Hjo??Dåligt?Bra?

Sv: Hjo??Dåligt?Bra?

Tänk om folk lade ner lika mycket tid på att hjälpa till på tävlingarna som att gnälla. Vilka toppentävlingar vi skulle ha! Överallt!

För er som inte själva redan har räknat ut det så är det nämligen så att de allra flesta som jobbar på tävlingarna gör det helt ideellt. Som hon som städar toaletten t.ex...

Så även om inte allt var perfekt, så föreslår jag att vi alla istället skänker alla dessa ideellt arbetande människor en varm tanke och tackar dem för att de ställer upp och jobbar så att vi alla får dessa tävlingar att delta i. För utan dem - inga tävlingar....

Så från mig till alla er ideellt arbetande funktionärer runt om i landet: STORT TACK! NI ÄR GULD VÄRDA!

Hej jo något i den stilen måste det vara. För jag var själv både på bajjamojorna och de vanliga toalätterna.. Okej bajjamojorna va inte mysiga.. men det är inga enligt mig..

Jo vet många som sa förra året att de inte skulle komma men va tillbaka i år.. Inget dumt med det för Hjoko håller på att förbättras... Så dom som hänger kvar kommer bli mycket lyckliga :)

Så från mig till alla er ideellt arbetande funktionärer runt om i landet: STORT TACK! NI ÄR GULD VÄRDA!

TACK det värmer.. ska framföra detta till alla dessa som inte är på detta forum och läser :)

Tänk om folk lade ner lika mycket tid på att hjälpa till på tävlingarna som att gnälla. Vilka toppentävlingar vi skulle ha! Överallt!

För er som inte själva redan har räknat ut det så är det nämligen så att de allra flesta som jobbar på tävlingarna gör det helt ideellt. Som hon som städar toaletten t.ex...

Så även om inte allt var perfekt, så föreslår jag att vi alla istället skänker alla dessa ideellt arbetande människor en varm tanke och tackar dem för att de ställer upp och jobbar så att vi alla får dessa tävlingar att delta i. För utan dem - inga tävlingar....

:bow:...Bra talat!!!...Mycket slit på små som stora tävlingar:cool:

Jag håller med dig..känner inte till denna domare alls men OM nu domaren såg den här korsgaloppen så kanske den var en fis i havet i jämförelse allt annat den gjorde. Möjligt att den gick mycket, mycket bättre än de andra resten av klassen och vann då i alla fall.

Bra sagt, taskigt att hänga ut M B så här.

Jag måste väl vara en av henmnes favvosar då eftersom vi ofta placerar oss högt upp när hon dömer fast att Zorro är halvblod. :confused:

någon som har fått sina rosetter hem än??:d

Ursäkta om jag rättar er lite men tie down ÄR faktiskt förbjuden i team sorting, se WRAS regelbok sid 22 B:4. I team penning är det däremot godkänt.
Ninni

Jag vet att utrustning och utsmyckning inte är möjlig att poängsätta så det tror jag inte ett smack på. Däremot är det fullt möjligt att man kan mörka en korsgalopp om inte domaren ser det innan man hinner korrigera det. Domaren har, som oftast, rätt många att hålla ögonen på. Gör man en bra entré är det något om följer in i hela den grenen så det gäller att hålla ihop sig och hästen under inridningen så kan man ha kommit långt bara genom det...;)
Hoppar in lite... håller med dig helt , en domare kan bara döma det DOM SER, ex om hästen går orent bakom dess rygg i en pleasure klass och ryttaren hinner korrigera gångarten o formen innan domaren ser hästen igen är det inte domarens fel. Gillar inte en dels smutskastning av personer här, men det bottnar offtast i avunsjuka och så kallade läktar ryttare som själva inte sätter sig i sadeln o gjör bra ritter eller som inte kan unna andra framgång o glädje. :crazy:

Det känns som att det här inlägget lite bekräftar mitt tidigare inlägg. Att en häst som gått i korsgalopp skulle vinna en pleasureklass har jag mycket svårt att tro.

Man vinner inte på kläderna eller en dyrt silversmyckad sadel. Att man klär upp sig i en pleasureklass beror på att man vill att domaren ska få syn på en och därmed hålla ögonen på en. Detta för att det ofta är många ekipage i en pleasureklass och domaren kan omöjligt följa alla med blicken hela tiden. Har du ett flott ekipage är chansen större att du får möjligheten att verkligen visa domaren vad ni går för.

Men gör man inte bra en ritt och har en häst med bra gångarter (pleasure bedöms ju till stor del på hästens gångarter) så kan du ha hur mycket silver och glitter som helst, du vinner ändå inte. Oavsett domare....

Är bara tvungen... hmm :devil:

Snart är det väll så att den som har en slät arbetsadel och enfärgad blus/skjorta är den som syns bäst bland de andra i enPleasure klass... :bump::banana:

Hon har dömt mig en gång, och då hade jag ingenting att anmärka på vad jag minns nu (det var typ 3 år sen). Men om många säger att hon favoriserar så gör hon säkert det, och isåfall så är det bedrövligt, för så ska det absolut inte vara!

Jo, på denna tävling var det säkert anledningarna. Men det är ofta rätt lite publik på westerntävlingar i allmänhet. Kanske inte på Hjo-Ko och highchapparall, men på ex D och C tävlingaar..

Å andra sidan tar man betalt av de tävlande och publiken får man räkna med att de ställer krav. Rena toaletter, toapapper och vatten är det minsta man kan begära. Nu brukar även Grevagården vara skitkassa på det. Tycker det är så dåligt, nonchgt mot både tävlande ohc publik. Skitiga toaletter utan papper tar ned intrycket rejält av en tävlingsplats.
Jackpot

Hej!

Sedan detta med kor... haha..
Ja att hon kan dömma ko klasser e jag inte heller så säker på..
Hörde från en vän till mig vars häst hade tävlat på hjo.. och vunnit sin klass, så det har åter igen inget att göra med att man inte har någon sjävkännedom att göra....
hennes poängsystem stämmer definitivt inte överäns med vad som det igentligen skulle ha vart om det var en nrha dommare...
För man får inte ha mindre en 60 poäng men det var det flera ekipage som hade...
men men... som sagt smaken e som baken...
Vissa tycker om henne vilket är bra för dem, och vissa tycker inte om henne.. och detta är inget personligt...
tycker om henne som person...

//Carro

Kan bara instämma att uträkningar och poängsättningar var helt annorlunda än hur det brukar vara i HW...när man läste protokollet...

en domare kan bara döma det DOM SER, ex om hästen går orent bakom dess rygg i en pleasure klass och ryttaren hinner korrigera gångarten o formen innan domaren ser hästen igen är det inte domarens fel. :

Precis, det som inte syns - finns inte !
Det är ju så i pleasure...och faktiskt lika för alla. Väljer man att smycka ut sig riskerar man ju faktiskt att domaren ser fler fel man gör, än om man inte försöker synas...Tuffare satsning liksom...

Liknande trådar

Western Min bästa vän och jag har köpt ett dräktigt quartersto ihop. Vi tänkte i vår naivitet att det skulle gå att samäga hästen, men det går...
Svar
1
· Visningar
384
Senast: Nepenthe
·
Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
776
Senast: Lisen82
·
Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
7 113
Senast: Milosari
·
Hemmet Efter minst sju år av handdiskande vill jag inte mer. Jag älskar matlagning och som det är nu får jag diska minst 2 - 3 gånger om dagen...
2
Svar
39
· Visningar
1 130
Senast: Otherside
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈