Hjo??Dåligt?Bra?

Sv: Hjo??Dåligt?Bra?

det sämsta med westerntävlingar i allmänhet är att det är så lite publik :b

Ja och det är inte konstigt att det blir så när det kostar 200 spänn att gå in:eek:

Vi hade inte koll på när det slutade på lördagen så vi frågade i entren, hon sa att det slutade sju med tävlingarna :smirk:

Ok vi betalade kollade i 10 minuter och sen var det slut:mad:

Sa till bruden som tog betalt, men hon bara slingrade sig med att "de sa det":mad:

Hon kunde ju iallafall gett oss en hundring var tillbaka!

Vi skulle ju inte stanna på kvällen då vi hade en fyraåring med oss.

Och toaletterna:eek: lillkillen höll på att spy!

Nä inget mer Hjoko för mej:mad:

Det var bajamajor som stod nere vid banan.. Sånna går inte spola. Sånna finns på chappen med. Fanns sånna man kunde spola på om man gick lite längre. Med vatten och tvål också..

När du har följt vägen och kommer fram vid fältet med husvagnar så till vänster om du står med näsan mot ridbanan,två bruna byggnader.
höll inte last man standing på länge?

När du har följt vägen och kommer fram vid fältet med husvagnar så till vänster om du står med näsan mot ridbanan,två bruna byggnader.
höll inte last man standing på länge?

fanns även frächare toaletter uppe vid stallarna...

jo den höll på ganska länge.. men det var en väldigt jämn kamp mellan dom tre sista!! dom är såååå duktiga å skickliga!!
rolig klass å kolla på tycker jag! :)

För en som inte var där alls... :(

Vilka stog det mellan då???:confused::confused:

Ångrar mig nu att jag inte åkte upp!! :cry:

JA ja lätt att vara efterklok..men jag får kpmma igen nästa år!!

det kan nog vara så att de andra ekipagen var bättre! det är mycket som bedöms, det är lätt att skylla på domaren. på en så här stor tävling kan inte domaren ha "favoritekipage" skitsnack om jag får säga min mening! det var väl flera araber som placerade sig?

jag tycker maggan är jävligt bra! hon är väl den enda svenska domaren som kan döma ko-klasser skulle dom haft någon från något annat land hade det väl varit ännu dyrare med anmälnings avgifter.

Hej!

Förlåt maggan! det är inte meningen att hänga ut henne så här, det kan jag hålla med om är väl inte det bästa man kan göra...Hon är trevlig som person!!

För det första var jag inte med på hjo...
Nja.. Alltså, jag vet inte riktigt hur jag ska förklara så att det inte låter dumt.. för om man säger så här.. en hel publik med både duktiga och lite mindre duktiga kan väl inte ha sååå fel, för jag menar man kan ju förutse vilka ekipars som e dom bästa!? och en hel publik kan väl inte ha sååå fel att den som dom absolut tyckte var bäst .. och nu menar jag inte Hjoko förlåt mig TS.. och jag kan säga att jag heller inte var med på denna tävling.. men smaken e som baken... aja..

Sedan detta med kor... haha..
Ja att hon kan dömma ko klasser e jag inte heller så säker på..
Hörde från en vän till mig vars häst hade tävlat på hjo.. och vunnit sin klass, så det har åter igen inget att göra med att man inte har någon sjävkännedom att göra....
hennes poängsystem stämmer definitivt inte överäns med vad som det igentligen skulle ha vart om det var en nrha dommare...
För man får inte ha mindre en 60 poäng men det var det flera ekipage som hade...
men men... som sagt smaken e som baken...
Vissa tycker om henne vilket är bra för dem, och vissa tycker inte om henne.. och detta är inget personligt...
tycker om henne som person...

//Carro

900 spänn var lite saftigt... Ingick spå å grejer eller tillkom det ksotnad på det med?

en spån bal låg i boxen... Men jag hade med en så han fick en till på fredagen och det verkade han gilla. Hö hade jag också med.

jo den höll på ganska länge.. men det var en väldigt jämn kamp mellan dom tre sista!! dom är såååå duktiga å skickliga!!
rolig klass å kolla på tycker jag! :)[/QUOTE]

:) det jag menade med länge var att hann man bara titta på det i tio minuter så måste man ha kommit väldigt sent. visst är det kul att kolla på dem, håller med om att de är väldigt skickliga och spänningen stiger ju för varje ekipage som försvinner.tyvärr hann jag inte kolla hela tiden, ungarna behövde utfodras också:D

Är det ingen som känner igen sig från bilderna :(,inte världens kvalitet. Men ett under att jag lyckades få fram dem överhuvudtaget utan att driva ungarna till vanvett:o ;)

900kr för en box.... Väldigt dyrt. Jag är glad att min häst hade det när det regnade så men hade han inte haft solexem tror ja aldrig jag hade batalat 900kr för han skulle få tak över huvudet för 4 dagar!!!

MVH Malin

Det är ju inte dyrare än på greva dom tar la typ 850-1050:- det är lite olika och det brukar inte ingå mer än en spån bal vart man än är...

Attans fick jag det inte till att fungera:confused::mad:
inlägg nr 29
jaha nu får vi se om det funkarwww.pixbox.se/alb499377
dé här va knôvlig :o:eek:

Det är ju inte dyrare än på greva dom tar la typ 850-1050:- det är lite olika och det brukar inte ingå mer än en spån bal vart man än är...

Oj aha... Visste jag inte det var min andra tävling som vi har box på så jag tyckte det var rätt dyrt :crazy:

Hjo som plats är ju helt underbar MEN!!!!
Jag tycker nog att de skulle ha ställt in i år, det var för mycket negativt och tyvärr så blir det ju dåligt rykte. 500 kr för elen!!! Det tar inga andra ställen (för oss blev det 250 kr natten och det tar ju inte ens en bra camping). Inga priser, kommer på posten. Tagit bort en läktare så det är för lite platser till publik. När Ranch trailen skulle börja så hade över hälften av ryttarna tränat på banan och ingen banpersonal sa ifrån. Duscharna?! Det var nog det sämsta året som vi har varit där TYVÄRR. Det är faktiskt en A tävling! Hoppas att alla deras planer på förbättringar fixas och att även underlaget på banorna blir bättre.:bump:

A-tävling är ju sorgligt att kalla det. ska åka till grevagården ihelgen och titta. Ska bli kul och se skillnaden.

Ja var där, bor 300 meter därifrån,
de som var riktigt bra var att de var en ordentlig grill plats ! å scenen och dansgolvet, men toaletterna, fy fasen, under all kritik.

Också ingen hög kvalite på reiningen, bortsett från nåra fåtal ekipage. alldelles för lite grenar också ...
som vanligt en kanon hjelg men nej , de får göra de lite bättre till nästa år.

vad tkr du?

Ja var där, bor 300 meter därifrån,
de som var riktigt bra var att de var en ordentlig grill plats ! å scenen och dansgolvet, men toaletterna, fy fasen, under all kritik.

Också ingen hög kvalite på reiningen, bortsett från nåra fåtal ekipage. alldelles för lite grenar också ...
som vanligt en kanon hjelg men nej , de får göra de lite bättre till nästa år.

vad tkr du?

Vad det gäller kvaliten på ekipagen är ju det inte tävlingens fel utan att folk går ut på förstora tävlingar innan dom borde det!!! Sen kan alla ha en dålig dag!

Vad det gäller toa etc, skall jag inget säga då jag inte var på plats i år... var ju tvungen att jobba :cry:

Vad är det som gör att toalätterna var under all kritik?
Det fanns både bajjamajor och vanliga med toastolar. Det är mer än man kan välja på på chappen. Där det bara finns bajjamajor.

Var det lerigt? Men förstå att det inte är lätt att hålla kliniskt rent. Städerskan kan ju inte gå in efter varje toabesök.
Det regnade och då blir det väldigt lätt smutsigt... Å vad jag har fattat det för så fanns det ett handfat utanför bajjamajorna som några besökare lyckats ha sönder...

Så vad är det som är så dåligt?

Vad är det som gör att toalätterna var under all kritik?
Det fanns både bajjamajor och vanliga med toastolar. Det är mer än man kan välja på på chappen. Där det bara finns bajjamajor.

Var det lerigt? Men förstå att det inte är lätt att hålla kliniskt rent. Städerskan kan ju inte gå in efter varje toabesök.
Det regnade och då blir det väldigt lätt smutsigt... Å vad jag har fattat det för så fanns det ett handfat utanför bajjamajorna som några besökare lyckats ha sönder...

Så vad är det som är så dåligt?

Hej Gumman!!

Det är väl så att folk måste ha saker att gnälla på...

Jag har fler agånger varit på greva då det varit under all kritik med toaletterna smutsiga och till och med var alla avstängda!!!:mad:

Men det är väl så att dom flesta gnäller för minsta lilla men ändå kommer dom tillbaka!!!

Kramizar Anna

Liknande trådar

Western Min bästa vän och jag har köpt ett dräktigt quartersto ihop. Vi tänkte i vår naivitet att det skulle gå att samäga hästen, men det går...
Svar
1
· Visningar
384
Senast: Nepenthe
·
Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
776
Senast: Lisen82
·
Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
7 113
Senast: Milosari
·
Hemmet Efter minst sju år av handdiskande vill jag inte mer. Jag älskar matlagning och som det är nu får jag diska minst 2 - 3 gånger om dagen...
2
Svar
39
· Visningar
1 130
Senast: Otherside
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar