag som andra på @Blacksmithfarm och räknemissen, hon är ju nästan ALLTID den som räknar först och sååå ringrostig? Tror som någon annan (@qitis ?) att det är 4 i lyan och BSF kan vara där.

@hemlig kommer med lite inlägg som är intetsägande och mest handlar om förvirring (sten i glashus? :angel: ) men det jag reagerar på är att det är typiskt ond-hemlig, hon är vassare som god. Dock dag 1 så mja.?

@Hedinn är ju garanterat Delfin men det visste vi ju redan, ganska aktiv men mest ordningsman och det är väl för att delfintimmen inte infallit än.

Läser vidare.

Kommer kopiera från någon annan som samlat det som då ska vara terorier jag har inte tid, ork eller hjärna att sitta och gå igenom alla inlägg nu eller förstår hur jag ens ikväll ska förstå vad teorier är. Ska försöka dra nån slutsats så jag kan lägga en röst iallafall.
Teorier är vad man tror andra spelares inlägg säger om deras roll, det är inget du kan kopiera från andra utan ska vara din egen uppfattning och egna slutsatser om de andra spelarna. Man kan absolut hålla med andra i deras teorier om man tycker det låter klokt, men om du inte kommer med egna tankar om oss andra blir det omöjligt för oss att få reda på något om din roll i leken. Sen behöver man inte gå igenom alla inlägg jättenoga för att teoria om folk om man inte vill eller orkar det, man kan välja ut något inlägg som man tycker sticker ut och berätta vad man tycker om det, eller bara läsa igenom och teoria utifrån känslan man fått av andra spelare utifrån helhetsbilden. Vissa utgår t.ex. mest från folks röstinlägg (det inlägget där de la sin röst och motiverade den), kanske särskilt första dagen då det kanske inte skrivits så många andra teoriinlägg.

Du behöver bara färga OT (typ natta barn, skämt osv) - resten du skriver är ju av betydelse för leken, inklusive frågor och funderingar. :)

Queenlilith röster på Sasse då jag känner det är enda jag har att gå på och satt mig in in.

Den vill inte låta mig feta på mobilen 🤔

Jag har svårt att tro att det kommer hintar i obligatoriska frågan. Så ofta har det spekulerats om det och så sällan har det varit så, är min uppfattning.

Är inte Crucio en av de formlerna som är förbjudna egentligen? Känns väldigt ulvigt att välja just en sån trollformel.
Som andra så reagerar jag på att bumpo pekar ulv med hela handen, så här tidigt i leken.

Jag kommer vara ganska upptagen i eftermiddag kväll så tänkte ta mig an lite teoriande nu. Jag tycker egentligen inte om att göra det så här tidigt (när inte många andra har teoriat än, det är lätt att bli utsedd till offer då och så blir man lynchad direkt). Men behöver göra det ändå.

Harrysen - kan vara ulven i fårakläder. Skrev att hon var med i leken med Uhll och hår. Och vi vet att får har ull (eller uhll)! Eventuellt en oskyldig felskrivning men kan också vara en hint?
Lobelia - vill använda samma besvärjelse som mig? är det en hint? På vad i så fall? Jag valde ju medvetet en besvärjelse som inte var så vanlig och så kommer hon och väljer samma?
Sasse - lite onödigt aggressiv i sitt val av besvärjelse. Det står bara 'duell' inte att man nödvändigtvis slåss på riktigt och så vill Sasse börja spränga folk! Väldigt ulvigt! Eventuellt Argus? Som självmordsbombare?
Hedinn - väljer också en onödigt aggressiv (om än antagligen effektiv) besvärjelse. Att tända eld på någon. Men vem skulle vilja göra det, egentligen? Jo! En ulv! Ingen vanlig, osyldig liten Hogwarts newbie skulle väl vilja sätta eld på andra elever?!?

Hur många elakingar har vi egentligen? 4? 5? (ÄNNU FLER?!?!)
Ytterligare en som funderar över valen av besvärjelser och pekar med hela handen och lite väl lätt hittar ulvar både här och där redan. Känns för mig som en som försöker kasta misstankar åt alla håll.
Därför hemlig röstar på Elo. Jag tycker det är konstigt att peka ut ulvar såhär tidigt i leken.
Inser också att det blir en första andraröst, men så får det bli.

Lite kul att mitt teoriande verkar ha startat något i alla fall :laugh:

Till min lista på 'kanskeulv' lägger jag nu Heffa utifrån rösten på mig. Kan å andra sidan vara clueless bybo men man kan ju aldrig vara säker. Jag tänker ha ögonen på henne!

Jag fick också för mig att Niyama var ulvig men hon är ju inte ens med i leken. Går bra nu, känner jag. Men det blir nog så här för idag:

Elo röstar på Sasse

Utifrån tidigare teorier om explosioner och själmordsbombare

Äh, känns som det blev lite stalemate nu så jag lägger min röst och ser om det blir mer action medan jag går och duschar:

LenaH röstar på hemlig

för att hon läser slarvigt och missade flera inlägg om hur många onda det kunde tänkas vara och det tror jag beror på att hemlig VET hur många onda det är och som ond flyter hon mer med än vad hon gör som god.

Jag kan absolut ändra min röst om något mer spännande framkommer medan jag är i duschen men en andraröst är alltid kul! :p

DL 1
16.27 Lobelia röstar på bumpo
16.28 Blacksmithfarm röstar på LenaH
16.58 Heffaklumpen röstar på Elo
18:31 Ceta röstar på Hemlig
18:42 cirkus röstar på Hedinn
19.34 qitis röstar på Blacksmithfarm
20.18 bumpo röstar på qitis
(20.47 queenlilith röstar på sasse - inte fetad men lyckas inte i mobilen, giltig ändå?)
20.48 hemlig röstar på Elo
20.48 Elo röstar på sasse
20.49 LenaH röstar på hemlig

Bumpo 1
LenaH 1
Elo 2
hemlig 2
Hedinn 1
Blacksmithfarm 1
Qitis 1
sasse 2

Hade egentligen gärna sett lite mer av fler spelare innan jag röstade då det känns (som det ofta gör i en så här stor lek) som att man inte sett ens hälften av spelarna. Men röstar nu så jag inte glömmer tiden.

Madalitso röstar på ceta då jag tror hon kan vara ond som försöker dra igång en Lynch mot hemlig som ofta blir misstänkt för sin virrighet som god.

Skrev ju också en del om heffas röst i det tidigare inlägget, men väljer att inte rösta där idag då jag inte är säker på att heffa ens om hon är i lyan med harrysen hade tänkt på att rösta på Elo för skydda harrysen i längden.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
19 824
Senast: Lobelia
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 571
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 375
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 050
Senast: Madalitso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar