Hjälp mig bli klok på mitt förhållande.

Jadå, det framgick. Det är ju TS som i vart och vartannat inlägg säger att både hon och han vill att han ska förändras.

Det här med förändringen skaver som tusan för mig. Som några redan påpekat, det är väldigt mycket kön i det här. TS är relationschefen, hon drar upp reglerna för och målet med förhållandet, han verkar haka på och viljelöst vänta på att hon ska förädla honom till en ansvarstagande pappa som inte går på krogen.

Och TS jobbar envetet på förädlingsprocessen genom att tala om för honom när hon tycker att han beter sig märkligt och när hon mår dåligt av hans beteende, samtidigt som hon "uppmuntrar" honom i det önskade beteendet. Det låter lite som valpkurs för mig.
Jag håller helt med dig, vill bara påpeka att det inte finns någon motsättning i ansvarstagande och att gå på krogen.
 
Jag fyller 30 snart och har varken Volvo, villa eller vovve. En Volvo har jag inte råd med, en villa vill jag inte ha och katterna skulle göra revolt om jag skaffade vovve.
Kära Buke, vad ska jag göra? :nailbiting::cry:
Dags att skärpa sig hör jag! Klockan tickar vet du! Och det är svårare att bli gift för en kvinna efter 30 än att bestiga Mount Everest! Ditt bäst-före-datum börjar gå ut nu vet du.
 
Jag hade inte stått ut en sekund i den relationen. :crazy:

Jag hukar mig, :o men....... jag tycker Ts sambo verkar omogen, hänsynslös och bekräftelsekåt.
Jag tycker det låter tragiskt och gränslöst att han så uppenbarligen har behov av att träffa andra kvinnor.
På det sättet. Vid 40 års ålder. :confused:

Så länge man snackar utan att handla så gillas det inte.
Han kan säga tusen gånger att han vill leva "familjenormen" men så länge han inte visar det så är det, enligt min mening, bara prat.

Om han fortfarande vid 40 års ålder hänger på krogen och flirtar med andra kvinnor och dricker alkohol, så är det nog något han kommer fortsätta med.
Hade han varit 20-30 så kanske man hade kunnat tänka sig att det var övergående. Men knappast nu.
Sen tycker jag också, om han gillar den livsstilen så är det ok i sig. Alla behöver inte ha V V V.
Problemet är ju att han lovar och säger en sak men gör en annan.

Det finns ju en anledning till att han varit singel så länge.
Det här är kanske inte ens ett liv han väljer.
Det kanske bara är så av gammal vana. Han kanske har svårt att bryta det?

Könsrollerna brukar ju bli tydligare efter man skaffat barn.
Ni verkar redan ha ganska ingjutna könsroller.
Kommer du vara lycklig om det drar ännu mer åt det hållet?

Sen tycker jag att ingen av er ska behöva ändra på sig så mycket att man inte trivs vare sig med relationen eller med sig själv.
Jag kan ju tycka om mannens livsstil, men det är ju ändå hans val. Hans liv.
Ni verkar vilja leva väldigt olika.
Jag tror inte att den här relationen kommer funka. Ingen av er kommer vara glad och lycklig.
Kärleken övervinner inte allt.
Det du gör i det här inlägget är som jag ser det att spela med i TS och partnerns könsrollsspel. Genom att omtala kvinnorollen som mer "mogen" än mansrollen.
 
Dags att skärpa sig hör jag! Klockan tickar vet du! Och det är svårare att bli gift för en kvinna efter 30 än att bestiga Mount Everest! Ditt bäst-före-datum börjar gå ut nu vet du.
Jag har mot alla odds lyckats med just den biten, men tyvärr är min man också både omogen och onormal. Han vill liksom inte ens skaffa barn! Dumpa?
 
Det var ju ett svar till att TS hela tiden skrev "han visar att han vill ändra sig för han säger det här", och jag tycker "nej, han visar det inte, han säger det och det är olika saker". Min egna syn på vad som bör göras i TS situation har jag inte delat med mig av öht.

Då missuppfattade jag dig o din skrivteknik, lätt hänt. :) För till skillnad mot @mandalaki så ansåg inte jag att det framgick, därav svaret. :)
Men nog gafflat om det.
Det jag kan konstatera är att människans vana sitter hårt, om det nu är enbart vanan det beror på i det här fallet. Vilket jag personligen inte tror.
 
MEN SUCK! Har du inte lagt av med den där juvenila vanan som kallas "hästar och ridning" ännu? Det vet väl alla (speciellt män som bara sett en häst på bild) att det är något småkåta tonårstjejer ägnar sig åt i väntan på MANNEN. Så det är bara att göra korv av ditt gäng, de passar trots allt bäst på mackan.

Skrämmande saker i tråden. Jag vet inte vad jag ska göra med mitt liv för jag tog bort alla mattorna när jag hade en valpkull 2008. Sedan var det rätt skönt utan för det blir ändå en massa hår och damm när man bor med två hundar och en katt i en etta. Nu måste jag väl gräva fram mattorna för att kunna ägna mig åt saker lämpliga för min ålder. Kan tyvärr inte knyppla eller virka spetsar. Och när @Kattennizze gick och lade sig igår vid 20-tiden insåg jag att jag borde göra detsamma. Men jag ville hellre sitta upp och dricka vin. Dock har jag blivit listig med åren. Raskt ändrade jag tidszonen på telefonen till New York:sneaky: och så kunde jag dricka mig lite lagom fredagsonykter till en god bok med ABBA i bakgrunden. Så om jag till äventyrs skulle känna mig lite off idag beror det inte på att jag drog en flaska vin igår kväll utan på att jag är jetlaggad.:angel:

Nu ska jag dricka kaffe och sedan jobba. På helgen. Som det varit av och till under många år. Vissa saker ändras definitivt inte med åldern!
Du är listig du. Själv har jag varit uppe sedan klockan fem och väntat på morgontidningen. Dagens höjdpunkt det. Och snart är det dags för eftermiddagskaffet. Eller inte.
 
En del (endast kvinnor i de fall jag känner till, men det existerar troligtvis hos män oxå) verkar vilja ha projekt-män... Jag har en väninna som har en "pojkvän" som projekt. De är ofta i konflikt för att han "beter sig omoget", jag har försökt förklara för henne i flera år att det inte går att ändra på en människa, men hon är lixom i en bubbla där. Hon håller med när vi pratar men sen är hon kvar likt förbannat i förhållandet, är olycklig för att han inte ändrar på sig. Det är som ett tunnelseende som hon inte kan ta sig ur :(
Jag tror att rätt många kvinnor i det läget tröstar sig med att andra kvinnor har det likadant, sådana är män, förhållanden går upp och ner osv.
 
En del (endast kvinnor i de fall jag känner till, men det existerar troligtvis hos män oxå) verkar vilja ha projekt-män... Jag har en väninna som har en "pojkvän" som projekt. De är ofta i konflikt för att han "beter sig omoget", jag har försökt förklara för henne i flera år att det inte går att ändra på en människa, men hon är lixom i en bubbla där. Hon håller med när vi pratar men sen är hon kvar likt förbannat i förhållandet, är olycklig för att han inte ändrar på sig. Det är som ett tunnelseende som hon inte kan ta sig ur :(
Jag ser det som en del i det gemensamma bygget av två motsatta men "komplementära" könsroller. Hon: vårdande och relationsinriktad och han som genom det hon beskriver som "omognad" markerar att han är något annat än just det, eftersom det är hennes roll att vara sådan. Hon markerar ju också att hon är något annat än en utåtriktad man som tar sina egna intressen på allvar, genom att vara så relationsinriktad som hon är och genom att analysera hans person på en massa psykologiserande sätt.
 
Jag har mot alla odds lyckats med just den biten, men tyvärr är min man också både omogen och onormal. Han vill liksom inte ens skaffa barn! Dumpa?
Beror på. Kan han meka med bilen? Köra motorsåg? Deklarera? Om svaret på någon av frågorna är "ja" så kan du i alla fall behålla honom till du hittar något bättre. Det vet man ju aldrig när det bli, så var på honom som en iller så att han sköter sina manligt kodade uppgifter i Hemmet.

@mandalaki - i ditt inlägg 234 missade jag ett "att" så jag läste "...tröstar sig med andra kvinnor...", stannade upp och tänkte "JAHA? Intressant!". Sen läste jag färdigt meningen.:rofl:
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
644
Senast: miumiu
·
Relationer Jag har en pojkvän som jag upplever blir utnyttjad av sin bonusfamilj (bonussyster med man) både för pengar och för tjänster och skulle...
5 6 7
Svar
123
· Visningar
10 656
Senast: Oh_really
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
21 775
Senast: Whoever
·
L
Relationer Jag har en fråga som jag väldigt gärna skulle vilja veta hur andra tänker! Men jag ska försöka att förklara utan att av slöja förmycket...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 616
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2025
  • Uppdateringstråd 30
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp