Angående datorspelandet.
Min sambo spelar otroligt mycket datorspel. Ett tag störde det mig att han satt uppe sent varenda kväll så att vi aldrig gick och lade oss ihop. Det störde mig att han var vid datorn och jag i soffan. Hela kvällarna. I samma rum men han var borta. Med lurar. Det var jag inte van vid och jag kände mig needy och sur och tråkig och allt möjligt.
Tog iallafall upp det med honom och han sa att han skulle försöka tänka på det och avsluta tidigare så kunde vi iallafall gå och lägga oss ihop. Jag var skitnöjd. I de två dagar det höll innan han var tillbaka i gamla vanor.
Sedan pratade vi igen, han ändrade beteende i några dagar och föll tillbaka igen.
Eftersom han har så mycket andra egenskaper som jag uppskattar så insåg jag att jag får ändra på min egen inställning. Detta är en av hans största intressen och jag gav det inte ens en chans. Så jag intresserade mig lite för spelen, hittade några som lät mer intressanta än andra och så spelade han dem så jag kunde sitta med och titta på tv:n.
Lurarna av och vi kunde diskutera både spelet, strategin och annat allmänt under tiden han spelade. Rätt roligt faktiskt.
Detta var tre år sedan. Idag nördar vi båda krigssimulator ihop och spelar ett par gånger/vecka med andra.
Blivit totalfrälst i denna typ av spel och det är faktiskt väldigt utvecklande och givande. Dessutom har jag problem med tankar/minne/koncentration (pga sjukdom) och det är precis lagom att koncentrera sig på ett uppdrag en stund. Vi samarbetar dessutom bättre IRL efter att jag också började spela men det är såklart mycket det specifika spelets förtjänst.
Och, vi är snart 30