Hjo??Dåligt?Bra?

Sv: Hjo??Dåligt?Bra?

GUUUD vilken tur att inte jag var där... eftersom det var maggan som var dommare... Förlåt mig alla som gillar henne... men hon hittar sina favvosar och sen är det så resten av dagen! tyvärr..
Och för mig som har araber är det kört... för det är nästan bara quartrar... ibland så kan det vara någon annan ras som blir placerad.. men men..
Nej ja åkte inte för alla tävlingar kostar så mycket, så man prioriterar vissa tävlingar..:crazy:
jaha va du där o tävlade?

//Carro

okej, japp jag var där men var väll tydligen inte dommarens favo! och jag håller med om att hon valde ut sina favoriter. hade jag veta att det skulle vara en sån dommare hade jag inte åkt! men du kommer på smet väll??;) //Lisa

Jo men jag vet att MÅNGA även i Appaloosa tävlingarsäger att hon har sina favoriter. och de är ju INTE bra och de kan ju inte vara så många som har fel. Annars verkar hon kunnig.
De var ju när jag red teamsortingen som Vetrinären avbröt och tyckte att de var farligt att ha Tiedown men mig gör de inget och de var inte många andra som brydde sig heller. Dom som inte kan rida sina hästar utan får träna sina hästar lite mer. Bättre att ta de säkra före de osäkra. Men de hade aldrig slagit honom förut att de kunde vara en kalv som fastna mellan. Tycker de är många som rider på stång och är alldeles för hårda i händerna. Hoppas dom lär sig att bli lättare på hand. Därför rider jag på vanligt bett många ggr. speciellt i polebending.

ang tie downen.. så tycker jag att det är ruggigt fel av göran att göra så... kan inte avbryta mitt i klassen å ändra reglerna... står ju faktiskt i regel boken att man får ha det!! sen är tie down en viktig del i vissa klasser.. men det beror ju självklart hur man har den.. har sett massa folk som har den rakt ner mellan frambenen.. så fort hästen tar ner huvudet så blir det en jätte böj på tie strapen... men har man den igenom bröstan (eller så som vissa har med ett litet snöre som sitter i bröstan) så är det ju MYCKET mindre skade risk... såg en (på väg att bli) olycka i en time events klass en gång.. där en ryttare hade rakt ner mellan frambenen.. å när hästen längde ut å sprang så var ett framben på väg att fastna i tie strapen.. så det är ju inte bara i ko klasser som den kan vara farlig isåfall... men jag hade ju inte velat se en roping klass där det var förbjudet att h atie down... brrrrr vilka otäcka olyckor det hade kunnat bli!
min å sikt är med andra ord att göran hade fel!

Är det någon som vet vart det finns kort från HJOKO??? eller någon som har här inne???

hoppas det finns några kort iallafall.. vill så gärna se!

Jag har några men är det ok att lägga ut bilder på andra?
sen är jag ingen fena på datorer :oså jag har inte klurat ut hur det fungerar:confused: ;)

Om man är på en såpassa officiellsak som en tävling så får amn lägga ut bilder på andra. För annars hade inte tidningar fått ta kort..

oh, jag har för mig att hon är rätt bra.. hennes son är typ marcus va? han har dömt mig vet jag. är osäker om hon gjort det :b

Hej!

Nja, jag kan inte tycka att hon är speciellt bra, en dommare som dömmer så konstigt som hon gör, så att ingen förstår vad el varför... plus att hon plockar ut sina favvosar, tycker jag själv inte ska få dömma... För det är nästan som att man är jävig... el hon är jävig gällande quartrar...
Hon kan dömma quarter shower om hon skall dömma..
Hennes son tycker jag i allmänhet dömmer bättre, men kommer dock inte ihåg om el när han har dömt mig.. isånt fall är det bara en enstaka gång... vet heller inte vad han heter men han heter något liknande...
Ang, publiken så kan jag tänka mig bara för att det regnade och att det är så dyrt....

//Carro

okej, japp jag var där men var väll tydligen inte dommarens favo! och jag håller med om att hon valde ut sina favoriter. hade jag veta att det skulle vara en sån dommare hade jag inte åkt! men du kommer på smet väll??;) //Lisa

Hej!

Nej, det var ju dumt att dom inte skrev det på deras hemsida vem som var dommare när dom väl hade bestämt det... För jag har sagt att jag aldrig någonsin åker och tävlar om det är hon som dömmer... ursch... Jag tycker att det är så hemskt att man kan ha favoriter...
Japp ja kommer på sm:et.. men har dock inte kunna ridit så mycket... men men, det går som det går :smirk:

//Carro

Det kan helt enkelt inte vara så att dessa som ni kallar "favoriter" helt enkelt var bättre än vad ni som klagar var?...

Då och då hör man folk kritisera domaren och tycka att den dömer fel. Min erfarenhet - i de allra flesta fall - är att de som klagar helt enkelt inte har tillräckligt god självkännedom... dvs, de tyckte sig göra en bra ritt och insåg inte att andra gjorde bättre ifrån sig....

För övrigt tycker jag att det är rätt osmakligt att hänga ut personer på det sätt som görs här nu. Kontakta istället personen i fråga så att den får möjligheten att bemöta frågor och ev. kritik.

Kan bara hålla med;)... De som går under namnet "favvosar" här är troligen dom som är jämna och som presterar bra (både häst och ryttare). Och det är klokare att kontakta personen ifråga och få svar direkt istället för att klaga efteråt...:cool:

Nja, den domaren har ett rykte om sig att inte vara så bra..Vet flera som inte ställer upp och tävlar om hon dömer. Har själv sett när hon har dömt underligt. Någon gång t.ex var det en häst som gick i korsgalopp i en pleasure klass som vann:confused:Den visade ingen vänstergalopp alls utan gick i kors. Men ryttaren var ju förstås uppklädd till tänderna och hade svindyr utrustning, så då vinner man tydligen.

*knapp*

Jag var där på söndagen.. Alla har ju typ redan sakt vad som var dåligt, men en till sak var toaletterna! Det gick inte å spola, lukta skunk, hade inget lås och så fanns inte heller vatten å tvätta sig med.. *äkligt* :cool:

Fast de som var bäst där (och flötigt å fett) är ju chipsen å munkarna *mums*:d

Nja, den domaren har ett rykte om sig att inte vara så bra..Vet flera som inte ställer upp och tävlar om hon dömer. Har själv sett när hon har dömt underligt. Någon gång t.ex var det en häst som gick i korsgalopp i en pleasure klass som vann:confused:Den visade ingen vänstergalopp alls utan gick i kors. Men ryttaren var ju förstås uppklädd till tänderna och hade svindyr utrustning, så då vinner man tydligen.

Det känns som att det här inlägget lite bekräftar mitt tidigare inlägg. Att en häst som gått i korsgalopp skulle vinna en pleasureklass har jag mycket svårt att tro.

Man vinner inte på kläderna eller en dyrt silversmyckad sadel. Att man klär upp sig i en pleasureklass beror på att man vill att domaren ska få syn på en och därmed hålla ögonen på en. Detta för att det ofta är många ekipage i en pleasureklass och domaren kan omöjligt följa alla med blicken hela tiden. Har du ett flott ekipage är chansen större att du får möjligheten att verkligen visa domaren vad ni går för.

Men gör man inte bra en ritt och har en häst med bra gångarter (pleasure bedöms ju till stor del på hästens gångarter) så kan du ha hur mycket silver och glitter som helst, du vinner ändå inte. Oavsett domare....

GUUUD vilken tur att inte jag var där... eftersom det var maggan som var dommare... Förlåt mig alla som gillar henne... men hon hittar sina favvosar och sen är det så resten av dagen! tyvärr..
Och för mig som har araber är det kört... för det är nästan bara quartrar... ibland så kan det vara någon annan ras som blir placerad.. men men..
Nej ja åkte inte för alla tävlingar kostar så mycket, så man prioriterar vissa tävlingar..:crazy:
jaha va du där o tävlade?

//Carro

det kan nog vara så att de andra ekipagen var bättre! det är mycket som bedöms, det är lätt att skylla på domaren. på en så här stor tävling kan inte domaren ha "favoritekipage" skitsnack om jag får säga min mening! det var väl flera araber som placerade sig?

jag tycker maggan är jävligt bra! hon är väl den enda svenska domaren som kan döma ko-klasser skulle dom haft någon från något annat land hade det väl varit ännu dyrare med anmälnings avgifter.

KL:

rent allmänt håller jag med. Dumt att Hänga ut Margareta här utan att ge henne en chans att förklara sig.. Be att få se domarprotokollen över er vettja... Där ser ni iaf vad hon reagerat på...

Visst tusan håller man inte med i alla bedömningar. Vad man upplever är sällan vad som visas nämligen :D

Tillbaka till den Gemytliga stämningen nu! Toaletterna var tydligen dåliga? Hur var stallarna då?

KL:

Tillbaka till den Gemytliga stämningen nu! Toaletterna var tydligen dåliga? Hur var stallarna då?

900kr för en box.... Väldigt dyrt. Jag är glad att min häst hade det när det regnade så men hade han inte haft solexem tror ja aldrig jag hade batalat 900kr för han skulle få tak över huvudet för 4 dagar!!!

MVH Malin

Jag vet att utrustning och utsmyckning inte är möjlig att poängsätta så det tror jag inte ett smack på. Däremot är det fullt möjligt att man kan mörka en korsgalopp om inte domaren ser det innan man hinner korrigera det. Domaren har, som oftast, rätt många att hålla ögonen på. Gör man en bra entré är det något om följer in i hela den grenen så det gäller att hålla ihop sig och hästen under inridningen så kan man ha kommit långt bara genom det...;)

Liknande trådar

Western Min bästa vän och jag har köpt ett dräktigt quartersto ihop. Vi tänkte i vår naivitet att det skulle gå att samäga hästen, men det går...
Svar
1
· Visningar
384
Senast: Nepenthe
·
Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
776
Senast: Lisen82
·
Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
7 113
Senast: Milosari
·
Hemmet Efter minst sju år av handdiskande vill jag inte mer. Jag älskar matlagning och som det är nu får jag diska minst 2 - 3 gånger om dagen...
2
Svar
39
· Visningar
1 130
Senast: Otherside
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈