Hjälper ryggstöd?

Smurfoff

Trådstartare
Hjälper det med ryggstöd om man har dålig hållning? Har sett lite annonser om en typ korsett som drar bak axlarna så man ska få bättre hållning. Jag har jättedålig hållning och hade behövt lite hjälp då jag själv inte tänker på de. Hur ofta kan man använda ett sånt här ryggstöd?

Å hjälper det verkligen eller är de bortkastade pengar?

1508362.jpg

Sv: Hjälper ryggstöd?

Känns som det vore smartare att träna sig än att använda hjälpmedel eftersom du borde bli ännu klenare när den där tas av om du inte tränar upp styrkan.

Det hjälper säkert men vill du bli beroende av den och gå runt hela livet med den på?

Träna upp överkroppsmuskulaturen ordentligt istället så kommer styrkan och hållningen automatiskt :)

Säger som de andra, träna dig till bättre hållning, annars kommer du bli beroende av den.

Liknande trådar

R
Gravid - 1år Jag är lite nyfiken på hur det sett ut för er som blivit gravid som "äldre". Jag vill inte sätta en fast gräns, utan tänker att ni... 2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 079
Kropp & Själ Tänkte skriva i den andra tråden men det fick bli en egen tråd . Jag ska åka på semester och i samband med det så vill jag snorkla... 2
Svar
29
· Visningar
1 231
Senast: MiniLi
·
R
Kropp & Själ Jag är lite nyfiken på hur det ser ut runt om i landet, då jag själv upplevt att den vård man erbjuds kan variera väldigt beroende på... 2 3 4
Svar
69
· Visningar
3 147
Senast: corzette
·
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de... 4 5 6
Svar
106
· Visningar
11 070
Senast: monster1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka